lutek34 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Trochę dziwne że ASO nie ogarnia tego tematu, chodzi mi o samo programowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 (edytowane) 14 godzin temu, bombelllooo napisał: Więc chyba nie tędy droga. Sugerowałem się opisem z NASIOC: https://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=44847786&postcount=195 ale tam też nikt nie dotarł do końca... Edytowane 7 Stycznia 2020 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombelllooo Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 Nie wiem czy wymagana jest zmiana kodowania tam, ale na pewno nie pójdzie to przez zmiane regionu na europe. Jeśli jest gdzieś zaszyte tylne światło to albo licznik albo BCM. Jak sam napisaleś WRXa na eu nie było więc tutaj trzeba coś samememu. zrobiłeś tyle że warto wrzucić jakis europejski licznik i zobaczyć czy przeciwmgłowe się włączy. może być od forka, xv cokolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 5 minut temu, bombelllooo napisał: ale na pewno nie pójdzie to przez zmiane regionu na europe Poniższy screen sugeruje, że taka opcja jednak powinna pojawić się w BIU U mnie widać taką samą listę opcji (w tej kolejności), z tym, że właśnie brak zaznaczonej. A tak na marginesie ciekawy jestem co zmienia pierwsza opcja "Auto A/C ECU Setting". Niedawno w wątku o WRX poruszany był temat samoczynnego włączania się kompresora klimatyzacji nawet po ręcznym wyłączeniu A/C, ale wygląda, że nie u wszystkich tak jest - może to właśnie kwestia ustawień w BIU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombelllooo Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 źle się troche wyraziłem. wydaje mi się że może być ciężko spersonalizować, że da się wszystko ustawić nawet jak zmienisz na europe. Ja w XV jak zmieniłem to dużo błędów i wiele rzeczy nie działało. Przykład światła dzienne są na długich a w EU dodatkowe żarówki w halogenach. Tobie wbił się ten market europejski? czy nie przeszlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 (edytowane) Chyba nie przeszło. Chyba, bo wchodził w Factory Mode (migało podświetlenie stacyjki), ale potem po restarcie nie było opcji tylnego przeciwmgielnego, a nie udawało się sprawdzić aktualnego kodu w Market (albo źle szukaliśmy). Przy okazji 22 minuty temu, bombelllooo napisał: Jeśli jest gdzieś zaszyte tylne światło to albo licznik albo BCM - czy BCM i BIU, to nie dwie nazwy dla tego samego modułu? Edytowane 7 Stycznia 2020 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jezier Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Cześć, Mam dokładnie ten sam problem w Wrx 2015. Skąd zamawialiście światło, które idzie w tylny zderzak? Jest ktoś z łódzkiego, kto już to robił u siebie i mógłby mi pomóc z podłączeniem, by wyglądało to jak należy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombelllooo Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 @Kambol Tak masz racje to ten sam moduł BIU. W dniu 26.01.2020 o 08:44, Jezier napisał: Cześć, Mam dokładnie ten sam problem w Wrx 2015. Skąd zamawialiście światło, które idzie w tylny zderzak? Jest ktoś z łódzkiego, kto już to robił u siebie i mógłby mi pomóc z podłączeniem, by wyglądało to jak należy? Jeśli chcesz oryginalną to jest ta sama co XV. Są ciekawe zamienniki za 220zl na alledrogo LEDowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 I pełno tego na eBay i Aliexpress. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Ja 3cie światło zamawiałem z Subiespeed. Wsteczny, cofania, zwykłe i przeciw mgielne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 12 godzin temu, MaciekK napisał: Wsteczny, cofania, zwykłe możesz jaśniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Tego typu. Święci na czerwono, jak naciśniesz hamulec to mocniej, jak wsteczny to zapalają się białe diody na środku, jak podłączysz przeciwmgłowe to wtedy też mocniej na czerwono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maprze Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Cześć panowie, ciekawą macie konwersacje. Ja w przyszłym roku będę przerabiał ten temat u siebie, tzn. doposażenia auta w tylne przeciwmgielne i wgranie nawigacji europejskiej wraz z językiem