Skocz do zawartości

Adaptacja hamulcow z WRX EU w WRX US Spec


smiechu

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz nasza sprytna wyszukiwarka mi nie odpowiedziala na moje pytanie zadaje je Wam publicznie :)

 

Chcialbym poprawic to co sie nazywa seryjnymi hamulcami w WRX US Spec MY2005 poprzez zainstalowanie hamulcow z wersji WRX EU.

 

Czy ktos z Szanownych Kolegow przerabial juz ten temat i wie z czym to sie je, w co nalezy w tym konkretnym przypadku zainwestowac bilety NBP i o czym warto wiedziec? Czy daje sie to zrobic bez wiekszych problemow?

 

A moze ktos ma inne propozycje jak zaradzic sprawie, np. moze sie da zrobic w podobnych $$ maly upgrade hamulcow na cos innego niz seria z WRX EU ale skuteczniejszego ?

 

Za wszystkie odpowiedzi zarowno na temat jak i OFF z gory dziekuje ... Smiech'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wszystkie odpowiedzi zarowno na temat jak i OFF z gory dziekuje ...

Na tym forum akurat z tym sa najmniejsze problemy :mrgreen::twisted:

Wiem, wiem :mrgreen: jestem na Forum Subaru praktycznie od samego poczatku jak tylko powstalo (kiedys co prawda mialem wiecej czasu i czesciej sie udzielalem i tu zagladalem) i tez lubie sobie czasem zrobic OFFa z jakis wypocin napisanych na powaznie na f.technicznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tam z autem? Masz cos na oku? Miło by było ujrzeć cos nowego od czasu do czasu w tym smutnym mieście.... :mrgreen:

No jakbym nie miał nic na oku to bym biednych forumowiczów takimi pytaniami nie zasypywał :) Auto już jest kupione, będzie niebawem wysłane do Polski ale jeszcze muszę się uzbroić w cierpliwość. Mam tylko nadzieję, że dotrze odpowiednio wcześniej przed Plejadami. Także chwilowo w Socho jest znowu tylko jedna Impreza, ale tym razem już nie moja a bębna_wrc :mrgreen:

Muszę Cie Śmiechu zmartwić (cena),ale jedydym sensownym rozwiązaniem jest http://www.nie-ASO.pl/katalog/index.php? ... cts_id=780

hmm, czyli swap'a z WRX EU na WRX US Spec nie da się zrobić ? Czy może po prostu z jakiś względów odradzasz taką opcję?

 

Kurde, a może coś poprawili i WRX-y US Spec MY2005 już hamują ? :roll:

 

pozdr.

Śmiech'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, a może coś poprawili i WRX-y US Spec MY2005 już hamują ?

Niestety nie!Jak wcześniej napisalem:cena. Ale miałem okazję jeździć samochodem z takimi hamulcami i napiszę. Czym prędzej tyml!epiej!

WOW, w takim razie trzeba rozbić świnke-skarbonke i zapukać do Marcina Cz. ... tylko komu rozbić tą świnkę, bo swoją już wcześniej rozbiłem :smile:

Myslalem ze bedzie MY'06 :mrgreen: No to czekam z niecierpliwoscia na kolejna impreze :mrgreen: Też bedzie srebrna? :twisted:

BINGO! ossszywiście że znowu będzie srebrna ... choć niewiele się pomyliłeś bo celowałem w WRX'a lub STi MY06 i upodobałem sobie kolor Urban GRAY Metallic. Trafiła się inna i raczej nie rozpaczam z tego powodu, MY2005 podoba mi się najbardziej. Ten nowszy seatowo-alfowy jest be, ale za to MY08 to już strzał gruuubo poniżej pasa. Chyba Japońce będą sobie sami śmigać w tych KIA-podobnych heczBEKACH :evil: bo nie sądze żeby jakiś normalny i zdrowy człowiek ślinił się na widok nowej SI MY08.

