Syn Adama Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Dziś kręcąc się po centrum i szukając miejsc do parkowania zaczął mi piszczeć pasek przy kołach skreconych na maksa. Później, już przy parkowaniu, kierownica zaczęła trochę skakać, jakby przerywalo wspomaganie i było trochę więcej piszczenia. W drodze powrotnej pasek się zerwał i dojechałem do domu bez ładowania i bez wspomagania. Czy ktoś miał taką przygodę? Czy problemem był stary, lub za mało naciagnięty pasek, który wystarczy teraz wymienić, czy możliwe jest że pasek zerwał się przez nawalającą pompę? Jak to sprawdzić? Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Sprawdz czy wal pompy obraca sie bez oporow i zaciec. Prawdopodobnie pasek byl stary i zuzyty, wiec wystarczy zalozyc nowy (po sprawdzeniu wszystkich rolek czy obracaja sie bez problemu). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Obraca się bez żadnych oporów. Wycieków też nie ma. Zastanawiam się tylko czy jakikolwiek problem nie wyszedł by dopiero przy wyższych obrotach i kręceniu kierownicą. W sumie pasek kosztuje tylko 22zł a sama wymiana nie powinna zająć za długo, więc trzeba chyba będzie po prostu spróbować i zobaczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Też stawianym na stary pasek ( czasem w sklepie, hurtowni itp. kupuje się zleżany i taki pasek b. szybko ulega uszkodzeniu). Na wszelki wypadek sprawdź, czy w oleju od wspomagania nie masz opiłków metalu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted September 27, 2019 Author Share Posted September 27, 2019 Pasek zmieniony i dzięki Bogu pompa działa. Nie wiem, czy któryś mechanik źle naciągnął, czy po prostu pasek był stary i pękł pęknięciem naturalnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted September 28, 2019 Share Posted September 28, 2019 Pasek nie wyglada na zdjeciu strasznie staro, ale jego symbol 5pk870, mowi ze nie pasuje do twojego auta: https://www.gatesautocat.com/article/5PK870 Powinien byc raczej 5pk880: https://www.gatesautocat.com/article/5PK880 Moze pasek zostal uszkodzony (oslabiony) przy montarzu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted September 29, 2019 Author Share Posted September 29, 2019 8 hours ago, Legacy96 said: Pasek nie wyglada na zdjeciu strasznie staro, ale jego symbol 5pk870, mowi ze nie pasuje do twojego auta: https://www.gatesautocat.com/article/5PK870 Powinien byc raczej 5pk880: https://www.gatesautocat.com/article/5PK880 Moze pasek zostal uszkodzony (oslabiony) przy montarzu ? A to ciekawe. Z takim paskiem go kupiłem. Co ciekawsze (albo może martwiące) to że pasek Bosch który kupiłem ma zupełnie inne rowki. Stary pasek miał nacięcie w kształcie V a w nowym nacięcia są proste. Te, do których wysłałeś linki, wyglądają tak samo, tylko różnią się długością o 10mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted September 29, 2019 Share Posted September 29, 2019 Mało kto o tym wie, że paski do japońskich i koreańskich samochodów mają inną budowę klina, dlatego często po założeniu contitecha lub boscha i ich napięciu w taki sposób, jak paski dedykowane, po przejechaniu kilku, kilkunastu tysięcy kilometrów zaczynają slizgać się. Dlatego warto kupować paski Sun, Bando, Mitsuboshi, czy choćby taniego i dobrego koreańskiego Dongila. Amerykański Gates tez jest w porządku. Poza tym paski Boscha nie mają dobrej opinii, z doświadczenia wiem, że potrafią dość szybko zakończyć żywot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now