Jump to content
Dehnel

Rajdowe dyskusje 2020

Recommended Posts

Posted (edited)

Ok teraz potwierdzili ale z powodu restrykcji w podróżowaniu a nie z powodu zakażenia kogoś z organizatorów. I tak wogle cud ze ten rajd sie odbył.

Edited by turdziGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogier nieco odjechał w punktach, szczególnie od Tanaka. 

Niby początek sezonu, ale nie wiadomo ile rajdów się odbędzie. 

Następny planowany to Portugalia, pod koniec maja. 

To będzie dziwny i trudny sezon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogier na tema wygranej i samego rajdu. W sumie ciężko się nie zgodzić.

 

 

Screenshot_20200315-064900_Instagram.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Polski Związek Motorowy opublikował zaktualizowany kalendarz RSMP 2020.

 

Rajd Świdnicki-KRAUSE obędzie się w dniach 17-19 lipca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WRC Portugalia o Sardynia także zostały przesunięte ale termin jeszcze nie jest znany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, szubaru napisał:

WRC Portugalia o Sardynia także zostały przesunięte ale termin jeszcze nie jest znany.

 

 

A co z Polskim? Wiadomo coś?

 

Bo jak koniec czerwca Polski szutry a 3 tygodnie później Świdnicki asfalty to jest to bardzo gęsto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na razie o Polskim nic nie wiadomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyocie na tą chwilę ten sezon leży pierwsze miejsce fabryka, kierowcy pierwsze, drugie i czwarte miejsce. Pewnie brali by w ciemno taki wynik na koniec sezonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ManoLEE napisał:

Pewnie brali by w ciemno taki wynik na koniec sezonu

 

Żebyś tylko nie wykrakał...że to koniec sezonu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mówię, że to koniec sezonu ale różnie może być...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, ManoLEE napisał:

Ja nie mówię, że to koniec sezonu ale różnie może być...

 

Kryzys będzie potężny, firmy mogą mocno ograniczyć wydatki na sport. 

 

Niższe rangi i amatorka też siądzie. Ludzie już odwołują zarezerwowane terminy na przebudowy aut, odkładają starty na czas aż się wszystko nie poukłada. 

 

Idzie posucha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.10.2019 o 13:26, Dehnel napisał:

Chwilę mnie tu nie było, ale jako honorowy "zakładacz" wątku rajdowego, wpadłem na chwilę.

 

Mamy nowy kalendarz WRC na 2020.

Round Rally Date
1. Monte-Carlo 23 - 26 January
2. Sweden 13 - 16 February
3. Mexico 12 - 15 March
4. Chile 16 - 19 April
5. Argentina 30 April - 3 May
6. Portugal 21 - 24 May
7. Italy 4 - 7 June
8. Kenya 16 - 19 July
9. Finland 6 - 9 August
10. New Zealand 3 - 6 September
11. Turkey 24 - 27 September
12. Germany 15 - 18 October
13. Great Britain 29 October - 1 November

14.

 

 

 

Japan

 

 

 

19 - 22 November

 

  

16919_Season_Calendar_896x504.jpg.a202d0099ae230a3e290a9840f5e0ee6.jpg

Nowe "stare" rundy w Kenii i Nowej Zelandii. Niemcy w nowym terminie, upadająca od lat Turcja i na koniec Japonia, która sucha na bank nie będzie. Będzie się działo.

Jako miłośnik starszego rajdowania, już z uśmiechem wyobrażam sobie odpadające elementy aerodynamiki na szutrach.

A poza WRC?

 

Nasze szanowne podwórko rośnie, mimo, że wszyscy piszą, że rajdy umierają.

Kalendarze HSRMP i RSMP zostana opublikowane jak zwykle na wręczeniu tytułów mistrzowskich, ale po tym sezonie widać kilka rzeczy.

HRSMP przeżyło podział. Mamy ciągle około 20 załóg, a nowe samochody powstają, więc jest szansa na większe emocje. Zarówno dla kibiców, jak i dla załóg. Nowe Audi Grzegorza Olchawskiego robi robotę :)

RSMP- Robot zwany MIko zrobił robotę. Ciężko wypracowany tytuł, do tego team przez duże T. Przemyślany, szybki sezon.

