Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2020


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, turdziGT napisał:

Kto takie informacje podał ? Ogladam All live w tej chwili i ani słowa.

https://www.wrc.com/en/news/season-2020/wrc/rally-guanajuato-mexico-confirms-revised-schedule/?fbclid=IwAR2_THYvbT0oVHIwP371SuuP6HZJNFfkpaQ0wF6tGzPOnJLftWtsQV8JGjE

 

Na TT wiele info no i tu masz oficjalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok teraz potwierdzili ale z powodu restrykcji w podróżowaniu a nie z powodu zakażenia kogoś z organizatorów. I tak wogle cud ze ten rajd sie odbył.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogier nieco odjechał w punktach, szczególnie od Tanaka. 

Niby początek sezonu, ale nie wiadomo ile rajdów się odbędzie. 

Następny planowany to Portugalia, pod koniec maja. 

To będzie dziwny i trudny sezon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, szubaru napisał:

WRC Portugalia o Sardynia także zostały przesunięte ale termin jeszcze nie jest znany.

 

 

A co z Polskim? Wiadomo coś?

 

Bo jak koniec czerwca Polski szutry a 3 tygodnie później Świdnicki asfalty to jest to bardzo gęsto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ManoLEE napisał:

Ja nie mówię, że to koniec sezonu ale różnie może być...

 

Kryzys będzie potężny, firmy mogą mocno ograniczyć wydatki na sport. 

 

Niższe rangi i amatorka też siądzie. Ludzie już odwołują zarezerwowane terminy na przebudowy aut, odkładają starty na czas aż się wszystko nie poukłada. 

 

Idzie posucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 13:26, Dehnel napisał:

Chwilę mnie tu nie było, ale jako honorowy "zakładacz" wątku rajdowego, wpadłem na chwilę.

 

Mamy nowy kalendarz WRC na 2020.

Round Rally Date
1. Monte-Carlo 23 - 26 January
2. Sweden 13 - 16 February
3. Mexico 12 - 15 March
4. Chile 16 - 19 April
5. Argentina 30 April - 3 May
6. Portugal 21 - 24 May
7. Italy 4 - 7 June
8. Kenya 16 - 19 July
9. Finland 6 - 9 August
10. New Zealand 3 - 6 September
11. Turkey 24 - 27 September
12. Germany 15 - 18 October
13. Great Britain 29 October - 1 November

14.

 

 

 

Japan

 

 

 

19 - 22 November

 

  

16919_Season_Calendar_896x504.jpg.a202d0099ae230a3e290a9840f5e0ee6.jpg

Nowe "stare" rundy w Kenii i Nowej Zelandii. Niemcy w nowym terminie, upadająca od lat Turcja i na koniec Japonia, która sucha na bank nie będzie. Będzie się działo.

Jako miłośnik starszego rajdowania, już z uśmiechem wyobrażam sobie odpadające elementy aerodynamiki na szutrach.

A poza WRC?

 

Nasze szanowne podwórko rośnie, mimo, że wszyscy piszą, że rajdy umierają.

Kalendarze HSRMP i RSMP zostana opublikowane jak zwykle na wręczeniu tytułów mistrzowskich, ale po tym sezonie widać kilka rzeczy.

HRSMP przeżyło podział. Mamy ciągle około 20 załóg, a nowe samochody powstają, więc jest szansa na większe emocje. Zarówno dla kibiców, jak i dla załóg. Nowe Audi Grzegorza Olchawskiego robi robotę :)

RSMP- Robot zwany MIko zrobił robotę. Ciężko wypracowany tytuł, do tego team przez duże T. Przemyślany, szybki sezon.

Historyczny Puchar Południa- przez niektórych bardzo reklamowany jako tania alternatywa dla HRSMP, jest niewypałem. Max 5 załóg na starcie rundy to mała wtopa.

Amatorki-  RO jak zwykle, dużo i nieprzewidywalnie, ale 92 załogi na WIśle robi wrażenie.

Tarmac Masters. Temat osobny.

Mamy tu jakiś "Tarmakowców"?. Chciałbym pogadać na normalnym poziomie, bo na FB grupka fanbojów wyznających religię TM skutecznie zabija każdą dyskusję.

 

Regularność- turystyka, ale ze sportowym zacięciem.

Miły wstęp do ścigania się, może nie na szybkość, ale na kalkulator. Dla pilota przefantastyczna zabawa, dla kierowcy mniej ;) Ale dlatego mamy najfajniejszy rajd, czyli Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych. ponad 1000km rajdu, z próbami sportowymi na torach. Generalnie mam plan na przyszły rok pojawić się i tam.

MPHRR - cykl który jest piaskownicą dla naszych przed Monte Carlo Historique, zasadniczo już nie istnieje. Rajd Polski Historyczny- masa mieszanych opinii, syf z wynikami na koniec, do tego brak informacji online. Jak dla mnie impreza na równi z cyklem MPHRR- tendencja spadkowa.

 

Trochę prywaty. Po ostatniej serii awarii Fiata 850, podjąłem decyzję o budowie Łady Samary na A grupowej homologacji. Będzie trzecia Rosjanka w HRSMP.  Samochód zaraz się klatkuje, a plan jest śmiały, bo w kalendarzu mam wpisaną Barbórkę Cieszyńską. Trzymajcie kciuki za starą Rosjankę.

