Jump to content

Zerwany pasek klinowy - czy powodem mogła być zepsuta pompa wspomagania?


Syn Adama
 Share

Recommended Posts

Dziś kręcąc się po centrum i szukając miejsc do parkowania zaczął mi piszczeć pasek przy kołach skreconych na maksa. Później, już przy parkowaniu, kierownica zaczęła trochę skakać, jakby przerywalo wspomaganie i było trochę więcej piszczenia. W drodze powrotnej pasek się zerwał i dojechałem do domu bez ładowania i bez wspomagania. 

Czy ktoś miał taką przygodę?

Czy problemem był stary, lub za mało naciagnięty pasek, który wystarczy teraz wymienić, czy możliwe jest że pasek zerwał się przez nawalającą pompę? 

Jak to sprawdzić? 

 

Dzięki! 

Link to comment
Share on other sites

Obraca się bez żadnych oporów. Wycieków też nie ma. 

Zastanawiam się tylko czy jakikolwiek problem nie wyszedł by dopiero przy wyższych obrotach i kręceniu kierownicą. 

W sumie pasek kosztuje tylko 22zł a sama wymiana nie powinna zająć za długo, więc trzeba chyba będzie po prostu spróbować i zobaczyć. 

Link to comment
Share on other sites

Pasek nie wyglada na zdjeciu strasznie staro, ale jego symbol 5pk870, mowi ze nie pasuje do twojego auta: https://www.gatesautocat.com/article/5PK870

Powinien byc raczej 5pk880: https://www.gatesautocat.com/article/5PK880

Moze pasek zostal uszkodzony (oslabiony) przy montarzu ?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Legacy96 said:

Pasek nie wyglada na zdjeciu strasznie staro, ale jego symbol 5pk870, mowi ze nie pasuje do twojego auta: https://www.gatesautocat.com/article/5PK870

Powinien byc raczej 5pk880: https://www.gatesautocat.com/article/5PK880

Moze pasek zostal uszkodzony (oslabiony) przy montarzu ?

 

A to ciekawe.

Z takim paskiem go kupiłem. Co ciekawsze (albo może martwiące) to że pasek Bosch który kupiłem ma zupełnie inne rowki. Stary pasek miał nacięcie w kształcie V a w nowym nacięcia są proste. Te, do których wysłałeś linki, wyglądają tak samo, tylko różnią się długością o 10mm.

Link to comment
Share on other sites

Mało kto o tym wie, że paski do japońskich i koreańskich samochodów mają inną budowę klina, dlatego często po założeniu contitecha lub boscha i ich napięciu w taki sposób, jak paski dedykowane, po przejechaniu kilku, kilkunastu tysięcy kilometrów zaczynają slizgać się. Dlatego warto kupować paski Sun,  Bando,  Mitsuboshi,  czy choćby taniego i dobrego koreańskiego Dongila. Amerykański Gates tez jest w porządku. Poza tym paski Boscha nie mają dobrej opinii, z doświadczenia wiem, że potrafią dość szybko zakończyć żywot.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...