ESP Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) Hej, przymierzam się do zakupu opon na zimę dla swojej świnki (OBK MY19) i wybór padł na Micheliny Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/60 R18 (104 H RUN ON FLAT XL) Jako że to będą moje pierwsze "ranflaty" to mam pytanie: Czy do ich montażu wymagane są jakieś specjalne felgi czy też wejdą na standardowe felgi aluminiowe? Czy trzeba jakoś specjalnie uczyć czujniki ciśnienia że są twardsze opony? Edytowane 3 Października 2019 przez ESP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) Nie idź tą drogą. ROF są bardzo podatne na uszkodzenia wzmocnień w bocznych ściankach. Wystarczy wjechać w dziurę lub szybciej przejechać przez próg zwalniający. Właśnie wymieniłem zimowe ROF po 15tys km (!!!) tylko dlatego, że wszystkie miały bicie promieniowe ok. 100N (przy normie do 50) i niestety telepało samochodem powyżej 100km/h. Letnie ROF wytrzymały całe 50 tys.km (bicie pomiędzy 70 a 150N). I wg serwisu nie jestem odosobnionym przypadkiem. Rozmiary z dość wysokim profilem (205/60 i 225/50). Przy tym komfort jazdy średni, wyczucie drogi kiepskie, masa sporo wyższa. A jak przebijesz i pojedziesz bez powietrza to najczęściej opona jest do wyrzucenia (czyli w przypadku subaru wymieniasz komplecik). Edytowane 3 Października 2019 przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Nie polecam RoF - miałem wątpliwą przyjemność jeździć 3 lata na takich letnich - Bridgestone Potenza S001 (w 180KM ośce) Fajnie hamowały, zajebiście jeździło się w zakrętach (bardzo twarda ściana opony). I to na tyle z zalet. W prowadzeniu czuć dużo wyższą masę opony, komfort jest do dupy (chyba, że jeździsz tylko po ekspresach i autostradach). Po zmianie na Dębice Presto UHP2 zupełnie inne odczucia co do komfortu. Z hamowaniem jest dobrze, w zakrętach mniej pewne ale już napisałem dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek-b Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Miałem w BMW (tam nie ma wyboru) i generalnie nie polecam. Wcale nie jest tak, że zawsze da się jechać po przebiciu, więc nie wiem po co w ogóle te opony... miałem nieduże uszkodzenie (gwóźdź) i dupa, nie dało się jechać a odkryłem to ok 1km od domu. Twardsze, droższe, nie widzę w ogóle plusów tych opon. Ja opony wybieram od dobrych 10 lat, na podstawie testów na www.adac.de (bo oni je testują w kilku kategoriach a nie są to opinie anonimiowych internautów) https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-65-r16-c/alle-testergebnisse/ Michelin Alpin 5 nie jest zły, ale są lepsze:) Ja zawsze wybieram coś z pierwszej 3. A i testy dla jednego rozmiaru są przekładalne do innych rozmiarów (też jest test). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Ja przyhamowalem dosyć mocno na run flat'ach, zblokowało koła z piskiem bo nie działał ABS i potem były mocne bicia na kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Jeśli nie działa ABS, bądź samochód go nie posiada, to po gwałtownym hamowaniu prawie każda opona będzie zniszczona. ja wybierałem opony wtedy o bieżniku który trudno się zwija, unikałem wyboru typu Toyo T1-R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się