Tiger Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 https://spidersweb.pl/bizblog/toyota-subaru-fuzja/&sa=D&source=hangouts&ust=1569664868606000&usg=AFQjCNFvQ1AB-yj7RbxrRVOEDOvYmhl70A Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru powyżej 20 proc., co dla analityków jest sygnałem, że gigant przymierza się do przejęcia mniejszego producenta w całości, jak ponad trzy lata temu uczynił z Daihatsu. Zaledwie miesiąc temu Toyota zapowiedziała dokupienie akcji innej japońskiej marki — Suzuki. Ma też udziały w Maździe. Tak może powstać koncern określany jako „mega Toyota”. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Myślę, że w obecnych czasach jest to jedyny ratunek dla Subaru na dłużą metę. Producenci się konsolidują i wchodzą ze sobą w fuzje w celu obniżenia kosztów/spełnienia wszystkich norm, dlatego wolę duży udział Toyoty, która swojej rodzimej marki nie wygasi niż np. Chińskiego właściciela z którym przyszłość może być niepewna Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem zdaniem jest kwestią czasu aż Subaru się nie wycofa z UE ze względu na normy i skupi jedynie na innych rynkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
franek-b Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Bardzo dobry ruch Toyoty i dobra wiadomość dla Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Artykuł: https://spidersweb.pl/bizblog/toyota-subaru-fuzja/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovi Posted September 28, 2019 Share Posted September 28, 2019 Na większości portali motoryzacyjnych o tym piszą, więc to raczej prawda: https://www.carscoops.com/2019/09/toyota-raises-stake-in-subaru-to-20-percent-confirms-next-gen-86-and-brz/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted September 28, 2019 Share Posted September 28, 2019 https://asia.nikkei.com/Business/Business-deals/Toyota-grabs-pals-for-ride-to-connected-electric-future Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 oby nam The Forum, Plejad i Subariad w takim razie nie zlikwidowali Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 12 godzin temu, Tiger napisał: oby nam The Forum, Plejad i Subariad w takim razie nie zlikwidowali Może dofinansują? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 https://wrc.net.pl/rajdowa-pasja-prezesa-toyoty-pchnela-go-do-glebszego-pochloniecia-subaru Japońscy producenci niebawem zacieśnią współpracę, czego efektem mają być m.in. „dające frajdę z jazdy” samochody sportowe z napędem na 4 koła. Oby tak było Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted September 30, 2019 Ojciec Założyciel Share Posted September 30, 2019 16 godzin temu, Tiger napisał: oby nam The Forum, Plejad i Subariad w takim razie nie zlikwidowali Nie widzę takiej opcji 4 godziny temu, chojny napisał: Może dofinansują? Takiej też nie Niestety nie znam szczegółów, więc trudno jest mi się do tego tematu odnieść. Niemniej jest raczej oczywistym, że ogromne koszty wynikające z konieczności realizowania coraz to nowych norm dotyczących emisji spalin szkodliwych oraz emisji CO2 ( alternatywne napędy), systemów bezpieczeństwa, autonomicznej jazdy itd. itd. mogą przekraczać możliwosci poszczególnych producentów. Stąd też można zaobserwować konsolidację sił poszczególnych marek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakim71 Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 https://www.subaru.co.jp/en/ir/stock/quote.html Oficjalnie Toyota już dawno ma udziały. Jeżeli plotka mówi o dodatkowych 3 procentach to i tak nie mają udziału większościowego. Pytanie czy reszta będzie chciała sprzedać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 To może i ASO Toyoty będzie obsługiwać nasze Subaru..? Miałbym trochę bliżej.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crimson111 Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 No i ASO Toyoty jest na wyższym poziomie, jesli chodzi o podejście do klienta - wiem to z autopsji 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiji Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 9 godzin temu, Czezare napisał: Do wszystkich "entuzjastów" przejęcia! Wolicie aby Wasze Subaru były produkowane nadal w Japonii czy np. w Turcji w zakładach Toyoty? Jeśli dostawa będzie szybsza, to czemu nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 I jeszcze jeden, świeżutki newsik : https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-toyota-i-subaru-zawarly-sojusz-kapitalowy,nId,3231937 " W ramach współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują także nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Ponadto Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia. Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corpotation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 skoro mają 20 procentowe prawo głosu to dlaczego Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation? może ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 do pełnej odpowiedzi powinno się biegle znać prawo spółek w Japonii oraz statut spółki Subaru Corporation spodziewać się można: - że nie ma innego akcjonariusza który ma większy udział (niż te 20%) - że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) prawo powołania swojego reprezentanta do Zarządu/Rady Nadzorczej/Rady Dyrektorów itd - że statut spółki daje właścicielowi z 20% (lub więcej) udział w decyzjach strategicznych i prawo blokowania decyzji w przypadku konfliktu - Toyota może być teraz jedynym akcjonariuszem branżowym Obecnie w/g Wiki akcjonariat jest taki: Owner Toyota (16.48%)The Master Trust Bank of Japan (5.40%)Japan Trustee Services Bank (4.38%)Mizuho Bank, Ltd. (2.05%)Suzuki (1.75%)Sompo Japan Nipponkoa Insurance Inc. (1.55%) FHI's Client Stock Ownership (1.40%)Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. (1.32%) (reszta po mniej niż 1%) Mam nadzieję, że widać "who is who". 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Oby Subaru nie straciło swoich cech... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Oby Subaru turbo wróciły do Europy... 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted October 1, 2019 Ojciec Założyciel Share Posted October 1, 2019 7 godzin temu, Szmiglo napisał: dlaczego Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ). Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Oficjalnie: "...agreed today on a new business and capital alliance with the aim of further developing and strengthening their long-term partnership" Pewnie lepsza interpretacja to spółka powiązana / spółka z grupy kapitałowej. Ciekawe czy w tym przypadku uda podłączyć się pod emisję flotową grupy i zachować dla Subaru część oferty w grupie, która nas bardziej kręci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Toyota powinna zostać samochodami dla ludu, produkować eko tak aby można było zaszaleć w Subaru. Lexus marką premium do walki z wielką trójką. A Subaru... marką sportowo-pioniersko-freestylową dla aktywnych. Forek, STi, BRZ, OBK, XV, może powrót SVXa na bazie tfu, tfu Supry. Podobno nowy BRZ ma być uturbiony, więc idą grubo. W sumie by to miało sens i byśmy oklaskami witali kolejne hybrydowe yarisy na drogach, bo byśmy wiedzieli że każde kolejne 10 miejskich toczydełek oszczędza CO2 na jedno porządne Subaru na drogach. 4 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 chojny dobrze pisze polać mu Imo to jedyna szansa dla takich firm jak Subaru czy Suzuki na przetrwanie. Nie wykluczone ,że wcześniej czy później USA i reszta cywilizowanego swiata (pewnie oprócz Chin , Afryki i Indii ) zacznie świrować z normami emisji i może zrobić się nie ciekawie na rynku motoryzacyjnym... . A tak hybrydowe priusy, aygo i yarisy załatwią sprawę emisji Toyota Forester czy WRX TTI wcale nie brzmi tak źle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 W dniu 1.10.2019 o 19:17, Dyrekcja napisał: Nie staje się spółką zależną. To sformułowanie jest żywcem wzięte z ( nonsensownego ) tekstu prasowego opublikowanego przez Toyota Polska ( musiałem już dzisiaj kilka razy odpowiadać na pytania dziennikarzy). W tekście oryginalnym nie ma takiego sformułowania ( podobnie np. w tekście prasowym Toyota Deutschland ). Jako podmiot zależny określa się ( podobnie jak i w Polsce ) przedsiębiorstwo, w którym udział przekracza 50%. Ma to też określone skutki prawne ( ustawa o rachunkowości ). Czy zawiniła kiepska znajomość języka angielskiego, czy brak znajomości realiów biznesowych - nie wiem. Trzymam kciuki za Dyrekcję, bo jak Dyrekcja Będzie to i pewnie The Forum będzie, jak i Plejady i Subariady itp. itd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Q37 Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 Teraz toyota będzie do supry pakowała ej20 albo do sti ten z bmw. Innych pomysłów Toyota nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now