Jump to content
Grzesiek78

Forester 2.0 125 k m 2005 rok jaki ma silnik sohc

Recommended Posts

Witam serdecznie jak w temacie,jak mam się dowiedzieć jaki to silnik ten 2.0 125 koni,gdyż nie wiem czy regulacja zaworów odbywa sie przez regulacje srubek czy tez trzeba wyjmowac silnik.Bo obilo mi sie o uszy ,ze byly silniki z oznaczeniem sohc i chyba dohc .a nie wiem jaki jest moj, na tabliczce znamionowej jest EJ20dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOHC mają węższe przednie osłony, chowają po jednym kółku do jednego wałka na stronę.
DSC_5453.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,a nie wyczytam tego gdzies po jakims numerze w samochodzie?bo chce kupic wlasnie takiego subaraka ale sohc bedzie tanszy w regulacji,auto ktore chce kupic jest z lpg i 30tys temu mialo regulacje zaworo,ale moj.kolega nie wie co jak gdzie

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie 2.0 125KM są SOHC i luzy reguluje się śrubkami bez wyciągania silnika.

Edited by Narrator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli regulowane na srubki?ile to kosztuje,czy kazdy mechanik to ogarnie.p.s sztuka, ktora chce wziasc ma lekkie nadzerki na tylnych blotnikach,czy myslicie,ze moze byc zaatakowany rdza gdzies mocniej jak to sprawdzic gdzie zajrzec.dzieki za odpowiedzi.super jestescie.czy z 2005 roku to juz zgniluchy bedą same?auto doinwestowane wymienione sprzeglo rozrzad przy 200000tys.km,regulacja zworow byla przy 190000tys.km,gaz zalozony przy 160000tys km,a teraz ma auto 218000tys km.kusi mnie mocno,pewny przebieg.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Grzesiek78 napisał:

ma lekkie nadzerki na tylnych blotnikach

Trzeba zobaczyć od środka. Wsadzić rękę, podotykać. Zdjąć koło i zobaczyć. Generalnie jeżeli wychodzi na zewnątrz to w środku jest gorzej. Ale wszystko jest do ogarnięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia ceny?zastanawiam sie czy warto sie pakowac w takie cos,zara sie okaze.ze musze caly tyl spawac za 2-3tys,zl,o ile sie da?auto zakonserwowane wiec trudno poeiedziec co tsm jest,jade w sobote do Bydgoszczy ogladac ,mam ponad200km i zastanawiam sie czy warto,mechanicznie 100procent sprawny ale te blachy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

końcówki progów tylnej osi jeśli są w średnim satnie to jeszcze nic złego nie jest. kielichy gdzie mamy osadzone zawieszenie podłużnice to elementy kluczowe. w foresterach lubią zgnić kielichy z tyłu. sprawdź to koniecznie bo to jest nie tania naprawa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...