Skocz do zawartości

Outback IV hamulce przód (upgrade)


blackphoenix1212

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nieuchronnie zbliża się czas wymiany tarcz i klocków przednich w Outbacku (IV, rocznik 2013, silnik 2.5 173 KM, CVT, tarcze fabryczne 277 mm) uknułem następujący plan:

1. wymiana zacisków przednich na WRX-owe (WRX-PRO)

2. wymiana tarczy na rozmiar 294 mm + odpowiednie klocki.

 

Czy PT forumowicze byliby uprzejmi odpowiedzieć na n/w pytania:

- zacisk będzie pasował p&p?

- czy felga Subaru 17x7.5, ET 48 pomieści taki zestaw?

- czy jest się sens w to bawić i co ew. zyskam na ww. zmianach?

- jakieś propozycje w miarę cywilnego kompletu tarcze + klocki?

 

Pomysły, przemyślenia, uwagi - wskazane.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

klonek78 - dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź, przepraszam że tak późno.Zostawiłem fabrykę - przód był w oryginale 294 mm, tył 286 mm. Wymieniłem tarcze i klocki przód i tył (całość z ATE) + wymiana płynu hamulcowego. Stwierdziłem że nie będę modził auta ale dążył do jego utrzymania w stanie jak najlepszym w oryginalnych parametrach. Temat można zamknąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie założyłem na przód tarcze ZIMMERMANN SPORT COATZ + klocki BLACK DIAMOND FAST ROAD. ja jakoś nie umiem jeździć na seryjnych tarczach i wszystkie się gną - wiercone wytrzymują do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie podejdą hamulce od 3,6? zacisk co prawda "tylko" dwutłoczkowy ale tarcza 316mm i mam to na feldze 17"

Podejdą default_smile.png zrobiłem taka modyfikacje u siebie. Mam do oddania zaciski 294 po piaskowaniu i regeneracji i tarcze Mikoda i klocki TRW po 15 tys (trasa) w idealnym stanie.

 

Zaciski i tarcze do oddania widoczne na filmie

 

 

 

Po zamontowaniu tarcz 316 jest znaczna różnica na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mironig czy przy takiej modyfikacji zacisk od większej tarczy (316 mm) pasuje do zwrotnicy standardowej p&p czy trzeba jakieś adaptery kombinować? Tak na przyszłość pytam, czyli przy rodzinnym stylu jazdy za jakieś 4 lata pewnie najwcześniej :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mironig czy przy takiej modyfikacji zacisk od większej tarczy (316 mm) pasuje do zwrotnicy standardowej p&p czy trzeba jakieś adaptery kombinować? Tak na przyszłość pytam, czyli przy rodzinnym stylu jazdy za jakieś 4 lata pewnie najwcześniej  
Pasuje bez żadnych adapterów. Blacha osłaniająca tarcze od wewnątrz też moze zostać, jej średnica jest prawie identyczna z tarczą ( Żeby ją wymienić trzeba demontować łożysko)
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mironig napisał:

Pasuje bez żadnych adapterów. Blacha osłaniająca tarcze od wewnątrz też moze zostać, jej średnica jest prawie identyczna z tarczą ( Żeby ją wymienić trzeba demontować łożysko)

 Podziękował, przyda się dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ,podepnę się tutaj z pytaniem o przednie hamulce do Outbacka 2000r pogrzebałem trochę na naszym forum jestem pewny ze gdzieś to jest ale nie znalazłem , czy orientujecie się jaka jest oryginalnie -fabrycznie ,średnica tarcz przednich do Outbacka 2000r? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cherusek1 napisał:

Witajcie ,podepnę się tutaj z pytaniem o przednie hamulce do Outbacka 2000r pogrzebałem trochę na naszym forum jestem pewny ze gdzieś to jest ale nie znalazłem , czy orientujecie się jaka jest oryginalnie -fabrycznie ,średnica tarcz przednich do Outbacka 2000r? 

 

w 2,5 MY00 mam 293mm jak jest w h6 nie wiem

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ogrzebie z prośbą o pomoc. Mam OBK 2010 3,6 od kupna zrobiłem z 80kkm i już 3 raz muszę wymienić tarcze bo się krzywią ( nie katuję i lubię hamować silnikiem, klocki praktycznie wytrzymują tyle co tarcze ). Co założyć by mieć spokój? A może coś tam jest nie tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BazaN napisał:

Ogrzebie z prośbą o pomoc. Mam OBK 2010 3,6 od kupna zrobiłem z 80kkm i już 3 raz muszę wymienić tarcze bo się krzywią ( nie katuję i lubię hamować silnikiem, klocki praktycznie wytrzymują tyle co tarcze ). Co założyć by mieć spokój? A może coś tam jest nie tak? 

Może coś nie tak przy montażu...może coś z piastą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BazaN napisał:

Tylko po wymianie jest dobrze. Tak po 20-30 kkm znowu trzęsie przy hamowaniu z wyższych prędkości.

Spróbowałbym wymienić te tarcze w innym warsztacie. Tak jak wspomniałem powyżej, może to być błąd w sztuce lub coś z piastą jest nie tak i ona powoduje nierówne zużycie a w efekcie bicie tarcz po pewnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...