polskim. Zastanawiałem się czy można zrobić tak jak jest to w oryginale czyli kontrolka na liczniku i przełącznik w manetce czy zostaje dorobienie zwykłego przycisku gdzieś pod kierownicą. Ciężki to temat i dopiero tutaj znalazłem trochę informacji od was. Mam pytanie do was, czy od czasu ostatniego waszego postu udało wam się coś więcej ustalić? Dziękuje za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2021 (edytowane) Ja właśnie zamknąłem temat tylnego p/mgielnego. Nie udało się zmienić regionu w BIU, więc zrobiłem instalację możliwie najbliższą fabrycznej. Włącznik na oryginalnej manetce, załączane przez przekaźnik, tak, że działa tylko po włączeniu przednich p/mgielnych i wyłącza się po ich wyłączeniu lub wyłączeniu zapłonu (i oczywiście przełącznikiem na manetce). Sygnalizacja fabryczną kontrolką na liczniku zrobiona z pomocą kolegi @bombelllooo, który wyprowadził mi przewód od LED do gniazda licznika . Jak znajdę trochę czasu, to mogę wrzucić schemat, jeśli chcesz. Edytowane 23 Grudnia 2021 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2021 Wrzucaj, wrzucaj......chętnie też skorzystam w kanadyjskim BRZ. Manetka leży od jakiegoś czasu i cierpliwie czeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maprze Opublikowano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2021 Bardzo chętnie, też chciałbym to zrobić jak w oryginale a nie jakis dodatkowy przycisk, manetke tez mam juz kupioną no i lampe w zderzak. A nawigacje przerabialiście na wersje EU? ja mam jakaś taka bez wejścia na karte sd wiec najprostsza opcja odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 (edytowane) Wrzucam obiecany schemat i opis instalacji światła przeciwmgielnego tylnego i jego kontrolki. Manetkę z przełącznikiem światła p/mgielnego tylnego kupiłem z Levorga. Do montażu lewej manetki niestety trzeba ściągnąć kierownicę (poduszkę ściąga się podważając sprężynki przez otwory z tyłu kierownicy (jest dużo jest instrukcji na YT). Z wtyczki manetki trzeba wyprowadzić dodatkowy przewód (PIN 2) do przekaźnika. Po demontażu schowka i panelu za schowkiem (śruby są m.in. pod ozdobną "karbonową" listwą) mamy dostęp do panelu przekaźników. W lewym dolnym rogu widoczny dołożony przekaźnik kontrolki światła przeciwmgielnego - np. taki jak niżej (HFV6-G/12-HT (sklep tme.eu), a z boku doklejony przekaźnik światła przeciwmgielnego tylnego - typ P4WSM NO+ (niestety nie znalazłem takiego w obudowie mieszczącej się w oryginalnym panelu). Masa dla przekaźników wzięta jest z punktu masowego po prawej stronie od filtra przeciwpyłkowego. Z przekaźnika kontrolki przewód prowadzi masę dla tejże kontrolki do wtyczki licznika (PIN 9). W liczniku, niezastąpiony kolega @bombelllooo wyprowadził do gniazda styk (-) od LED kontrolki. Przekaźnik (P4WSM NO+) światła przeciwmgielnego tylnego (i sama lampa) jest zasilany (+) z fabrycznego przekaźnika świateł przeciwmgielnych przednich (na panelu przekaźników za schowkiem) - bezpiecznik F29. A sterowany jest impulsem (-) masy z manetki. Po otrzymaniu sygnału załącza obwód zasilania (+) do lampy i do cewki przekaźnika kontrolki i utrzymuje obwód załączony do ponownego podania impulsu (-) masy z manetki lub do zaniku zasilania (+) z przekaźnika przeciwmgielnych przednich. Zatem, jak fabrycznie - po wyłączeniu świateł p/mgielnych przednich, świateł mijania lub po wyłączeniu zapłonu przekaźnik się resetuje i lampa przeciwmgielna tylna jest wyłączona. Przewód zasilający (+) tylną lampę przeciwmgielną poprowadziłem pod deską na stronę kierowcy i dalej wzdłuż progu pod plastikową listwą pod kanapę i do bagażnika. Na przewodzie jest założony bezpiecznik(!) (w fabrycznej skrzynce bezpieczników), który nie jest naniesiony na schemacie. Położyłem przewód dwużyłowy, więc jednocześnie idzie tam masa (-) z punktu masowego koło skrzynki bezpieczników, ale równie dobrze można ją podłączyć gdzieś z tyłu samochodu. Instrukcja demontażu/montażu wszystkich elementów, schematy elektryczne, punkty masowe - wszystko jest opisane w Service Manualu. Kody kolorów przewodów na schemacie też, jak w Service Manualu. Jeśli coś jest niejasne, to uzupełnię. Edytowane 2 Czerwca 2022 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się