 

 

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

   Jakie masz pytania odnośnie Tarmacka? Dwa sezony tam przejeździłem z tego jeden wygrałem i prawdopodobnie mam inne zdanie niż większość psychofanów tego cyklu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sti70 napisał:

Jakie masz pytania odnośnie Tarmacka? Dwa sezony tam przejeździłem z tego jeden wygrałem i prawdopodobnie mam inne zdanie niż większość psychofanów tego cyklu.

 

Nie jest fajnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Jeśli jeździłeś dłuższe rajdy a jeździłeś to wolał będziesz przy tym zostać.

Po pierwsze  Tarmac to rajd o długości ok 40 km czyli przeważnie dwa 6-7 km odcinki przejeżdżane  3 razy, przerwy na serwisie między odcinkami po 2 h oczywiście jest to amatorka więc dlaczego by nie. 

Po drugie super kjs ,ro i kierowcy z R i wszystko było by fajnie gdyby ktoś przestrzegał  specyfikacji  przeróbek w autach a tu jest wolna Amerykanka im więcej w auto wpompujesz tym większe szanse na pudło,

O tym że tak jest świadczy to ze auto w tarmacu jedzie w klasie okręgowej pro 1 a w RSMP zgłaszają się do Open i jeszcze nie przechodzą bk za uchybienia w klatce.

Pod tym względem dużo bardziej restrykcyjnie podchodzą w RSMSl dlatego też w tarmacu zobaczysz wiele załóg z tamtego terenu a na śląsku z tarmaca  nie ma nikogo.

Co do doboru tras i trudności odcinków oraz samej organizacji to  wszystko jest na najwyższym poziomie i chwała za to organizatorom, być może to przymykanie oczu na wiele aspektów związanych z nierówną walką jest celowe by nie odstraszać zawodników a za tym przyciągać ich w jak największe ilości . Co chodzi o sam poziom trudności i szybkości zawodników oczywiście w  RSMP jest najwyższy mimo tego że są tacy co hejtują. Morał jest taki że inny jest Tarmac inne RSMSL ,inne RSMPZ a jeszcze inne RSMP , jeździłem we wszystkich cyklach, najkrócej w RSMSL i jak miałbym je po szeregować pod względem trudności i przyjemności oraz organizacji to na pierwszym miejscu stawiam RSMP pod każdym względem następnie Tarmac za organizację i fajne trasy oraz RSMSL i RSMPZ  przy czym ten ostatni cykl za  odcinki miejskie i również organizację. 

 

 

 

Edytowane przez sti70
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sti70 napisał:

   Jeśli jeździłeś dłuższe rajdy a jeździłeś to wolał będziesz przy tym zostać.

Po pierwsze  Tarmac to rajd o długości ok 40 km czyli przeważnie dwa 6-7 km odcinki przejeżdżane  3 razy, przerwy na serwisie między odcinkami po 2 h oczywiście jest to amatorka więc dlaczego by nie. 

Po drugie super kjs ,ro i kierowcy z R i wszystko było by fajnie gdyby ktoś przestrzegał  specyfikacji  przeróbek w autach a tu jest wolna Amerykanka im więcej w auto wpompujesz tym większe szanse na pudło,

O tym że tak jest świadczy to ze auto w tarmacu jedzie w klasie okręgowej pro 1 a w RSMP zgłaszają się do Open i jeszcze nie przechodzą bk za uchybienia w klatce.

Pod tym względem dużo bardziej restrykcyjnie podchodzą w RSMSl dlatego też w tarmacu zobaczysz wiele załóg z tamtego terenu a na śląsku z tarmaca  nie ma nikogo.

Co do doboru tras i trudności odcinków oraz samej organizacji to  wszystko jest na najwyższym poziomie i chwała za to organizatorom, być może to przymykanie oczu na wiele aspektów związanych z nierówną walką jest celowe by nie odstraszać zawodników a za tym przyciągać ich w jak największe ilości . Co chodzi o sam poziom trudności i szybkości zawodników oczywiście w  RSMP jest najwyższy mimo tego że są tacy co hejtują. Morał jest taki że inny jest Tarmac inne RSMSL ,inne RSMPZ a jeszcze inne RSMP , jeździłem we wszystkich cyklach, najkrócej w RSMSL i jak miałbym je po szeregować pod względem trudności i przyjemności oraz organizacji to na pierwszym miejscu stawiam RSMP pod każdym względem następnie Tarmac za organizację i fajne trasy oraz RSMSL i RSMPZ  przy czym ten ostatni cykl za  odcinki miejskie i również organizację. 

 

 

Miło przeczytać wyważoną i sensowną opinię poparta doświadczeniem zdobytym w kilku cyklach.  

 

Sprawy techniczne a dokładniej zgodności sprzętu z regulaminami, czyli w skrócie kto czym jedzie, a czy i gdzie pojechać powinien to niestety zmora każdego jednego cyklu prócz Bednar, gdzie jasno dopuszczają wszystkich, wszystkim. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł dotyczący aktualnej sytuacji w rajdach. Delikatnie pisząc, nie jest dobrze a może w tym roku "nie być niczego".  

 

 

https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-to-bedzie-bardzo-ciezki-rok-dla-polskich-rajdowcow,nId,4409950?fbclid=IwAR3KBe_QDYb9A9aqD2M3m8aw2xnm6L5Hg8k2qeo5clzT52tnzN-hunlzK4Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2020 o 17:59, szubaru napisał:

HOŁEEEK !!! na Polskim ma Fiestą R5 wystartować :)

 

To świetny news. Tymczasem do Rajdu Polski jeszcze daleko, a na Moto-Pasje wrzuciłem właśnie cotygodniowego vloga.
Zapraszam!
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...