Jump to content

Outback IV hamulce przód (upgrade)


blackphoenix1212
 Share

Recommended Posts

Ponieważ nieuchronnie zbliża się czas wymiany tarcz i klocków przednich w Outbacku (IV, rocznik 2013, silnik 2.5 173 KM, CVT, tarcze fabryczne 277 mm) uknułem następujący plan:

1. wymiana zacisków przednich na WRX-owe (WRX-PRO)

2. wymiana tarczy na rozmiar 294 mm + odpowiednie klocki.

 

Czy PT forumowicze byliby uprzejmi odpowiedzieć na n/w pytania:

- zacisk będzie pasował p&p?

- czy felga Subaru 17x7.5, ET 48 pomieści taki zestaw?

- czy jest się sens w to bawić i co ew. zyskam na ww. zmianach?

- jakieś propozycje w miarę cywilnego kompletu tarcze + klocki?

 

Pomysły, przemyślenia, uwagi - wskazane.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

klonek78 - dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź, przepraszam że tak późno.Zostawiłem fabrykę - przód był w oryginale 294 mm, tył 286 mm. Wymieniłem tarcze i klocki przód i tył (całość z ATE) + wymiana płynu hamulcowego. Stwierdziłem że nie będę modził auta ale dążył do jego utrzymania w stanie jak najlepszym w oryginalnych parametrach. Temat można zamknąć. 

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie założyłem na przód tarcze ZIMMERMANN SPORT COATZ + klocki BLACK DIAMOND FAST ROAD. ja jakoś nie umiem jeździć na seryjnych tarczach i wszystkie się gną - wiercone wytrzymują do końca

Link to comment
Share on other sites

a nie podejdą hamulce od 3,6? zacisk co prawda "tylko" dwutłoczkowy ale tarcza 316mm i mam to na feldze 17"

Podejdą default_smile.png zrobiłem taka modyfikacje u siebie. Mam do oddania zaciski 294 po piaskowaniu i regeneracji i tarcze Mikoda i klocki TRW po 15 tys (trasa) w idealnym stanie.

 

Zaciski i tarcze do oddania widoczne na filmie

 

 

 

Po zamontowaniu tarcz 316 jest znaczna różnica na +.

Link to comment
Share on other sites

mironig czy przy takiej modyfikacji zacisk od większej tarczy (316 mm) pasuje do zwrotnicy standardowej p&p czy trzeba jakieś adaptery kombinować? Tak na przyszłość pytam, czyli przy rodzinnym stylu jazdy za jakieś 4 lata pewnie najwcześniej  
Pasuje bez żadnych adapterów. Blacha osłaniająca tarcze od wewnątrz też moze zostać, jej średnica jest prawie identyczna z tarczą ( Żeby ją wymienić trzeba demontować łożysko)
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mironig napisał:

Pasuje bez żadnych adapterów. Blacha osłaniająca tarcze od wewnątrz też moze zostać, jej średnica jest prawie identyczna z tarczą ( Żeby ją wymienić trzeba demontować łożysko)

 Podziękował, przyda się dla potomnych.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witajcie ,podepnę się tutaj z pytaniem o przednie hamulce do Outbacka 2000r pogrzebałem trochę na naszym forum jestem pewny ze gdzieś to jest ale nie znalazłem , czy orientujecie się jaka jest oryginalnie -fabrycznie ,średnica tarcz przednich do Outbacka 2000r? 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Cherusek1 napisał:

Witajcie ,podepnę się tutaj z pytaniem o przednie hamulce do Outbacka 2000r pogrzebałem trochę na naszym forum jestem pewny ze gdzieś to jest ale nie znalazłem , czy orientujecie się jaka jest oryginalnie -fabrycznie ,średnica tarcz przednich do Outbacka 2000r? 

 

w 2,5 MY00 mam 293mm jak jest w h6 nie wiem

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ogrzebie z prośbą o pomoc. Mam OBK 2010 3,6 od kupna zrobiłem z 80kkm i już 3 raz muszę wymienić tarcze bo się krzywią ( nie katuję i lubię hamować silnikiem, klocki praktycznie wytrzymują tyle co tarcze ). Co założyć by mieć spokój? A może coś tam jest nie tak? 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, BazaN napisał:

Ogrzebie z prośbą o pomoc. Mam OBK 2010 3,6 od kupna zrobiłem z 80kkm i już 3 raz muszę wymienić tarcze bo się krzywią ( nie katuję i lubię hamować silnikiem, klocki praktycznie wytrzymują tyle co tarcze ). Co założyć by mieć spokój? A może coś tam jest nie tak? 

Może coś nie tak przy montażu...może coś z piastą?

Link to comment
Share on other sites

Tylko po wymianie jest dobrze. Tak po 20-30 kkm znowu trzęsie przy hamowaniu z wyższych prędkości.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, BazaN napisał:

Tylko po wymianie jest dobrze. Tak po 20-30 kkm znowu trzęsie przy hamowaniu z wyższych prędkości.

Spróbowałbym wymienić te tarcze w innym warsztacie. Tak jak wspomniałem powyżej, może to być błąd w sztuce lub coś z piastą jest nie tak i ona powoduje nierówne zużycie a w efekcie bicie tarcz po pewnym czasie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...