Jump to content

Fuzja z Toyotą czy fake news?


Tiger
 Share

Recommended Posts

https://spidersweb.pl/bizblog/toyota-subaru-fuzja/&sa=D&source=hangouts&ust=1569664868606000&usg=AFQjCNFvQ1AB-yj7RbxrRVOEDOvYmhl70A

 

Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru powyżej 20 proc., co dla analityków jest sygnałem, że gigant przymierza się do przejęcia mniejszego producenta w całości, jak ponad trzy lata temu uczynił z Daihatsu. Zaledwie miesiąc temu Toyota zapowiedziała dokupienie akcji innej japońskiej marki — Suzuki. Ma też udziały w Maździe. Tak może powstać koncern określany jako „mega Toyota”.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że w obecnych czasach jest to jedyny ratunek dla Subaru na dłużą metę. Producenci się konsolidują i wchodzą ze sobą w fuzje w celu obniżenia kosztów/spełnienia wszystkich norm, dlatego wolę duży udział Toyoty, która swojej rodzimej marki nie wygasi niż np. Chińskiego właściciela z którym przyszłość może być niepewna :)

Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem zdaniem jest kwestią czasu aż Subaru się nie wycofa z UE ze względu na normy i skupi jedynie na innych rynkach.

Link to comment
Share on other sites

https://wrc.net.pl/rajdowa-pasja-prezesa-toyoty-pchnela-go-do-glebszego-pochloniecia-subaru

Japońscy producenci niebawem zacieśnią współpracę, czego efektem mają być m.in. „dające frajdę z jazdy” samochody sportowe z napędem na 4 koła.

Oby tak było ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
16 godzin temu, Tiger napisał:

oby nam The Forum, Plejad i Subariad w takim razie nie zlikwidowali

Nie widzę takiej opcji :)

4 godziny temu, chojny napisał:

Może dofinansują?

Takiej też nie :)

 

Niestety nie znam szczegółów, więc trudno jest mi się do tego tematu odnieść.

Niemniej jest raczej oczywistym, że ogromne koszty wynikające z konieczności realizowania coraz to nowych norm dotyczących emisji spalin szkodliwych oraz emisji CO2 ( alternatywne napędy), systemów bezpieczeństwa, autonomicznej jazdy itd. itd. mogą przekraczać możliwosci poszczególnych producentów.  Stąd też można zaobserwować konsolidację sił poszczególnych marek.   

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Czezare napisał:

Do wszystkich "entuzjastów" przejęcia! Wolicie aby Wasze Subaru były produkowane nadal w Japonii czy np. w Turcji w zakładach Toyoty? 

 

Jeśli dostawa będzie szybsza, to czemu nie 

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jeden, świeżutki newsik : https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-toyota-i-subaru-zawarly-sojusz-kapitalowy,nId,3231937

"

W ramach współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują także nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Ponadto  Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia.

Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corpotation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów)"

 

Link to comment
Share on other sites

do pełnej odpowiedzi powinno się biegle znać prawo spółek w Japonii oraz statut spółki Subaru Corporation

spodziewać się można:

- że nie ma innego akcjonariusza który ma większy udział (niż te 20%)

- że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) prawo powołania swojego reprezentanta do Zarządu/Rady Nadzorczej/Rady Dyrektorów itd

- że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) udział w decyzjach strategicznych i prawo blokowania decyzji w przypadku konfliktu

- Toyota może być teraz jedynym akcjonariuszem branżowym

 

Obecnie w/g Wiki akcjonariat jest taki:

Owner Toyota (16.48%)
The Master Trust Bank of Japan (5.40%)
Japan Trustee Services Bank (4.38%)
Mizuho Bank, Ltd. (2.05%)
Suzuki (1.75%)
Sompo Japan Nipponkoa Insurance Inc. (1.55%)
FHI's Client Stock Ownership (1.40%)
Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. (1.32%)

(reszta po mniej niż 1%)

Mam nadzieję, że widać "who is who".

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
7 godzin temu, Szmiglo napisał:

dlaczego Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation

Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ).

Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Oficjalnie:

"...agreed today on a new business and capital alliance with the aim of further developing and strengthening their long-term partnership"

Pewnie lepsza interpretacja to spółka powiązana / spółka z grupy kapitałowej.

 

Ciekawe czy w tym przypadku uda podłączyć się pod emisję flotową grupy i zachować dla Subaru część oferty w grupie, która nas bardziej kręci.

Link to comment
Share on other sites

Toyota powinna zostać samochodami dla ludu, produkować eko tak aby można było zaszaleć w Subaru. 

 

Lexus marką premium do walki z wielką trójką. 

 

A Subaru... marką sportowo-pioniersko-freestylową dla aktywnych. Forek, STi, BRZ, OBK, XV, może powrót SVXa na bazie tfu, tfu Supry. Podobno nowy BRZ ma być uturbiony, więc idą grubo.  

 

W sumie by to miało sens i byśmy oklaskami witali kolejne hybrydowe yarisy na drogach, bo byśmy wiedzieli że każde kolejne 10 miejskich toczydełek oszczędza CO2 na jedno porządne Subaru na drogach. 

  • Like 4
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

chojny dobrze pisze polać mu :clinking-glasses:

Imo to jedyna szansa dla takich firm jak  Subaru czy Suzuki na przetrwanie. Nie wykluczone ,że wcześniej czy później USA i reszta cywilizowanego swiata (pewnie oprócz Chin , Afryki i  Indii  ) zacznie świrować z normami emisji i może zrobić się nie ciekawie na rynku motoryzacyjnym...   . A tak hybrydowe priusy, aygo i yarisy załatwią sprawę emisji  

Toyota Forester  czy WRX TTI wcale nie brzmi tak źle ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.10.2019 o 19:17, Dyrekcja napisał:

Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ).

Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem.

 

Trzymam kciuki za Dyrekcję, bo jak Dyrekcja Będzie to i pewnie The Forum będzie, jak i Plejady i Subariady itp. itd.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...