lutek34 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Panowie, pytanie do tych którzy przerabiali/dorabiali tylny przeciwmgielny w 2015+ WRX. Może pochwalicie się jaka przeróbkę dokonywaliście żeby zapalić czerwone światło zlokalizowane pośrodku tylnego zderzaka. Czy dorabialiście dodatkowy włącznik, przekaźnik, kabel, tylne światło itd, czy może wymienialiście manetkę kierunków od wersji EU i jakie dalsze przeróbki instalacji żeby odpalić to światło plus ewentualnie kontrolkę na zegarach. Według znalezionego schematu do wersji EU, widać że fabryczne tylne przeciwmgielne są załączane za pośrednictwem BIU i teraz pytanie czy żeby przerobić to jak w wersjach EU, wystarczy wymienić manetkę kierunków, dołożyć przekaźnik w skrzynce przekaźników i ewentualnie poprowadzić żyłę od tego przekaźnika do tylnego światła, o ile jej tam nie ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 (edited) Podbijam pytanie. Fajnie, że znalazłeś schemat z wersji EU (jak możesz, to podeślij namiar na manual od EU). Jeszcze nie sprawdziłem, czy w instalacji są przygotowane przewody do manetki, ale przypuszczam, że tak. @eddie_gt4 może Ty coś wiesz, albo miałbyś możliwość podpytać poprzedniego właściciela, czy było dużo rzeźby ze zrobieniem manetki i kontrolki. Edycja: Znalazłem taką informację, czyli może trzeba się podłączyć i aktywować opcję tylnego w BIU..? Edited December 23, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Hej,:) Ogarniałem temat w XV więc to jest to samo. Ja miałem fabrycznie czujnik świtała więc w amerykanie mam na manetce pozycje AUTO> bez problemu znalazłem lewą manetkę z pozycją auto i światłami przeciwmgielnymi. w wiązce co idzie do manetki nie ma pinu złączającego światło przeciwmgielne tylnego. W licznikach americano nie ma też "lampeczki" informującej o świetle przeciwmgielnym. Można przełożyć licznik od europejczyka i lecieć po fabrycznym schemacie. (trzeba przenieść konfiguracje samochodu, immo (jeśli jest na kluczyk, jeśli na przycisk to nie ma immo w liczniku) i przebieg. Ja zrobiłem biedniejszą wersje ale działa poprawnie. manetka podmieniona. Z światła przeciwmgielnego przedniego wziąłem zasilanie (z modułu) i zastosowałem przekaźnik który aktywuje światło przeciwmgielne tylko przy włączonych światłach mgielnych przednich. I dodatkowo wyciągnąłem małą diodę sygnalizującą mnie kiedy światło przeciwmgielne jest włączone. Diodę umieściłem pod licznikiem. w miejscu łączenia ramki. Zasada działania dokładnie jak w oryginale, tyle że dioda informująca jest na zewnątrz licznika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 (edited) W dniu 8.10.2019 o 14:24, bombelllooo napisał: W licznikach americano nie ma też "lampeczki" informującej o świetle przeciwmgielnym. Można przełożyć licznik od europejczyka i lecieć po fabrycznym schemacie. (trzeba przenieść konfiguracje samochodu, immo (jeśli jest na kluczyk, jeśli na przycisk to nie ma immo w liczniku) i przebieg. W przypadku WRX ciężko o licznik z wersji EU, a obawiam się, że z STI będzie niekompatybilny. Myślałem, że można próbować z Kanadyjczyka, ale tam jednak też nie mają tylnego p/mgielnego, zresztą nie byłoby łatwo o licznik z Kanady... Patrząc na zdjęcia wrzucone przez @eddie_gt4, mam wrażenie, że dioda jest w liczniku, kwestia tylko podania sygnału (masy?) z manetki do BIU i powinna świecić. Jeśli dobrze rozumiem ten schemat, to BIU załącza też masą obwód sterowania przekaźnika od p/mgielnego, a "+" na tym obwodzie pojawia się z przekaźnika świateł (mijania?) po ich załączeniu. Wnioskuję o reszcie na podstawie schematów od WRX US, na których tylne p/mgielne nie występuje, więc mogę się mylić. @lutek34 daj znać skąd masz ten schemat. https://forum.subaru.pl/topic/98260-wrx-2015/?do=findComment&comment=2845149 Edited October 10, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 W subaru cała konfiguracja samochodu