Jump to content

Częstotliwość wymiany świec


Danko
 Share

Recommended Posts

Tak jak w tytule, zastanawia mnie, jak często powinno się wymienić świece? Pacjent to Legaś IV 2.0R BiFuel, zatem zakładam, że dosyć często, bo LPG. Olej wymieniam co 10k, ostatni raz zmieniałem świece zmianę temu, teraz jestem przed kolejna, zatem minęło niemal 20k km. Robic to na czuja, czy co konkretną ilość km? 

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim SOHC zmieniałem jakieś 40 tys temu i nie widzę powodów do zmiany.
Kiedyś miałem Accorda i jakieś 80 tys nie ruszałem świec a jeździł dobrze.
Dopóki nic się nie dzieje to chyba nie ma co kombinować. No chyba, że ktoś ma jakieś konkretne argumenty za regularną wymianą to chętnie się zapoznam.

poszło z fona

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, przemowrc napisał:

Ja w swoim SOHC zmieniałem jakieś 40 tys temu i nie widzę powodów do zmiany.
Kiedyś miałem Accorda i jakieś 80 tys nie ruszałem świec a jeździł dobrze.
Dopóki nic się nie dzieje to chyba nie ma co kombinować. No chyba, że ktoś ma jakieś konkretne argumenty za regularną wymianą to chętnie się zapoznam.

poszło z fona
 

Z tego co wiem, to podczas jazdy na LPG świece dostają o wiele bardziej po tyłku, stąd głównie moje pytanie. 

Link to comment
Share on other sites

Nic nie dostaje o ile dobra mieszanka gazu (częste kontrole - 2 razy w roku ) to śmiało przejedziesz na świecach 100000 km tak jak ja w swoim, wymieniłem po ponad 100000 km

20181014_153721.jpg

20181014_153703.jpg

20181014_153716.jpg

Edited by ipsx82
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W moim Legacy BiFuel (ecomatic)na chwile obecną mam trzeci komplet świec. Auto jest z maja 2007.  Rozrząd i przy okazji świece były robione przy 105 kkm w marcu 2012, i kolejny raz przy 210 kkm w marcu  2017. Tak, że 105tyś km i 5 lat to nie problem dla NGK ILFR6B 6481.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W imprezie GC z lpg wymieniałem 3 razy co 70k km

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.09.2019 o 17:39, Danko napisał:

Tak jak w tytule, zastanawia mnie, jak często powinno się wymienić świece?

 

Z poniższego wynika, że:

DOHC :: 84 miesiące / 105 kkm

SOHC :: 24 miesiące / 30 kkm

 

serwisowanie.jpg

Edited by czekker
Link to comment
Share on other sites

Wymiana profilaktyczna po 48k km przebiegu.

Ewidentnie widać brak prawidłowego spalania mieszanki na cylindrze, gdzie wkręcona była 3 świeca ze zdjęcia.

Powodem okazał się uszkodzony kabel WN na drugim cylindrze.

Po wymianie kabla wszystko wróciło do normy (równa praca, spalanie, przyśpieszanie).P1150502.thumb.JPG.6ed583d32cbebd731791bc48e451500e.JPG

Link to comment
Share on other sites

Taką mi zamontowali w dojczland w ASO Subaru Juraszczyk  jak kupowałem go 9 lat temu , przy mnie to robili i chyba znają się na tym co robią. A jeśli ta tabela powyżej podana jest prawdziwa i rzetelna  to powinna być świeca wymieniona po 30kk a nie po 110kk bo u mnie SOHC :biglol:

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, SubaruLPG napisał:

ten nalot brązowy na porcelance oraz części korpusu metalowego może świadczyć o:

że olej silnikowy dostaje się w miejsce świecy. - tak to rozumuje.

Bardzo dobrze rozumujesz i jest to zjawisko normalne, ponieważ ciśnienie w cylindrach zawsze wypchnie po gwincie opary oleju w kierunku porcelanki.

Mnie bardziej zastanawia ten popiół na elektrodach i w ich pobliżu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w amerykańskim samochodzie było tak gdy nie trzymały gumki na tulejach od pokrywy zaworowej.  miałem taki osad na 2 z 4 świec

jeśli olej będzie dostawał się w większych ilościach na górną część świecy to wynikną z tego problemy- zacznie wypadać zapłon.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

• Objawy: Czarne, sadzowe osady na świecy • Przyczyna: Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, słaby zapłon, świeca nie osiąga temperatur roboczych lub wielokrotne krótkie przejazdy samochodem • Skutek: Osady węglowe mają właściwości przewodzące i mogą powodować przebicia, co często prowadzi do przerwy w zapłonie i w rezultacie może spowodować uszkodzenie katalizatora • Środek zaradczy: Przed wymianą świecy sprawdzić układ paliwowy i zapłonowy. Zwrócić uwagę na ogólne działanie silnika oraz sposób pracy silnika. Potwierdzić, czy świeca zapłonowa (numer części) jest odpowiednia dla danego zastosowania

 

Z opisu przypuszczam że to pogrubione jest adekwatne do mojego stanu bo pokonuje do pracy drogę 8 km dzień w dzień a czasami raz lub 2 razy w tygodniu jadąc dłużej do miasta na zakupy lub do lasu na grzyby itp i wtedy dystans około 30-50 km

 

według tej tabeli z linka mogę mieć nadmierne zużycie i nagar z krótkich dystansów czyli 2 objawy file:///C:/Users/kompr/Downloads/BERU_TTC_Spark Plug _PRMBU1602_PL_LR.pdf

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Objawy: Czarne, sadzowe osady na świecy...

Ale Ty nie masz czarnych osadów na świecy.

Czarny węglowy osad na świecy masz na 3 świecy z mojego zdjęcia.

Ciebie raczej dotyczy 4 pkt. z tej strony:

 

spark.thumb.png.7326ad30dbd50ffbdc6a6cdad81fa615.png

P.S.

Do Twojego dysku lokalnego (do którego odnośnik podałeś) raczej się nikt nie dobierze, by przeczytać pdf...:)

 

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, WOJO napisał:

P.S.

Do Twojego dysku lokalnego (do którego odnośnik podałeś) raczej się nikt nie dobierze, by przeczytać pdf...:)

Oj tam,  dla chętnego nic trudnego :P

BERU_TTC_Spark Plug _PRMBU1602_PL_LR.pdf        i wklej w wyszukiwarkę

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...