Skocz do zawartości

Konserwacja podwozia


Riot1929

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumową brać.

 

Jako świeży, szczęśliwy, nabywca Forestera XT z 2013 roku zastanawiam się nad profilaktycznym zabezpieczeniem antykorozyjnym podwozia. Na chwilę obecna nie mam problemów ani oznak korozji, ale mimo to chyba jednak warto zabezpieczyć auto? Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? Która metoda jest najlepsza? Może jesteście w stanie polecić jakieś warsztaty, które się tym zajmują w okolicach trójmiasta? 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź do zakładu który tylko robi takie usługi bo jakość wykonania ma tutaj decydujące znaczenie , w szopie pomalują ci bitexem i wyglądać będzie ładnie tylko szybciej skoroduje.

To ma być lux umyte i wysuszone do suchej nitki (więc serwis bez suszarni odpadają ) a następnie zapieczone np tecylem dodatkowo jeszcze profile zamknięte kosz w warszawie w dobrym serwisie to 1200-1500 zł czas usługi w lato to min 3 dni. teraz pewnie z 5

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwacje:

Baranek; najbardziej odporny mechanicznie wada jego jeśli korozja pojawia się pod powłoką to postępuje pod barankiem często szybciej niż gdyby nie było.

Masa bitumiczna; tania stara metoda zabezpieczenia samochodu średnia odporność na uszkodzenia plus przyzwoita ochrona antykorozyjna

Woski/środki do profili zamkniętych, są najmniej odporne mechanicznie za to mają jedną zaletę tłuszcz skutecznie zapobiega przenikaniu tlenu i utlenianiu się stali.

 

Woski można stosować na np baranek i wtedy jeśli niemamy pod spodem korozji to mamy najlepszą metodę zabezpieczenia stali.

 

Najważniejsze jednak w wykonywaniu konserwacji jest:

Właściwe oczyszczenie i przygotowanie materiału i to aby pod warstwą lakieru/ środka konserwującego nie było korozji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wstawilem nowa Toyke Mlodej na konserwacje do Waldera w Chwaszczynie. Nowy samochod i nic od spodu nie pozabezpieczane :blink:, ale za "drobna oplata" sie jednak da...:toobad:. Niemniej dyskusja na temat technologii skusila mnie do podjecia tematu przed zima, tymbardziej ze jest tam jeszcze swiezutki lakier bardziej do polerki niz zabezpieczenia :biglol:. Ma to byc zabezpieczone specjalnym woskiem, kilka dni roboty, 2 lata gwarancji na usluge. Podejmuja sie tez zrobienia innych marek, oczywiscie trzeba podjechac do  nich na ogledziny. Widzac jednak jak wyglada nowe podwozie, i podwozie w ponad 20 letnim Lexie, spodziewam sie calkiem roznych wycen robocizny.

Edytowane przez tremba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwację najlepiej zrobić latem, co by dobrze wszystko wyschło. Samochód od dołu musi być dobrze umyty i dobrze wysuszony. A jak mamy takie temperatury jak na zewnątrz to czasem ciężko o to, bo na warsztacie raptem ok 20 stopni jest zazwyczaj. A podłogę można także zabezpieczyć powłokami poliuretanowymi (raptor, cobra) coś jak samochody terenowe, albo hybrydowymi jak np Sikaflex 529AT.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego forka oddałem na profilaktyczną konserwację we wrzesniu. Po ściągnięciu progów okazało się, że tam byl niewielki nalot rdzy. Fakty: samochód w warsztacie przez cały tydzień, ściągnięte zderzaki, wydech, progi. Autko zabezpieczone folią przed upackaniem. Koszt 2900 zł

Edytowane przez Michał Zygmunt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Karenz napisał:

To jest oczywiście cena za nowe auto czym starze tym drożej a ponieważ to forum SIP to w google trzeba wpisać "wyszyński antykorozja"

Mi u Wyszyńskiego powiedzieli 1400 za Forka SG, ale nawet go nie oglądali więc podejrzewam że finalnie pewnie x2 by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2019 o 22:41, tremba napisał:

No i tyle wychodzi w realu... Podasz wiecej szczegolow?

 

Za bardo nie wiem co... Wklejam info ze strony zakładu.

 

"Usługa składa się z kolejnych etapów:

    • zdjęcie niezbędnego osprzętu jak nadkola ochronne, osłony itp.
    • mycie podwozia pod ciśnieniem co pozwala usunąć nawet najstarsze zabrudzenia
    • zabezpieczenie folią i taśmą elementów nadwozia w celu ochrony przed zapyleniem
    • usuwanie korozji zapobiega rozpowszechnianiu się rdzy
    • naniesie środka antykorozyjnego i konserwującego
    •     naniesienie za pomocą pistoletu powłoki ochronnej zapobiega ścieraniu się środka konserwującego
    •     montaż osłon i nadkoli

Do konserwacji używamy wyłącznie produktów renomowanej marki Waxoyl. Jako jedyna firma w Olsztynie posiadamy certyfikat producenta."

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...