Krzysztof Złydaszyk Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Witam chce kupić Forestera drugiej generacji silnik 2.5 litra 230 koni z automatem mam pytanie który rocznik szukać, czy są jakieś różnice w silnikach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 230KM było tylko w polifcie, wszystkie roczniki polifta miały taki sam silnik. W przedlifcie było 211KM i tam jest trochę inny i trochę lepszy silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON Pietro Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 (edited) przedlift TO RULE Edited October 6, 2019 by DON Pietro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof Złydaszyk Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 26 minut temu, skwaro napisał: 230KM było tylko w polifcie, wszystkie roczniki polifta miały taki sam silnik. W przedlifcie było 211KM i tam jest trochę inny i trochę lepszy silnik. Na jakie elementy zwracać uwagę i co dobrze skontrolować przy zakupie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LosioDriver Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Na jakie elementy zwracać uwagę i co dobrze skontrolować przy zakupie? Sprawdź rdzę.-progi-nadkola, jeżeli na nadkolach są takie plastikowe ranty to je zdejmij-czy nie wychodzi przy wlewie paliwa-kielichy, te z tyłu lubią zgnićTo takie newralgiczne miejsca. Oczywiście też dobrze przyjrzeć się całemu podwoziu w jakim jest stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof Złydaszyk Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 8 minut temu, LosioDriver napisał: Sprawdź rdzę. -progi -nadkola, jeżeli na nadkolach są takie plastikowe ranty to je zdejmij -czy nie wychodzi przy wlewie paliwa -kielichy, te z tyłu lubią zgnić To takie newralgiczne miejsca. Oczywiście też dobrze przyjrzeć się całemu podwoziu w jakim jest stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof Złydaszyk Posted October 6, 2019 Author Share Posted October 6, 2019 Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 (edited) W dniu 6.10.2019 o 13:30, Krzysztof Złydaszyk napisał: Dzięki Przemyśl poważnie wersję 2,0XT 177 KM, najlepiej już po remoncie silnika (panewek), którą to wersję można fajnie zmodyfikować i chipować za rozsądne pieniądze, dochodząc bezpiecznie do ładnych mocy. Kupno 2,5XT 230KM, zwłaszcza o wątpliwym pochodzeniu to proszenie się o kłopoty. Edited October 9, 2019 by rydzada Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Przemyśl poważnie wersję 2,0XT 177 KM, najlepiej już po remoncie silnika (panewek), którą to wersję można fajnie zmodyfikować i chipować za rozsądne pieniądze, dochodząc bezpiecznie do ładnych mocy. Kupno 2,5XT 230KM, zwłaszcza o wątpliwym pochodzeniu to proszenie się o kłopoty. Tak samo jak kupno 2.0XT o wątpliwym pochodzeniu. I takie zmodzone 2.0XT będzie mieć odrobinę więcej mocy niż seria 2.5XT, o momencie nie będę nawet wspominał 2.5XT też się da fajnie zmodyfikować, za praktycznie takie same pieniądze, a nawet odrobinę mniejsze, bo koszt remontu panewek w 2.0XT zazwyczaj jest wyższy niż koszt naprawy UPG w 2.5XT, i do ok. 260-270KM co jest granicą w 2.0XT, powyżej której trzeba grubo modzić, w 2.5XT wystarczy zrobić wydech i remap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gacu Gac Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 (edited) 5 godzin temu, skwaro napisał: Tak samo jak kupno 2.0XT o wątpliwym pochodzeniu. I takie zmodzone 2.0XT będzie mieć odrobinę więcej mocy niż seria 2.5XT, o momencie nie będę nawet wspominał 2.5XT też się da fajnie zmodyfikować, za praktycznie takie same pieniądze, a nawet odrobinę mniejsze, bo koszt remontu panewek w 2.0XT zazwyczaj jest wyższy niż koszt naprawy UPG w 2.5XT, i do ok. 260-270KM co jest granicą w 2.0XT, powyżej której trzeba grubo modzić, w 2.5XT wystarczy zrobić wydech i remap W 2.5 xt od tematu panewek też niestety nie uciekniemy... pamietajmy, ze 2.5 xt to rozwiercone 2.0 xt Edited October 9, 2019 by Gacu Gac Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 W 2.5 xt od tematu panewek też niestety nie uciekniemy... pamietajmy, ze 2.5 xt to rozwiercone 2.0 xt I tak i nie, panewki w EJ25 są znacznie rzadszym problemem niż w Ej20. Mam pokazać jak wyglądają moje stare panewki po przebiegu 240kkm? Nadal bez problemu trzymają tolerancje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gacu Gac Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 No ale już na przykład pękające tłoki, słabe pierścienie to bardziej domena 2.5 xt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 No ale już na przykład pękające tłoki, słabe pierścienie to bardziej domena 2.5 xt... 2.0XT zazwyczaj nie jest modzone do mocy, przy których ten problem się pojawia (300KM+). A jak już jest modzone to w nich ten problem też występuje, dlatego wszyscy przy remoncie zakładają mocniejsze tłoki HBR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gacu Gac Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 Ja piszę o problemach występujących w tych silnikach przy seryjnym set-upie. Zachowanie przy modach i możliwe do uzyskania przyrosty mocy to zupełnie inna bajka:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 Ja piszę o problemach występujących w tych silnikach przy seryjnym set-upie. Zachowanie przy modach i możliwe do uzyskania przyrosty mocy to zupełnie inna bajka:) W seryjnych silnikach w foresterach 2.5XT pękające tłoki są rzadkością. Chyba że ktoś upala na torze bez poprawy chłodzenia silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 Każdy chwali swoje więc widzisz, że forek to fajne auto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now