jest zapisana w liczniku, i spokojnie można wrzucić licznik do STI nawet do forka lub xv i poprawnie zakodować aby wszystkie funkcje były obsługiwane itp. W USA/KANADA nie ma "lampeczki" przeciwmgielnego w liczniku. Tylko w europejczyku. Dodam ze podmiana licznika z europy bez modyfikacji konfiguracji nie zadziała na bank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 Na pewno jest miejsce na lampkę, bo widzę symbol kontrolki w tym miejscu, co na powyższym zdjęciu, ale być może pod spodem nie ma diody. Rozumiem, że np. po przelutowaniu "mojej" pamięci do licznika z STI wszystko zadziała jak w WRX i z oryginalnym przebiegiem...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 możesz pokazać zdjęcie licznika ? w japońskich licznikach jest ale z USA ja się nigdy nie spotkałem. tak jestem w stanie ustawić prawidłowo licznik od STI z przeniesieniem immo, przebiegu i konfiguracji samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 (edited) To by się zgadzało, bo WRX jest jednak produkowany obok STI w Japonii, w przeciwieństwie do pozostałych modeli z rynku amerykańskiego. Edycja - podmieniłem zdjęcie. Teraz widać wyraźnie kontrolki. Edited October 11, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Masz racje.:) nawet sprawdziłem i można tą lampkę włączyć. nie jest to tylko atrapka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 3 godziny temu, bombelllooo napisał: nawet sprawdziłem i można tą lampkę włączyć. nie jest to tylko atrapka. czyli całkiem możliwe że w całej układance brakuje tylko manetki, przekaźnika w puszce przekaźników i odpowiedniego przeprogramowania. W dniu 10.10.2019 o 22:08, Kambol napisał: @lutek34 daj znać skąd masz ten schemat. szukałem w googlach i jakimś cudem udało mi się znaleźć własnie ten schemat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 5 godzin temu, bombelllooo napisał: Masz racje.:) nawet sprawdziłem i można tą lampkę włączyć. nie jest to tylko atrapka. I trzeba to jakoś przeprogramować w BIU, tak jak opisano w manualu, czy działa od razu po podaniu masy na pin A33 w BIU? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Mieszkasz we Wrocławiu zawsze można kiedyś poeksperymentować:) swoja drogą ciekawe zatem czy w WRX dali przewód do manetki. Może dasz rade sprawdzić? zdjąć trzeba osłonę kolumny (2x śrubka krzyżak) i w kostce do manetek są 2 rzędy pinów. W jednym rzędzie jest dużo pinów a w drugim możesz mieć 2 lub 3. Jeśli masz tylko 2 to brak pinu od mgielnego tylnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Pewnie, że sprawdzę, ale dopiero za dwa tygodnie będę mógł się tym zająć. Dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 23 godziny temu, bombelllooo napisał: i w kostce do manetek są 2 rzędy pinów. W jednym rzędzie jest dużo pinów a w drugim możesz mieć 2 lub 3. Jeśli masz tylko 2 to brak pinu od mgielnego tylnego. patrząc na gniazdo manetki US, widać piny 2,3,4. Pin 2 to teoretycznie tylny przeciwmgielny, skoro on tutaj jest, kontrolka na desce jest to całkiem możliwe że i żyła pod pin 2 również jest. A może nawet w samej manetce po jej rozebraniu, można coś wyłamać, żeby pierścionek przekręcał się o jedną pozycje więcej ;-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 (edited) A nie wiecie, czy da się zdjąć tylko lewą manetkę bez ściągania kierownicy? Bo ze zdjęć wynika, że akurat lewa ma pierścień do nałożenia na kolumnę: Edited October 13, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 25 minut temu, Kambol napisał: A nie wiecie, czy da się zdjąć tylko lewą manetkę bez ściągania kierownicy? raczej na pewno nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 potwierdzam trzeba zdjąć kierownice, ale to chyba nie problem, trochę ciężko odpiąć poduchę ale youtube pomaga:) Ja niestety nie mam diody w liczniku ale wszystko działa jak w oryginale.Video z działania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 (edited) Dzięki. U was też tak jest, że przeciwmgielne (przednie) da się włączyć tylko po włączeniu świateł mijania? Trochę mnie to wkurza w innych samochodach (i w Outbacku) wystarczy włączyć postojowe. Nie wiem czy to cecha USDM czy nowa moda... @bombelllooo kupiłeś manetkę z europejskiego XV, czy z jakiegoś innego modelu (chyba powinna pasować od Forka, Imprezy,...)