ESP Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 (edited) Hej, przymierzam się do zakupu opon na zimę dla swojej świnki (OBK MY19) i wybór padł na Micheliny Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/60 R18 (104 H RUN ON FLAT XL) Jako że to będą moje pierwsze "ranflaty" to mam pytanie: Czy do ich montażu wymagane są jakieś specjalne felgi czy też wejdą na standardowe felgi aluminiowe? Czy trzeba jakoś specjalnie uczyć czujniki ciśnienia że są twardsze opony? Edited October 3, 2019 by ESP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 (edited) Nie idź tą drogą. ROF są bardzo podatne na uszkodzenia wzmocnień w bocznych ściankach. Wystarczy wjechać w dziurę lub szybciej przejechać przez próg zwalniający. Właśnie wymieniłem zimowe ROF po 15tys km (!!!) tylko dlatego, że wszystkie miały bicie promieniowe ok. 100N (przy normie do 50) i niestety telepało samochodem powyżej 100km/h. Letnie ROF wytrzymały całe 50 tys.km (bicie pomiędzy 70 a 150N). I wg serwisu nie jestem odosobnionym przypadkiem. Rozmiary z dość wysokim profilem (205/60 i 225/50). Przy tym komfort jazdy średni, wyczucie drogi kiepskie, masa sporo wyższa. A jak przebijesz i pojedziesz bez powietrza to najczęściej opona jest do wyrzucenia (czyli w przypadku subaru wymieniasz komplecik). Edited October 3, 2019 by Knurek1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Misza. Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 Nie polecam RoF - miałem wątpliwą przyjemność jeździć 3 lata na takich letnich - Bridgestone Potenza S001 (w 180KM ośce) Fajnie hamowały, zajebiście jeździło się w zakrętach (bardzo twarda ściana opony). I to na tyle z zalet. W prowadzeniu czuć dużo wyższą masę opony, komfort jest do dupy (chyba, że jeździsz tylko po ekspresach i autostradach). Po zmianie na Dębice Presto UHP2 zupełnie inne odczucia co do komfortu. Z hamowaniem jest dobrze, w zakrętach mniej pewne ale już napisałem dlaczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
franek-b Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 Miałem w BMW (tam nie ma wyboru) i generalnie nie polecam. Wcale nie jest tak, że zawsze da się jechać po przebiciu, więc nie wiem po co w ogóle te opony... miałem nieduże uszkodzenie (gwóźdź) i dupa, nie dało się jechać a odkryłem to ok 1km od domu. Twardsze, droższe, nie widzę w ogóle plusów tych opon. Ja opony wybieram od dobrych 10 lat, na podstawie testów na www.adac.de (bo oni je testują w kilku kategoriach a nie są to opinie anonimiowych internautów) https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-65-r16-c/alle-testergebnisse/ Michelin Alpin 5 nie jest zły, ale są lepsze:) Ja zawsze wybieram coś z pierwszej 3. A i testy dla jednego rozmiaru są przekładalne do innych rozmiarów (też jest test). Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaroz Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Ja przyhamowalem dosyć mocno na run flat'ach, zblokowało koła z piskiem bo nie działał ABS i potem były mocne bicia na kierownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Jeśli nie działa ABS, bądź samochód go nie posiada, to po gwałtownym hamowaniu prawie każda opona będzie zniszczona. ja wybierałem opony wtedy o bieżniku który trudno się zwija, unikałem wyboru typu Toyo T1-R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now