133699 Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Może mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć jak działa nawiew w Imprezie? Jakiś czas temu padł mi nawiew. Nie wiele myśląc uzbroiłem się w nawiew i rezystor gdyż miałem akurat GFa obok. Po wymianie cudowny nawiew nie raczy działać. Przekaźnik słychać a prąd dochodzi do przewodu nawiewu, każdy tryb (z wyjątkiem 0) ma 12v z niewielką odchyłką w zależności który tryb się ustawi. Bezpieczniki całe, nawiewy spięte na krótko do aku sprawne. Czego nie widzę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Rezystor jest odpowiedzialny za napięcie dochodzące do silnika wentylatora nawiewu. Sprawdź czy na nim nie ma bezpiecznika albo jest zimny lut. Przy pomiarach podłącz miernik do kostki wentylatora i ustaw miernik na DCV. Kiedyś u znajomego forumowicza spotkałem się z tym, że styk od kostki silnika (gniazdo) był luźny i po podłączeniu kostki nie działał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 W dniu 25.09.2019 o 02:13, llkuba napisał: Rezystor jest odpowiedzialny za napięcie dochodzące do silnika wentylatora nawiewu. Sprawdź czy na nim nie ma bezpiecznika albo jest zimny lut. Przy pomiarach podłącz miernik do kostki wentylatora i ustaw miernik na DCV. Kiedyś u znajomego forumowicza spotkałem się z tym, że styk od kostki silnika (gniazdo) był luźny i po podłączeniu kostki nie działał. Czyli dobrze kojarzę fakty. Co do rezystora- zrezygnowany nawet przekładałem dwa swoje do Forestera, oba śmigały idealnie. Przedliftowy forester jak i poliftowy bez rezystora miał sprawny 4 bieg. Napięcie sprawdzałem bezpośrednio na kostce- eleganckie 12v po uruchomieniu wentylatora, jednak po samym wpięciu cisza. Spróbuje zmierzyć napięcie gdy jest wpięty wentylator, co tam się dzieje, jednak dalej nie wiem czego i gdzie szukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Godzinę temu, 133699 napisał: Napięcie sprawdzałem bezpośrednio na kostce- eleganckie 12v po uruchomieniu wentylatora, jednak po samym wpięciu cisza. Spróbuje zmierzyć napięcie gdy jest wpięty wentylator, co tam się dzieje, jednak dalej nie wiem czego i gdzie szukać. Nie wiem jak jest w Twojej Imprezie ale w GD po wycięciu filtra masz dostęp do łopatek wiatraka. Ustaw miernik na rezystancję i podłącz do kostki wentylatora. Jak delikatnie pokręcisz wiatrakiem to miernik pokaże jakąś rezstancję. Oczywiście kostka napięciowa musi być wyciągnięta z wentylatora i nie podajemy napięcia z akumulatora bo można spalić urządzenie pomiarowe. Druga opcja to brak styku w pokrętle ustawiania prędkości obrotowej wentylatora. W GD moża je rozebrać (w nowszych modelach czyli hawk jest potenciometr). Pozdrawiam Kuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Tam jest jakaś wtyczka pod schowkiem. Jak jej się nie podłączy to jest tylko jeden bieg, chyba max albo i wcale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Stuknij/uderz jeszcze w wentylator, stawiam że się szczotki skończyły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted October 10, 2019 Author Share Posted October 10, 2019 Ale Panowie, po włączeniu nawiewu tam jest prąd a wentylatory sprawdzałem montując je na sztywno po 12v. Dlatego uznałem, iż są one sprawne. Wyszlo, ze 12v owszem jest- ale na samym wtyku. Po podłączeniu wentylatora nie przekraczało 0.35v. Do wtyku połączyłem plus z radia zostawiając sterowanie-masę fabrycznie. I wszystko działa. No, może na 4 biegu gaśnie zegarek ale nawiew śmiga, mrozy nie straszne. Tylko, że to nie jest rozwiązanie. Czy czeka mnie już tylko prucie całego przodu by szukać uszkodzonego przewodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 Ale Panowie, po włączeniu nawiewu tam jest prąd a wentylatory sprawdzałem montując je na sztywno po 12v. Dlatego uznałem, iż są one sprawne. Wyszlo, ze 12v owszem jest- ale na samym wtyku. Po podłączeniu wentylatora nie przekraczało 0.35v. Do wtyku połączyłem plus z radia zostawiając sterowanie-masę fabrycznie. I wszystko działa. No, może na 4 biegu gaśnie zegarek:facepalm: ale nawiew śmiga, mrozy nie straszne. Tylko, że to nie jest rozwiązanie. Czy czeka mnie już tylko prucie całego przodu by szukać uszkodzonego przewodu? Sam pisałeś w wątku auta że burdel w wiązce masz, to chyba inaczej nie dojdziesz do problemu jak mozolnie po kablach sprawdzając. Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now