 

Cóż teraz pozostanie mi jeździć przez kilka lat MY05 z nadzieją że te skośnookie zmądrzeją i przestaną wypuszczać tą ochydę a w zamian zaoferują coś normalnego, ludzkiego.

 

Śmiech'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli myslisz o wiekszych hamulcach, to zakladam ze masz juz kola 17".

Rozne opcje upgradu do hamulcow EU lub od MY07 masz tutaj:

https://www.subarugenuineparts.com/inde ... Path=33_68

 

Moim zdaniem, najlepszym rozwiazaniem pod wzgledem cena/osiagi bedzie instalacja hamulcow od Legacy GT '05+ (SpecB) na przod i tarcz od H6 na tyl.

 

Para na przod:

https://www.subarugenuineparts.com/product_info.php?cPath=33_68&products_id=948

Mozesz zrezygnowac z klockow OEM, wtedy cena powinna byc mniejsza o jakies $80.

Para na tyl:

http://www.oakos.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=355&Product_Code=RB2071-111-011&Category_Code=920

 

Za ~$880 masz upgrade hamulcow na 4 kola, lepszy od hamulcow EU (z przodu tarcza 316x30, z tylu 290x10) i jezeli cos Ci sie zepsuje lub bedziesz potrzebowal czesci zamiennych, to kupisz to u kazdego dealera Subaru w PL.

Do tego kupujesz klocki jakie CI sie podobaja i ewentualnie przewody w oplocie stalowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli myslisz o wiekszych hamulcach, to zakladam ze masz juz kola 17".

Rozne opcje upgradu do hamulcow EU lub od MY07 masz tutaj:

https://www.subarugenuineparts.com/inde ... Path=33_68

 

Moim zdaniem, najlepszym rozwiazaniem pod wzgledem cena/osiagi bedzie instalacja hamulcow od Legacy GT '05+ (SpecB) na przod i tarcz od H6 na tyl.

 

Para na przod:

https://www.subarugenuineparts.com/product_info.php?cPath=33_68&products_id=948

Mozesz zrezygnowac z klockow OEM, wtedy cena powinna byc mniejsza o jakies $80.

Para na tyl:

http://www.oakos.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=355&Product_Code=RB2071-111-011&Category_Code=920

 

Za ~$880 masz upgrade hamulcow na 4 kola, lepszy od hamulcow EU (z przodu tarcza 316x30, z tylu 290x10) i jezeli cos Ci sie zepsuje lub bedziesz potrzebowal czesci zamiennych, to kupisz to u kazdego dealera Subaru w PL.

Do tego kupujesz klocki jakie CI sie podobaja i ewentualnie przewody w oplocie stalowym.

 

Kuba, wielkie dzieki za info. Rozmawialem juz z kilkoma osobami i poki co narazie zaloze serie (zaciski, klocki, tarcze) od WRX EU Spec MY2005. Jak sie okaze, ze taki zestaw nie spelnia moich oczekiwan to wtedy skorzystam z Twojej rady ... choc nie wiem jak u nas w kraju z dostepnoscia zestawow zaproponowanych przez Ciebie.

 

dzieki, pozdrawiam

Smiech'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem wczesniej, wszystkie te czesci sa od samochodow oferowanych w PL, wiec dealerzy powinni je miec w swojej ofercie (moze po mniej atrakcyjnej cenie). Pozatym ja nie wiem jaki jest sens zakladania hamulcow od WRX'a europejskiego. Na tym forum wszyscy pisza ze on tez nie hamuje. Jak odczujesz jakas roznice to bedzie to raczej z nowych klockow i tarcz, niz z nowego ukladu hamulcowego. Tarcze w europejskiej wersji sa chyba minimalnie wieksze z przodu i takie same z tylu, tylko wentylowane. Moze to troche poprawic skutecznosc przy agresywnej jezdzie, gdyz uklad hamulcowy przyjmie wiecej ciepla, ale przy normalnej jezdzie roznicy nie bedzie az tak znacznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...