janek1114 Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Witam wszystkich jestem nowy na forum także z góry proszę o wyrozumiałość. Od 1,5 roku spełniłem swoje marzenie kupiłem imprezkę 2002 rok w kombi na full wypasie. Niestety od około 3 miesięcy mam problem wyskakuje błąd p0170 i wypadania zapłonów silnik strasznie szarpie ze się jechać nie da. W aucie zmieniono kable świece, cewkę map sensor silnik krokowy podmieniony z czujnikiem położenia przepustnicy i dalej to samo. Prosiłbym o jakieś sugestie co mogło być przyczyną tej przykrej usterki albo o namiary na mechanika okolice Nowego sącza który byłby w stanie to ogarnąć zawory też były regulowane pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 o jejku - jesteś faktycznie NOWY 1 - najpierw sie witamy w odpowiednim dziale (jak na każdym forum) 2 - w Nowym Sączy masz "GURU tego forum" który zęby zjadł na subarakach - pisz do użytkownika "carfit" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcos Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Masz lpg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 Mam LPG jakiś sekwencyjny Stag 300 czy coś takiego ale na benzynie i na gazie jest to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 dzięki za namiar do warsztatu w sączu i przepraszam że wepchałem się nie na ten dział ale ta Pani z forka miała identyczne objawy jak ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcos Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Zawory ustawiane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 Zawory ustawione nie mam pomysłu co by jeszcze podmienić w aucie żeby zaczęło normalnie jeździc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Z rzeczy łatwych i do zrobienia od razu: - Zakręć gaz w butli, może leje się przez któryś wtrysk / podciśnienie reduktora - Odłącz akumulator na 10-15 minut - zresetujesz korekty ECU benzyny. Jeżeli przez jakiś czas po resecie będzie ok a później znów zacznie szarpać to sonda lambda do wymiany / wiązka do sprawdzenia. Z rzeczy trudniejszych: - Podłącz się kablem kkl i ecuexplorerem i zloguj. Jaki masz gaz? Możliwe że możesz wyłączać wtryski po jednym i szybko dojdziesz czy wszystko gra. - Pomierz kompresje, będzie wiadomo czy z silnikiem wszystko ok i czy zawory są ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 odłącz sondę lambda. jeśli będą dalej problemy to możesz jeszcze popuścić wydech przed katalizatorem wątpię by był problem w tej materii ale spróbować warto Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 1, 2019 Author Share Posted October 1, 2019 Witam spróbuję tak zrobić tylko przed założeniem gazu też miał takie objawy tylko trochę słabiej występowały a czy jest możliwe żeby sonda była walnięta a błąd nie wyskakiwał na roku pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 1, 2019 Author Share Posted October 1, 2019 Auto szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Po odpaleniu zimnego silnika trzęsie się nierówno pracuję mam jeszcze pytanie do szanownych forumowiczów czy takie anomalie może powodować uszkodzona wiązka silnika bo już nie mam pomysłu pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 (edited) Uszkodzony któryś z czujników pokazujący fałszywe informacje da taki rezultat. np jeśli będziemy mieć nieszczelność w układzie wydechowym przed sondą to będą się dziwne rzeczy dziać, sonda będzie mieć nieprawidłowy odczyt pomimo tego że może być w pełni sprawna. Wiązka uszkodzona też da taki rezultat. (jednak temat nasilałby się przy dużej wilgotności powietrza) po odpięciu LPG jest to samo? jeśli tak to czy po przejechaniu dłuższego odcinka(+100km) zgasisz auto na 40 min i auto zapali odrazu po tym na LPG to dalej nie działa jak powinno? Jeśli korekty rozjerzdzają się na LPG bądź PB to niestety auto będzie kulać jeśli jeździsz na 2 instalacjach. ECU będzie dostosowywało korekty do tych instalacji co będzie skutkowało złą pracą na obydwóch paliwach. Z wypadaniem zapłonów błąd może powodować błahy szczegół, np brak odpowiedniej masy korpusu silnika. Niestety na odległość nie pomogę. Masz Warsztat renomowany w Sączu specjalizujący się w Subaru- Kto jak nie Oni sobie z tym poradzą. Samochód gdy jest zimny/ciepły ma podobne problemy? czy dławienie się samochodu zależne jest od położenia pedału gazu/obrotów silnika? Czy podczas wymiany świec któraś ze świec nie była dziwnie zużyta/ nie miała innej barwy od pozostałej? kable zapłonowe jakie założyłeś czasem nowe(kiepskiej firmy) potrafią nie działać prawidłowo ale nie szedł bym tropem świecy cewki przewodów bo po przełączeniu na LPG temat powinien się nasilić, pozatym z tego co pisałeś było tam coś robione. Za ten błąd może odpowiadać knock sensor (czujnik spalania stukowego) w subaru czujniki te korodują i od korozji ulegają uszkodzeniu. Edited October 1, 2019 by SubaruLPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Digitronic Autogas Support Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Przychalam sie do tego ,co kolega napisał powyzej Od siebie dodam ,zeby obejrzec dobrze kolektor ssacy ,najlepiej jakims srodkiem do badania szczelnosci ,spryskac kolektor w newralgicznych miejscach (uszczelki ,uszczelniacze wtryskow, benzynowych ,uszczelka przepustnicy ,przewody podcisnienia kolektora ) Jesli przed instalacja gazową problem występował ,to nie szukałbym problemu w gazie ,tylko w silniku i osprzęcie ukladu PB Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 Witam auto zaraz po odpaleniu zimny nie pracuje prawidłowo silnik trochę się trzęsie ale jak się za grzeje to zaczyna strasznie szarpać tak że się jechać nie da występuje to na on i na LPG czujnik spalania stylowego był podmieniony czujnik położenia wału też map sensor i silnik krokowy wymieniono cewkę kable świece rozrząd jest ok nie przeskoczył a co do wydechu nie mam pojęcia ale coś chalasuje podczas odpalania może być nieszczelny ale czy nieszczelność przed sondą mogła by spowodować takie problemy, dodam że kable wymieniłem i przewody paliwowe pod maską bo poprzedniego właściciela odwiedziła kuna proszę o jakieś sugestie a za udzielone rady mocno dziękuję jak się uporam z problemem dam znać pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 Kable i świece założone z NGK auto praktycznie cały czas szarpie przy dodaniu gazu bardziej:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 10, 2019 Author Share Posted October 10, 2019 Witam dziś odebrałem subarke z carfitu chodzi jak noweczka problemem była sonda lambda i jakaś wiązka w silniku wymieniony został też map sensor i gaziarz musiał poustawiać wtryski bo były jakoś miejscami pozamieniane czy coś pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 Czyli nic strasznego się nie działo. Rozumiem że chodzi o sondę przed katalizatorem? Sonda poszła Denso? Gaziarz mógł teraz na spokojnie ustawić sobie czasy i dawki gdy w samochodzie nic nie kuleje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 16 godzin temu, janek1114 napisał: Witam dziś odebrałem subarke z carfitu chodzi jak noweczka problemem była sonda lambda i jakaś wiązka w silniku wymieniony został też map sensor i gaziarz musiał poustawiać wtryski bo były jakoś miejscami pozamieniane czy coś pozdrawiam A mówiłem że to spece Bezawaryjności Link to comment Share on other sites More sharing options...
janek1114 Posted October 11, 2019 Author Share Posted October 11, 2019 Dzięki klev za namiary na ten warsztat sondę wymienili na Boscha a która to nie wiem ale u mnie jest chyba tylko jedną gaziarz stwierdził że podciśnienie wróciło do normy ale wymieniono też map sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now