Jump to content
Riot1929

Konserwacja podwozia

Recommended Posts

Witam serdecznie forumową brać.

 

Jako świeży, szczęśliwy, nabywca Forestera XT z 2013 roku zastanawiam się nad profilaktycznym zabezpieczeniem antykorozyjnym podwozia. Na chwilę obecna nie mam problemów ani oznak korozji, ale mimo to chyba jednak warto zabezpieczyć auto? Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? Która metoda jest najlepsza? Może jesteście w stanie polecić jakieś warsztaty, które się tym zajmują w okolicach trójmiasta? 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie swojego zabezpieczam, tak profilaktycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak dokładnie ma to wyglądać, co to będzie za powłoka? A jak to wygląda finansowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idź do zakładu który tylko robi takie usługi bo jakość wykonania ma tutaj decydujące znaczenie , w szopie pomalują ci bitexem i wyglądać będzie ładnie tylko szybciej skoroduje.

To ma być lux umyte i wysuszone do suchej nitki (więc serwis bez suszarni odpadają ) a następnie zapieczone np tecylem dodatkowo jeszcze profile zamknięte kosz w warszawie w dobrym serwisie to 1200-1500 zł czas usługi w lato to min 3 dni. teraz pewnie z 5

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konserwacje:

Baranek; najbardziej odporny mechanicznie wada jego jeśli korozja pojawia się pod powłoką to postępuje pod barankiem często szybciej niż gdyby nie było.

Masa bitumiczna; tania stara metoda zabezpieczenia samochodu średnia odporność na uszkodzenia plus przyzwoita ochrona antykorozyjna

Woski/środki do profili zamkniętych, są najmniej odporne mechanicznie za to mają jedną zaletę tłuszcz skutecznie zapobiega przenikaniu tlenu i utlenianiu się stali.

 

Woski można stosować na np baranek i wtedy jeśli niemamy pod spodem korozji to mamy najlepszą metodę zabezpieczenia stali.

 

Najważniejsze jednak w wykonywaniu konserwacji jest:

Właściwe oczyszczenie i przygotowanie materiału i to aby pod warstwą lakieru/ środka konserwującego nie było korozji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie wstawilem nowa Toyke Mlodej na konserwacje do Waldera w Chwaszczynie. Nowy samochod i nic od spodu nie pozabezpieczane :blink:, ale za "drobna oplata" sie jednak da...:toobad:. Niemniej dyskusja na temat technologii skusila mnie do podjecia tematu przed zima, tymbardziej ze jest tam jeszcze swiezutki lakier bardziej do polerki niz zabezpieczenia :biglol:. Ma to byc zabezpieczone specjalnym woskiem, kilka dni roboty, 2 lata gwarancji na usluge. Podejmuja sie tez zrobienia innych marek, oczywiscie trzeba podjechac do  nich na ogledziny. Widzac jednak jak wyglada nowe podwozie, i podwozie w ponad 20 letnim Lexie, spodziewam sie calkiem roznych wycen robocizny.

Edited by tremba

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Karenz napisał:

kosz w warszawie w dobrym serwisie to 1200-1500 zł

Podaj namiary na serwis ktory zrobi to naprawde dobrze w tej cenie - od razu podrzucam im hurtem to co mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest oczywiście cena za nowe auto czym starze tym drożej a ponieważ to forum SIP to w google trzeba wpisać "wyszyński antykorozja"

Edited by Karenz
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za wszystkie informacje i porady! 

 

Jak tylko zrobię bieżące wymiany, klocki i tarcze z tyłu oraz  ogarnę opony to się tym zajmę :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konserwację najlepiej zrobić latem, co by dobrze wszystko wyschło. Samochód od dołu musi być dobrze umyty i dobrze wysuszony. A jak mamy takie temperatury jak na zewnątrz to czasem ciężko o to, bo na warsztacie raptem ok 20 stopni jest zazwyczaj. A podłogę można także zabezpieczyć powłokami poliuretanowymi (raptor, cobra) coś jak samochody terenowe, albo hybrydowymi jak np Sikaflex 529AT.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swojego forka oddałem na profilaktyczną konserwację we wrzesniu. Po ściągnięciu progów okazało się, że tam byl niewielki nalot rdzy. Fakty: samochód w warsztacie przez cały tydzień, ściągnięte zderzaki, wydech, progi. Autko zabezpieczone folią przed upackaniem. Koszt 2900 zł

Edited by Michał Zygmunt

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Michał Zygmunt napisał:

Koszt 2900 zł

No i tyle wychodzi w realu... Podasz wiecej szczegolow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podaj namiary na serwis ktory zrobi to naprawde dobrze w tej cenie - od razu podrzucam im hurtem to co mam...
Krown na Jerozolimskich

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Karenz napisał:

To jest oczywiście cena za nowe auto czym starze tym drożej a ponieważ to forum SIP to w google trzeba wpisać "wyszyński antykorozja"

Mi u Wyszyńskiego powiedzieli 1400 za Forka SG, ale nawet go nie oglądali więc podejrzewam że finalnie pewnie x2 by było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pytałem o forga sg to bez łatania zaproponowali chyba 1200  za blacharkę miało być nie więcej niż 800 zł

A nowego forestera robili taniej  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.10.2019 o 22:41, tremba napisał:

No i tyle wychodzi w realu... Podasz wiecej szczegolow?

 

Za bardo nie wiem co... Wklejam info ze strony zakładu.

 

"Usługa składa się z kolejnych etapów:

    • zdjęcie niezbędnego osprzętu jak nadkola ochronne, osłony itp.
    • mycie podwozia pod ciśnieniem co pozwala usunąć nawet najstarsze zabrudzenia
    • zabezpieczenie folią i taśmą elementów nadwozia w celu ochrony przed zapyleniem
    • usuwanie korozji zapobiega rozpowszechnianiu się rdzy
    • naniesie środka antykorozyjnego i konserwującego
    •     naniesienie za pomocą pistoletu powłoki ochronnej zapobiega ścieraniu się środka konserwującego
    •     montaż osłon i nadkoli

Do konserwacji używamy wyłącznie produktów renomowanej marki Waxoyl. Jako jedyna firma w Olsztynie posiadamy certyfikat producenta."

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...