Historyczny Puchar Południa- przez niektórych bardzo reklamowany jako tania alternatywa dla HRSMP, jest niewypałem. Max 5 załóg na starcie rundy to mała wtopa.

Amatorki-  RO jak zwykle, dużo i nieprzewidywalnie, ale 92 załogi na WIśle robi wrażenie.

Tarmac Masters. Temat osobny.

Mamy tu jakiś "Tarmakowców"?. Chciałbym pogadać na normalnym poziomie, bo na FB grupka fanbojów wyznających religię TM skutecznie zabija każdą dyskusję.

 

Regularność- turystyka, ale ze sportowym zacięciem.

Miły wstęp do ścigania się, może nie na szybkość, ale na kalkulator. Dla pilota przefantastyczna zabawa, dla kierowcy mniej ;) Ale dlatego mamy najfajniejszy rajd, czyli Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych. ponad 1000km rajdu, z próbami sportowymi na torach. Generalnie mam plan na przyszły rok pojawić się i tam.

MPHRR - cykl który jest piaskownicą dla naszych przed Monte Carlo Historique, zasadniczo już nie istnieje. Rajd Polski Historyczny- masa mieszanych opinii, syf z wynikami na koniec, do tego brak informacji online. Jak dla mnie impreza na równi z cyklem MPHRR- tendencja spadkowa.

 

Trochę prywaty. Po ostatniej serii awarii Fiata 850, podjąłem decyzję o budowie Łady Samary na A grupowej homologacji. Będzie trzecia Rosjanka w HRSMP.  Samochód zaraz się klatkuje, a plan jest śmiały, bo w kalendarzu mam wpisaną Barbórkę Cieszyńską. Trzymajcie kciuki za starą Rosjankę.

 

 

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

   Jakie masz pytania odnośnie Tarmacka? Dwa sezony tam przejeździłem z tego jeden wygrałem i prawdopodobnie mam inne zdanie niż większość psychofanów tego cyklu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2020 o 14:46, szubaru napisał:

na razie o Polskim nic nie wiadomo

   Jureczku ale napić się zawsze możemy :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, sti70 napisał:

Jakie masz pytania odnośnie Tarmacka? Dwa sezony tam przejeździłem z tego jeden wygrałem i prawdopodobnie mam inne zdanie niż większość psychofanów tego cyklu.

 

Nie jest fajnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I takie tak z historii rajdów jak to kiedyś fajnie było. 

 

 

 

 

90965540_2886448431447629_47978366699044864_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

   Jeśli jeździłeś dłuższe rajdy a jeździłeś to wolał będziesz przy tym zostać.

Po pierwsze  Tarmac to rajd o długości ok 40 km czyli przeważnie dwa 6-7 km odcinki przejeżdżane  3 razy, przerwy na serwisie między odcinkami po 2 h oczywiście jest to amatorka więc dlaczego by nie. 

Po drugie super kjs ,ro i kierowcy z R i wszystko było by fajnie gdyby ktoś przestrzegał  specyfikacji  przeróbek w autach a tu jest wolna Amerykanka im więcej w auto wpompujesz tym większe szanse na pudło,

O tym że tak jest świadczy to ze auto w tarmacu jedzie w klasie okręgowej pro 1 a w RSMP zgłaszają się do Open i jeszcze nie przechodzą bk za uchybienia w klatce.

Pod tym względem dużo bardziej restrykcyjnie podchodzą w RSMSl dlatego też w tarmacu zobaczysz wiele załóg z tamtego terenu a na śląsku z tarmaca  nie ma nikogo.

Co do doboru tras i trudności odcinków oraz samej organizacji to  wszystko jest na najwyższym poziomie i chwała za to organizatorom, być może to przymykanie oczu na wiele aspektów związanych z nierówną walką jest celowe by nie odstraszać zawodników a za tym przyciągać ich w jak największe ilości . Co chodzi o sam poziom trudności i szybkości zawodników oczywiście w  RSMP jest najwyższy mimo tego że są tacy co hejtują. Morał jest taki że inny jest Tarmac inne RSMSL ,inne RSMPZ a jeszcze inne RSMP , jeździłem we wszystkich cyklach, najkrócej w RSMSL i jak miałbym je po szeregować pod względem trudności i przyjemności oraz organizacji to na pierwszym miejscu stawiam RSMP pod każdym względem następnie Tarmac za organizację i fajne trasy oraz RSMSL i RSMPZ  przy czym ten ostatni cykl za  odcinki miejskie i również organizację. 

