Jump to content

Subaru Legacy IV Zamek


Jay Dee
 Share

Recommended Posts

Witam. Nie działa mi centralny zamek w drzwiach pasażera. Elektryk powiedział, żeby kujpić zamek i tu moje pytanie. Czy wszystkie zamki są takie same niezależnie od wersji (diese/benzyna, kombi/sedan, itd)? Ja mam Legavy z 2005 roku 2.0 165KM i nie wiem czy ten będzie pasował czy szukać innego. https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-iv-zamek-drzwi-prawy-przod-03-09-8378083389

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Jay Dee napisał:

Witam. Nie działa mi centralny zamek w drzwiach pasażera. Elektryk powiedział, żeby kujpić zamek i tu moje pytanie. Czy wszystkie zamki są takie same niezależnie od wersji (diese/benzyna, kombi/sedan, itd)? Ja mam Legavy z 2005 roku 2.0 165KM i nie wiem czy ten będzie pasował czy szukać innego. https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-iv-zamek-drzwi-prawy-przod-03-09-8378083389

 

 

Nie będzie pasował. Psujący się zamek w subaru to częsty objaw. Naprawialny samodzielnie za kilka złotych (wymiana silniczka). Poszukaj wątków na forum. Jak chcesz kupić używany, to będziesz miał loterię.

Ty masz w białej obudowie, a na zdjęciu jest czarna.

Ten będzie pasował:

https://allegro.pl/oferta/zamek-drzwi-prawy-przod-subaru-legacy-iv-eu-inne-8106574672

 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Oczkoo15 napisał:

To powinno pomóc: :)

 

 

Dzięki. Już znalazłem, ale przez google, bo ta forumowa szukajka słaba. Zakupie silniczek i go wymienie. Jeszcze raz dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
19 godzin temu, silvaran napisał:

Jak znajdziesz pasujące silniczki na allegro to podeślij linka :)

 

https://allegro.pl/oferta/silniczek-centralny-zamek-toyota-honda-mazda-inne-7580029192

 

Wymiana zajęła trochę ponad godzinę. Największym problemem okazało się wyjęcie mechanizmu zamka z drzwi, bo okrutnie ciasno. Wystarczy ten bolec od silniczka obciąć kilka mm i  zeszlifować z jednej strony jak w oryginalnym, aby teń ślimak pasował i działa. No i jeszcze zamienić kable, bo działa odwrotnie, tzn jak inne drzwi się zamykają to te się będą otwierać, ale po zamianie kabelków wszystko działa elegancko. Dzięki wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, raci napisał:

A bez czekania i bez rzeźby (o dziwo też taniej niż sam silniczek), można kupić mechanizm z Accorda, rozbebeszyć i przełożyć silniczek https://allegro.pl/oferta/zamek-centralny-przod-prawy-honda-accord-vii-02-08-6974367366

 

Czyli jednak z rzęźbą jak trzeba rozbebeszyć. Ja tam wolałem mieć za 2 dni niż czekać miesiąć, bo można szewskiej pasji dostać.

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Jay Dee napisał:

Czyli jednak z rzęźbą jak trzeba rozbebeszyć. Ja tam wolałem mieć za 2 dni niż czekać miesiąć, bo można szewskiej pasji dostać.

 

To doprecyzuję, a każdy zrobi jak mu się podoba.

Mechanizm z Accorda otwieramy tak samo jak ten z Subaru, wyjmujemy silniczek ze ślimakiem i przekładamy do mechanizmu biorcy. Odpada przycinanie i szlifowanie wałka oraz zamiana kabli.

Czas dostawy jest podobny (wysyłka w 24h), cena 28 za mechanizm z Accorda, 38 za silniczek z podanej przez Ciebie aukcji.

 

Każdy wybierze wedle uznania, w każdym razie to jest druga opcja.

 

edit:

W sumie jak tak teraz czytam ten mój poprzedni post, można stwierdzić, że rozbebeszanie tyczyło się silniczka a nie mechanizmu :)

W każdym razie teraz wszystko powinno być jasne.

Edited by raci
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, raci napisał:

 

To doprecyzuję, a każdy zrobi jak mu się podoba.

