Jump to content

Rozstaw Śrub Forester

Bartosz Wiśniewski
 Share

Recommended Posts

Witam, poszukuję felg do mojego Forester-a SG5. Napotkałem licytację na której piszę że rozstaw śrub to 5x100 i pasuję do m.in. Imprezy Forestera Legacy

I tu moje pytanie, gdy zapytałem na FB-kowej grupie jaki jest rozstaw śrub w imprezie a jaki w foresterze, to napisali mi odpowiednio 5x114 i 5x100. I że do założenia kół o rozstawie osi 5x114 potrzebuję specjalne adaptery. 

W takim razie czemu ktoś na ogłoszeniu piszę że będą pasowały i do imprezy i od forester-a, i że jeździły z rozstawem śrub 5x100 w imprezie a o adapterach nic nie wspomniał. Dołączam zdjęcie.

(Ps. Jestem młodym pasjonatem i nie znam się aż tak dobrze na felgach / rozstawach / ET / itp.

Przy okazji Szukam Felg do Forestera najlepiej takich jak na drugim załączonym zdjęciu. Z tego co udało mi się ustalić są to BBS STI 17.

felgi.pngsubaru felgi 2.png

Edited by Bartosz Wiśniewski

W Subaru rozstaw szpilek jest 5x100 lub 5x114 zależy od rocznika i wersji. Forester SG ma 5x100 impreza może mieć 5x100 lub 5x114. Więc niema co doszukiwać się problemu w rozstawie szpilek. Natomiast Et 37 poszerzy rozstaw kół.

1 minutę temu, STi Robert napisał:

Od roku 2005 zmienił się rozstaw śrub na 5x114.

tylko STI

W Subaru rozstaw szpilek jest 5x100 lub 5x114 zależy od rocznika i wersji. Forester SG ma 5x100 impreza może mieć 5x100 lub 5x114. Więc niema co doszukiwać się problemu w rozstawie szpilek. Natomiast Et 37 poszerzy rozstaw kół.

tylko STI

Dzięki za doprecyzowanie.

Felgi których szukasz (BBS z STi) w rozstawie 5x100 to niestety "biały kruk" - były takie, ale są diablo rzadkie i osiągają zaporowe ceny w porównaniu do "zwykłych" felg Subaru. Sporo jest ich za to w rozstawie 5x114.3 (z Imprez STi 05-07), ale wtedy wymagają adapterów.