 

 

 

Edited by sti70
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, sti70 napisał:

   Jeśli jeździłeś dłuższe rajdy a jeździłeś to wolał będziesz przy tym zostać.

Po pierwsze  Tarmac to rajd o długości ok 40 km czyli przeważnie dwa 6-7 km odcinki przejeżdżane  3 razy, przerwy na serwisie między odcinkami po 2 h oczywiście jest to amatorka więc dlaczego by nie. 

Po drugie super kjs ,ro i kierowcy z R i wszystko było by fajnie gdyby ktoś przestrzegał  specyfikacji  przeróbek w autach a tu jest wolna Amerykanka im więcej w auto wpompujesz tym większe szanse na pudło,

O tym że tak jest świadczy to ze auto w tarmacu jedzie w klasie okręgowej pro 1 a w RSMP zgłaszają się do Open i jeszcze nie przechodzą bk za uchybienia w klatce.

Pod tym względem dużo bardziej restrykcyjnie podchodzą w RSMSl dlatego też w tarmacu zobaczysz wiele załóg z tamtego terenu a na śląsku z tarmaca  nie ma nikogo.

Co do doboru tras i trudności odcinków oraz samej organizacji to  wszystko jest na najwyższym poziomie i chwała za to organizatorom, być może to przymykanie oczu na wiele aspektów związanych z nierówną walką jest celowe by nie odstraszać zawodników a za tym przyciągać ich w jak największe ilości . Co chodzi o sam poziom trudności i szybkości zawodników oczywiście w  RSMP jest najwyższy mimo tego że są tacy co hejtują. Morał jest taki że inny jest Tarmac inne RSMSL ,inne RSMPZ a jeszcze inne RSMP , jeździłem we wszystkich cyklach, najkrócej w RSMSL i jak miałbym je po szeregować pod względem trudności i przyjemności oraz organizacji to na pierwszym miejscu stawiam RSMP pod każdym względem następnie Tarmac za organizację i fajne trasy oraz RSMSL i RSMPZ  przy czym ten ostatni cykl za  odcinki miejskie i również organizację. 

 

 

Miło przeczytać wyważoną i sensowną opinię poparta doświadczeniem zdobytym w kilku cyklach.  

 

Sprawy techniczne a dokładniej zgodności sprzętu z regulaminami, czyli w skrócie kto czym jedzie, a czy i gdzie pojechać powinien to niestety zmora każdego jednego cyklu prócz Bednar, gdzie jasno dopuszczają wszystkich, wszystkim. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy artykuł dotyczący aktualnej sytuacji w rajdach. Delikatnie pisząc, nie jest dobrze a może w tym roku "nie być niczego".  

 

 

https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-to-bedzie-bardzo-ciezki-rok-dla-polskich-rajdowcow,nId,4409950?fbclid=IwAR3KBe_QDYb9A9aqD2M3m8aw2xnm6L5Hg8k2qeo5clzT52tnzN-hunlzK4Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla organizatorów Nadwiślańskiego to pewnie gwiazda tzn. wirus spadł z nieba. W tamtym roku szarpnęli się i zorganizowali ze 2 czy 3 odcinki, a teraz mają pretekst aby wcale nie organizować. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOŁEEEK !!! na Polskim ma Fiestą R5 wystartować :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.04.2020 o 17:59, szubaru napisał:

HOŁEEEK !!! na Polskim ma Fiestą R5 wystartować :)

 

To świetny news. Tymczasem do Rajdu Polski jeszcze daleko, a na Moto-Pasje wrzuciłem właśnie cotygodniowego vloga.
Zapraszam!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

9A35C107-B22C-423E-B46D-A57FC326B3A6.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...