Skocz do zawartości

Fuzja z Toyotą czy fake news?


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

https://spidersweb.pl/bizblog/toyota-subaru-fuzja/&sa=D&source=hangouts&ust=1569664868606000&usg=AFQjCNFvQ1AB-yj7RbxrRVOEDOvYmhl70A

 

Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru powyżej 20 proc., co dla analityków jest sygnałem, że gigant przymierza się do przejęcia mniejszego producenta w całości, jak ponad trzy lata temu uczynił z Daihatsu. Zaledwie miesiąc temu Toyota zapowiedziała dokupienie akcji innej japońskiej marki — Suzuki. Ma też udziały w Maździe. Tak może powstać koncern określany jako „mega Toyota”.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w obecnych czasach jest to jedyny ratunek dla Subaru na dłużą metę. Producenci się konsolidują i wchodzą ze sobą w fuzje w celu obniżenia kosztów/spełnienia wszystkich norm, dlatego wolę duży udział Toyoty, która swojej rodzimej marki nie wygasi niż np. Chińskiego właściciela z którym przyszłość może być niepewna :)

Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem zdaniem jest kwestią czasu aż Subaru się nie wycofa z UE ze względu na normy i skupi jedynie na innych rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://wrc.net.pl/rajdowa-pasja-prezesa-toyoty-pchnela-go-do-glebszego-pochloniecia-subaru

Japońscy producenci niebawem zacieśnią współpracę, czego efektem mają być m.in. „dające frajdę z jazdy” samochody sportowe z napędem na 4 koła.

Oby tak było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
16 godzin temu, Tiger napisał:

oby nam The Forum, Plejad i Subariad w takim razie nie zlikwidowali

Nie widzę takiej opcji :)

4 godziny temu, chojny napisał:

Może dofinansują?

Takiej też nie :)

 

Niestety nie znam szczegółów, więc trudno jest mi się do tego tematu odnieść.

Niemniej jest raczej oczywistym, że ogromne koszty wynikające z konieczności realizowania coraz to nowych norm dotyczących emisji spalin szkodliwych oraz emisji CO2 ( alternatywne napędy), systemów bezpieczeństwa, autonomicznej jazdy itd. itd. mogą przekraczać możliwosci poszczególnych producentów.  Stąd też można zaobserwować konsolidację sił poszczególnych marek.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden, świeżutki newsik : https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-toyota-i-subaru-zawarly-sojusz-kapitalowy,nId,3231937

"

W ramach współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują także nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Ponadto  Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia.

Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corpotation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów)"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pełnej odpowiedzi powinno się biegle znać prawo spółek w Japonii oraz statut spółki Subaru Corporation

spodziewać się można:

- że nie ma innego akcjonariusza który ma większy udział (niż te 20%)

- że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) prawo powołania swojego reprezentanta do Zarządu/Rady Nadzorczej/Rady Dyrektorów itd

- że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) udział w decyzjach strategicznych i prawo blokowania decyzji w przypadku konfliktu

- Toyota może być teraz jedynym akcjonariuszem branżowym

 

Obecnie w/g Wiki akcjonariat jest taki:

Owner Toyota (16.48%)
The Master Trust Bank of Japan (5.40%)
Japan Trustee Services Bank (4.38%)
Mizuho Bank, Ltd. (2.05%)
Suzuki (1.75%)
Sompo Japan Nipponkoa Insurance Inc. (1.55%)
FHI's Client Stock Ownership (1.40%)
Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. (1.32%)

(reszta po mniej niż 1%)

Mam nadzieję, że widać "who is who".

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
7 godzin temu, Szmiglo napisał:

dlaczego Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation

Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ).

Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie:

"...agreed today on a new business and capital alliance with the aim of further developing and strengthening their long-term partnership"

Pewnie lepsza interpretacja to spółka powiązana / spółka z grupy kapitałowej.

 

Ciekawe czy w tym przypadku uda podłączyć się pod emisję flotową grupy i zachować dla Subaru część oferty w grupie, która nas bardziej kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota powinna zostać samochodami dla ludu, produkować eko tak aby można było zaszaleć w Subaru. 

 

Lexus marką premium do walki z wielką trójką. 

 

A Subaru... marką sportowo-pioniersko-freestylową dla aktywnych. Forek, STi, BRZ, OBK, XV, może powrót SVXa na bazie tfu, tfu Supry. Podobno nowy BRZ ma być uturbiony, więc idą grubo.  

 

W sumie by to miało sens i byśmy oklaskami witali kolejne hybrydowe yarisy na drogach, bo byśmy wiedzieli że każde kolejne 10 miejskich toczydełek oszczędza CO2 na jedno porządne Subaru na drogach. 

  • Super! 4
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny dobrze pisze polać mu :clinking-glasses:

Imo to jedyna szansa dla takich firm jak  Subaru czy Suzuki na przetrwanie. Nie wykluczone ,że wcześniej czy później USA i reszta cywilizowanego swiata (pewnie oprócz Chin , Afryki i  Indii  ) zacznie świrować z normami emisji i może zrobić się nie ciekawie na rynku motoryzacyjnym...   . A tak hybrydowe priusy, aygo i yarisy załatwią sprawę emisji  

Toyota Forester  czy WRX TTI wcale nie brzmi tak źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 19:17, Dyrekcja napisał:

Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ).

Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem.

 

Trzymam kciuki za Dyrekcję, bo jak Dyrekcja Będzie to i pewnie The Forum będzie, jak i Plejady i Subariady itp. itd.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...