Jump to content

Przeskoczył lewy wałek rozrządu

astronauta
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich!

Subaru Forester 1998, silnik 2.0 SOHC (FJ20J...) 125KM. Kupiłem, oddałem do zakonserwowania całe podwozie, całe zawieszenie nówka (oprócz wahaczy z przodu) i na koniec stety bądź niestety...

zabrałem się za wymianę paska rozrządu i wszystko szło zgodnie z planem do pewnego momentu. A mianowicie znacznik lewego wałka (szajby) rozrządu nie zgrywał się ze szparką na osłonie. Postanowiłem go delikatnie przekręcić aby się obydwa znaczniki pokrywały. Po dosłownie 2-3mm przekręcania nagle wałek "przeskoczył" o ok. 1/5 całego obrotu, gdzie na samym końcu pojawił się dźwięk straszny tj. takie metaliczne zderzenie zaworu/ów z tłokiem?

Koniec końców cofnąłem wałek w lewą stronę tak aby się zgrały znaczniki.

Nie jestem mechanikiem samochodowym jak niektórzy Panowie na forum i skromnie proszę o wyjaśnienie co to mogło być. Chyba, że już to sobie sam wyżej wyjaśniłem.

Pozdrawiam!

Edited by astronauta

Pewnie nic się nie stało. Jeżeli wał był na znaku do ustawiania rozrządu to cylindry są w 1/2 odległości od GMP i jest dużo miejsca na niechciane otwarcia zaworów. A straszny dźwięk pochodzi od szybko zamykających się zaworów. Miałem tak samo jak chciałem sobie grzechotką ustawić koło rozrządu :D

Dzięki Yoosyn za szybką odpowiedź. Nie powiem bo pół dnia chodziłem posępny z nikłą nadzieją że ten dźwięk (już nie straszny) powstał z powodu jak opisałeś.

Jeszcze czeka mnie walka z wyciągnięciem starych przewodów zapłonowych z gniazd świec, siedzą jakby były przyklejone.

9 godzin temu, astronauta napisał:

Jeszcze czeka mnie walka z wyciągnięciem starych przewodów zapłonowych z gniazd świec, siedzą jakby były przyklejone.