? Edited October 14, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 Miałem dawce angola XV. Ale patrząc po katalogu to WRX/Impreza/Forester/XV amerykanskie mają ten sam kod części. Kwestia tego "Auto". Ciężko znaleźć europejską bez auto. Ja miałem auto więc bez problemu przypasowało. co do włączenia z pozycją to nie wiem jak to jest szczerze mówiąc. Dzisiaj zerknę czy da się włączyć jak pozycja tylko włączona. Ogólnie tylne da się włączyć tylko wtedy kiedy przednie są włączone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted November 1, 2019 Share Posted November 1, 2019 (edited) W dniu 13.10.2019 o 16:38, lutek34 napisał: patrząc na gniazdo manetki US, widać piny 2,3,4. Pin 2 to teoretycznie tylny przeciwmgielny, skoro on tutaj jest, kontrolka na desce jest to całkiem możliwe że i żyła pod pin 2 również jest Sprawdziłem dziś - wygląda, że niestety w wiązce nie ma przewodu do pinu 2. Trzeba będzie dołożyć - pytanie, jaki konektor tam wsadzić, żeby pasował do wtyczki i co zastaniemy "za BIU", ale zapewne wyjścia do przekaźnika (przewód D19) i samego przekaźnika też nie będzie. Edited November 1, 2019 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 1, 2019 Author Share Posted November 1, 2019 inny sposób na dorobienie włącznika tylnego przeciwmgielnego https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2816478&highlight=fog ciekawe od czego faktycznie jest ta luźna wtyczka za panelem opisana w tym wątku jako "fog light switch harness/connector taped up to the harness from factory" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 (edited) U mnie mały postęp w temacie - zmieniłem manetkę i zrobiłem wszystkie połączenia, niestety jest problem z aktywacją funkcji w BIU. Próby zmiany regionu z US na jakiś europejski się nie powiodły. Da się kod regionu wpisać przez SSM4, ale BIU jakby tego nie przyjmuje, tzn. nic się nie zmienia i opcja tylnego przeciwmgielnego się nie pojawia. Podejrzewam, że wpisywaliśmy błędnie kod EK00, czyli ogólny dla Europy LHD, może w związku z brakiem WRX na rynkach europejskich trzeba spróbować kodu dla Rosji (EA?) - sprawdzę przy kolejnej okazji. Cytat EC - Europe LHD EK - Europe RHD EH - China KS - Middle East K4 - Central and South America KA - Australia E2 - Israel K0 - General LHD K1 - General RHD Blank - Hong Kong Europe (EC, E2, EK, ER, KE, EL, EP) Panama (K4) Peru (E3) Mexico (C4) Jamaica (KE) Russia (EA) Philippines (E9) China (EH) Australia (KA) South Africa (KC) C0 Canada U4,5,6 USA http://share.subiefiles.com/subiefiles/technical reference/subaru destination codes (opposedforces).txt Edited January 6, 2020 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 @Kambol fajne zabawy, ale bądź ostrożny bo jeśli nie masz keyless to zabawy zmiany regionu mogą skończyć się uwaleniem synchronizacji i nie odpalisz samochodu. nie wiem czy nie brakuje czegoś w liczniku jeszcze. Warto byłoby wstawić jakiś byle jaki europejski licznik i spróbować włączyć. Może została kwestia konfiguracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 A w bezkluczykowym nie ma takiego ryzyka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 (edited) Nie ma takiego ryzyka w bezkluczykowym. inaczej jest IMMO zrobione. Sam testowałem u siebie, udało mi się wbić region ale wszystko działało zupełnie inaczej. Inaczej są dzienne zrobione i tak dalej. Więc chyba nie tędy droga. Edited January 7, 2020 by bombelllooo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now