Mechanizm z Accorda otwieramy tak samo jak ten z Subaru, wyjmujemy silniczek ze ślimakiem i przekładamy do mechanizmu biorcy. Odpada przycinanie i szlifowanie wałka oraz zamiana kabli.

Czas dostawy jest podobny (wysyłka w 24h), cena 28 za mechanizm z Accorda, 38 za silniczek z podanej przez Ciebie aukcji.

 

Każdy wybierze wedle uznania, w każdym razie to jest druga opcja.

 

edit:

W sumie jak tak teraz czytam ten mój poprzedni post, można stwierdzić, że rozbebeszanie tyczyło się silniczka a nie mechanizmu :)

W każdym razie teraz wszystko powinno być jasne.

Jasna sprawa. Tak z przekąsem napisałem. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem o tym mechanizmie, bo też bym brał cały taniej zamiast samego silniczka drożej. Wymieniłem dopiero jeden to przy następnym będę brał podesłany przez Ciebie. Dzięki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ja przekładałem silniczek razem ze ślimakiem, pasował na tył i przód. Zamówiłem dwa mechanizmy takie same, zrobiłem oba zamki z prawej 

W dniu 24.04.2020 o 23:12, matios16 napisał:

Z Accorda przełożyć sam silniczek trzeba? Czy silniczek wraz ze ślimakiem? 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 26.04.2020 o 17:43, Bartekelk55 napisał:

Ja przekładałem silniczek razem ze ślimakiem, pasował na tył i przód. Zamówiłem dwa mechanizmy takie same, zrobiłem oba zamki z prawej 

 

Czyli śmiało mogę taki kupić? Bo właśnie z tyłu w lewych drzwiach mi siadł.

https://allegro.pl/oferta/zamek-drzwi-tyl-tylny-lewy-do-honda-accord-vii-03-8272133550

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem silniczki w tylnych drzwiach.

Ale nawet do głowy mi nie przyszło żeby, otworzyć i rozszczelnić obudowę silniczka.

Nie wiem po co to robić?

Również wykorzystałem silniczki od Hondy Accord.

Zamieniłem jedynie dźwignię, bo tym się różnią.

Dremelek, delikatnie ścinamy nadmiar plastiku z połączenia sworznia i dźwigni, zdejmujemy, zamieniamy, lutownicą nadtapiamy sworzeń i dźwignię.

Działa bez zarzutu, od kilku miesięcy.

IMG_20210930_093231.jpg

IMG_20210930_093314.jpg

  • Cheers! 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, frisco napisał:

Czy sa w ogole jakies poczatkowe objawy padajacych silownikow? Zanim to ustrojstwo padnie na amen?

 

Na mrozie trzeba np. dwa razy nacisnąć na pilocie otwarcie żeby te problematyczne drzwi się raczyły otworzyć. Tak przynajmniej jest u mnie w jednych drzwiach. 

 

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.02.2022 o 17:00, frisco napisał:

Czy sa w ogole jakies poczatkowe objawy padajacych silownikow? Zanim to ustrojstwo padnie na amen?

U mnie nagle z dnia na dzięń. Kiedyś mi w przodzie padł i kupiłem dwa razy droższy silniczek, ale tu podpowiedzieli mi żeby kupić całość od hondy i jutro zobaczę co z tego wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.02.2022 o 23:50, MacGregor napisał:

Wymieniałem silniczki w tylnych drzwiach.

Ale nawet do głowy mi nie przyszło żeby, otworzyć i rozszczelnić obudowę silniczka.

Nie wiem po co to robić?

Również wykorzystałem silniczki od Hondy Accord.

Zamieniłem jedynie dźwignię, bo tym się różnią.

Dremelek, delikatnie ścinamy nadmiar plastiku z połączenia sworznia i dźwigni, zdejmujemy, zamieniamy, lutownicą nadtapiamy sworzeń i dźwignię.

Działa bez zarzutu, od kilku miesięcy.

IMG_20210930_093231.jpg

IMG_20210930_093314.jpg

Małym problemem może być brak lutownicy, ale zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...