Danko Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Tak jak w tytule, zastanawia mnie, jak często powinno się wymienić świece? Pacjent to Legaś IV 2.0R BiFuel, zatem zakładam, że dosyć często, bo LPG. Olej wymieniam co 10k, ostatni raz zmieniałem świece zmianę temu, teraz jestem przed kolejna, zatem minęło niemal 20k km. Robic to na czuja, czy co konkretną ilość km? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 zalecane co 60000 km Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemowrc Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Ja w swoim SOHC zmieniałem jakieś 40 tys temu i nie widzę powodów do zmiany. Kiedyś miałem Accorda i jakieś 80 tys nie ruszałem świec a jeździł dobrze. Dopóki nic się nie dzieje to chyba nie ma co kombinować. No chyba, że ktoś ma jakieś konkretne argumenty za regularną wymianą to chętnie się zapoznam. poszło z fona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 39 minut temu, przemowrc napisał: Ja w swoim SOHC zmieniałem jakieś 40 tys temu i nie widzę powodów do zmiany. Kiedyś miałem Accorda i jakieś 80 tys nie ruszałem świec a jeździł dobrze. Dopóki nic się nie dzieje to chyba nie ma co kombinować. No chyba, że ktoś ma jakieś konkretne argumenty za regularną wymianą to chętnie się zapoznam. poszło z fona Z tego co wiem, to podczas jazdy na LPG świece dostają o wiele bardziej po tyłku, stąd głównie moje pytanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 (edited) Nic nie dostaje o ile dobra mieszanka gazu (częste kontrole - 2 razy w roku ) to śmiało przejedziesz na świecach 100000 km tak jak ja w swoim, wymieniłem po ponad 100000 km Edited September 26, 2019 by ipsx82 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xkorespondent Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 W moim Legacy BiFuel (ecomatic)na chwile obecną mam trzeci komplet świec. Auto jest z maja 2007. Rozrząd i przy okazji świece były robione przy 105 kkm w marcu 2012, i kolejny raz przy 210 kkm w marcu 2017. Tak, że 105tyś km i 5 lat to nie problem dla NGK ILFR6B 6481. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 W imprezie GC z lpg wymieniałem 3 razy co 70k kmWysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) W dniu 26.09.2019 o 17:39, Danko napisał: Tak jak w tytule, zastanawia mnie, jak często powinno się wymienić świece? Z poniższego wynika, że: DOHC :: 84 miesiące / 105 kkm SOHC :: 24 miesiące / 30 kkm Edited September 30, 2019 by czekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Wymiana profilaktyczna po 48k km przebiegu. Ewidentnie widać brak prawidłowego spalania mieszanki na cylindrze, gdzie wkręcona była 3 świeca ze zdjęcia. Powodem okazał się uszkodzony kabel WN na drugim cylindrze. Po wymianie kabla wszystko wróciło do normy (równa praca, spalanie, przyśpieszanie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 W dniu 26.09.2019 o 22:26, ipsx82 napisał: Nie masz przypadkiem źle dobranych świec, bo wygląda na przegrzaną? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) Taką mi zamontowali w dojczland w ASO Subaru Juraszczyk jak kupowałem go 9 lat temu , przy mnie to robili i chyba znają się na tym co robią. A jeśli ta tabela powyżej podana jest prawdziwa i rzetelna to powinna być świeca wymieniona po 30kk a nie po 110kk bo u mnie SOHC Edited September 30, 2019 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 ten nalot brązowy na porcelance oraz części korpusu metalowego może świadczyć o: że olej silnikowy dostaje się w miejsce świecy. - tak to rozumuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Przy wykręcaniu faktycznie fajka była wilgotna od oleju i było go tam z 1,5 łyżeczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 1 godzinę temu, SubaruLPG napisał: ten nalot brązowy na porcelance oraz części korpusu metalowego może świadczyć o: że olej silnikowy dostaje się w miejsce świecy. - tak to rozumuje. Bardzo dobrze rozumujesz i jest to zjawisko normalne, ponieważ ciśnienie w cylindrach zawsze wypchnie po gwincie opary oleju w kierunku porcelanki. Mnie bardziej zastanawia ten popiół na elektrodach i w ich pobliżu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 U mnie w amerykańskim samochodzie było tak gdy nie trzymały gumki na tulejach od pokrywy zaworowej. miałem taki osad na 2 z 4 świec jeśli olej będzie dostawał się w większych ilościach na górną część świecy to wynikną z tego problemy- zacznie wypadać zapłon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 (edited) • Objawy: Czarne, sadzowe osady na świecy • Przyczyna: Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, słaby zapłon, świeca nie osiąga temperatur roboczych lub wielokrotne krótkie przejazdy samochodem • Skutek: Osady węglowe mają właściwości przewodzące i mogą powodować przebicia, co często prowadzi do przerwy w zapłonie i w rezultacie może spowodować uszkodzenie katalizatora • Środek zaradczy: Przed wymianą świecy sprawdzić układ paliwowy i zapłonowy. Zwrócić uwagę na ogólne działanie silnika oraz sposób pracy silnika. Potwierdzić, czy świeca zapłonowa (numer części) jest odpowiednia dla danego zastosowania Z opisu przypuszczam że to pogrubione jest adekwatne do mojego stanu bo pokonuje do pracy drogę 8 km dzień w dzień a czasami raz lub 2 razy w tygodniu jadąc dłużej do miasta na zakupy lub do lasu na grzyby itp i wtedy dystans około 30-50 km według tej tabeli z linka mogę mieć nadmierne zużycie i nagar z krótkich dystansów czyli 2 objawy file:///C:/Users/kompr/Downloads/BERU_TTC_Spark Plug _PRMBU1602_PL_LR.pdf Edited October 1, 2019 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 (edited) Godzinę temu, ipsx82 napisał: Objawy: Czarne, sadzowe osady na świecy... Ale Ty nie masz czarnych osadów na świecy. Czarny węglowy osad na świecy masz na 3 świecy z mojego zdjęcia. Ciebie raczej dotyczy 4 pkt. z tej strony: P.S. Do Twojego dysku lokalnego (do którego odnośnik podałeś) raczej się nikt nie dobierze, by przeczytać pdf... Edited October 1, 2019 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 (edited) 58 minut temu, WOJO napisał: P.S. Do Twojego dysku lokalnego (do którego odnośnik podałeś) raczej się nikt nie dobierze, by przeczytać pdf... Oj tam, dla chętnego nic trudnego BERU_TTC_Spark Plug _PRMBU1602_PL_LR.pdf i wklej w wyszukiwarkę Edited October 1, 2019 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now