1leszek Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Dzien dobry szukam pomocy. Posiadam Subaru Forester 2.0 d z 2010 roku . Mam problem zwizany z trakcja pojazdu na maxymalnie skręconych kołach. Pojazd jest jakby napychany do przodu i na zewnątrz kołowego toru jazdy, "przeskakuje" na zewnetrznej przedniej przedniej oponie. Dzieje sie to szczególnie gdy samochód jest zimny. Ten problem probuje od jaiegos czasu naprawic w serwisie Adamski z marnym skutkiem. Była regenerowana (wg. serwisu - bo juz mu nie wierzę) wiskoza. Dwa dni temu był wymieniany sworzeń wahacza dolnego prawego koła przedniego bo był na nim luz. Wg mnie luz powstał przez "napychanie" tego koła podczas skretu w prawo - wtedy ten sworzen poddawany jest dodatkowym naprężeniom. Serwis upiera się,ze wszystko jest ok. Ale nie jest a ja za naprawe zapłciłem nie małe pieniadze. Co zrobic z zaistaniła sytuacją? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Dodam ,zże serwis Adamski to serwis z Łomianek pod Warszawą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 (edytowane) Nie wiem co poradzić, ale u mnie dzieje się to samo, ale w zasadzie tylko w jednej konkretnej sytuacji - jak odpalam rano zimne auto i nawracam na skręconych kołach - ewidentnie przód nie zgrywa się z tyłem. Po kilkuset metrach jazdy z dzieckiem do szkoły, ten sam manewr na parkingu jest już zupełnie ok i nie czuć wypychanego przodu. Zganiam to na skrzynię CVT / zimne auto / zastany po nocy napęd i nic z tym nie robię, bo poza tym jednym objawem nie dzieje się nic innego z napędem... Masz CVT? Jakieś inne objawy podczas jazdy..? Edytowane 7 Października 2019 przez KubaOBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 1 godzinę temu, 1leszek napisał: Wg mnie luz powstał przez "napychanie" tego koła podczas skretu w prawo - wtedy ten sworzen poddawany jest dodatkowym naprężeniom. a co się dzieje podczas skrętu w lewo ? ps. prawe sworznie częściej ulegają zużyciu , z różnych względów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 1 godzinę temu, 1leszek napisał: Dzien dobry szukam pomocy. Posiadam Subaru Forester 2.0 d z 2010 roku . Mam problem zwizany z trakcja pojazdu na maxymalnie skręconych kołach. Pojazd jest jakby napychany do przodu i na zewnątrz kołowego toru jazdy, "przeskakuje" na zewnetrznej przedniej przedniej oponie. Dzieje sie to szczególnie gdy samochód jest zimny. Ten problem probuje od jaiegos czasu naprawic w serwisie Adamski z marnym skutkiem. Była regenerowana (wg. serwisu - bo juz mu nie wierzę) wiskoza. Dwa dni temu był wymieniany sworzeń wahacza dolnego prawego koła przedniego bo był na nim luz. Wg mnie luz powstał przez "napychanie" tego koła podczas skretu w prawo - wtedy ten sworzen poddawany jest dodatkowym naprężeniom. Serwis upiera się,ze wszystko jest ok. Ale nie jest a ja za naprawe zapłciłem nie małe pieniadze. Co zrobic z zaistaniła sytuacją? pozdrawiam Jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaOBK Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 2 godziny temu, Andrzej Koper napisał: a co się dzieje podczas skrętu w lewo ? ps. prawe sworznie częściej ulegają zużyciu , z różnych względów.... Panie Andrzeju czy jeśli dzieje się to przy skręcie w lewo, to znaczy, że jednak jest coś na rzeczy i trzeba się zabierać za diagnostykę/naprawę? Ja to zaobserwowałem wlaśnie przy skręcie w lewo na skreconych kołach, ale jak pisałem wcześniej, po kilkuset metrach, przy takim samych manewrze już nie występuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 z CVT to zupełnie co innego i tak może być , moje pytanie dotyczyło wiskozy w MT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 9 godzin temu, KubaOBK napisał: Zganiam to na skrzynię CVT / zimne auto / zastany po nocy napęd i nic z tym nie robię, bo poza tym jednym objawem nie dzieje się nic innego z napędem... Proszę mieć na uwadze fakt, że prawidłowe smarowanie w dyfrach i skrzyni ma miejsce z chwilą, gdy oleje w napędach nabiorą temperaturę pracy. W Forkach XT przy różnych przebiegach zdarzały się problemy z półosiami (częściej prawą), wtedy taki objaw stukania pojawia się przy skręcie w lewo, w wolnossących nie spotkałem się. Oczywiście prosze pamiętać, że producent nakazuje wymianę oleju w dyfrach co 5 lat lub 60 tyś km. 10 godzin temu, 1leszek napisał: Dodam ,zże serwis Adamski to serwis z Łomianek pod Warszawą a ja dodam, że ASO Adamski to serwis z ogromnym doświadczeniem i dobrą renomą. 8 godzin temu, Andrzej Koper napisał: a co się dzieje podczas skrętu w lewo ? @1leszek, warto również zamienić słowo z @Andrzej Koper, ma duże doświadczenie z manualnymi skrzyniami i wiskozą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 10 godzin temu, 1leszek napisał: Mam problem zwizany z trakcja pojazdu na maxymalnie skręconych kołach. Pojazd jest jakby napychany do przodu i na zewnątrz kołowego toru jazdy, "przeskakuje" na zewnetrznej przedniej przedniej oponie. I jeszcze jedno pytanie; jaki jest przebieg opon i ich DOT (data produkcji)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 @1leszek czy Twój przypadek jest podobny do tego co miałem ja? Tutaj masz filmik: Jeżeli tak, to po wymianie opon u mnie problem ustał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aTHomSon Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Mam podobny problem, co opisywany na początku tematu. Posiadam Subaru Forester XT z 2013. Przebieg 120 tys. Olej w mostach wymieniany był przy 60 tys i w zeszłym tygodniu. Objawy pojawiły się mniej więcej około dwóch miesięcy temu. Najpierw miałem wrażenie że tylko przy skręcaniu mocnym w prawo jest rytmiczny stuk spod podłogi na środku samochodu. Potem jak przejechałem się ze znajomym mechanikiem to sprawdziliśmy na parkingu ostre skręty w każdym kierunku zarówno przy jeździe do przodu i do tyłu przy dodaniu gazu. Obecnie jest to rytmiczny stuk lub w zależności od dynamiki przyspieszania w zakręcie się nasila. Poza tym skrzynia CVT działa bez problemu. Wszelkie luzy z przodu zostały sprawdzone, ale efekt nadal pozostaje. Gorąca prośba o sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 półośka... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się