Jump to content

błąd P0170 wypadanie zapłonów impreza 2002r. 2.0 125km


janek1114
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich jestem nowy na forum także z góry proszę o wyrozumiałość.

Od 1,5 roku spełniłem swoje marzenie kupiłem imprezkę 2002 rok w kombi na full wypasie. Niestety od około 3 miesięcy mam problem wyskakuje błąd p0170 i wypadania zapłonów silnik strasznie szarpie ze się jechać nie da. W aucie zmieniono kable świece, cewkę map sensor silnik krokowy podmieniony z czujnikiem położenia przepustnicy i dalej to samo. Prosiłbym o jakieś sugestie co mogło być przyczyną tej przykrej usterki albo o namiary na mechanika okolice Nowego sącza który byłby w stanie to ogarnąć zawory też były regulowane pozdro

Link to comment
Share on other sites

o jejku - jesteś faktycznie NOWY

 

1 - najpierw sie witamy w odpowiednim dziale (jak na każdym forum)

2 - w Nowym Sączy masz "GURU tego forum" który zęby zjadł na subarakach - pisz do użytkownika "carfit"

Link to comment
Share on other sites

Z rzeczy łatwych i do zrobienia od razu:
- Zakręć gaz w butli, może leje się przez któryś wtrysk / podciśnienie reduktora
- Odłącz akumulator na 10-15 minut - zresetujesz korekty ECU benzyny. Jeżeli przez jakiś czas po resecie będzie ok a później znów zacznie szarpać to sonda lambda do wymiany / wiązka do sprawdzenia.

Z rzeczy trudniejszych:
- Podłącz się kablem kkl i ecuexplorerem i zloguj. Jaki masz gaz? Możliwe że możesz wyłączać wtryski po jednym i szybko dojdziesz czy wszystko gra.
- Pomierz kompresje, będzie wiadomo czy z silnikiem wszystko ok i czy zawory są ok.
 

Link to comment
Share on other sites

Auto szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Po odpaleniu zimnego silnika trzęsie się nierówno pracuję mam jeszcze pytanie do szanownych forumowiczów czy takie anomalie może powodować uszkodzona wiązka silnika bo już nie mam pomysłu pozdro

Link to comment
Share on other sites

Uszkodzony któryś z czujników pokazujący fałszywe informacje da taki rezultat. np jeśli będziemy mieć nieszczelność w układzie wydechowym przed sondą to będą się dziwne rzeczy dziać, sonda będzie mieć nieprawidłowy odczyt pomimo tego że może być w pełni sprawna.

 

Wiązka uszkodzona też da taki rezultat. (jednak temat nasilałby się przy dużej wilgotności powietrza)

po odpięciu LPG jest to samo?

jeśli tak to czy po przejechaniu dłuższego odcinka(+100km) zgasisz auto na 40 min i auto zapali odrazu po tym na LPG to dalej nie działa jak powinno?

Jeśli korekty rozjerzdzają się na LPG bądź PB to niestety auto będzie kulać jeśli jeździsz na 2 instalacjach. ECU będzie dostosowywało korekty do tych instalacji co będzie skutkowało złą pracą na obydwóch paliwach.

Z wypadaniem zapłonów błąd może powodować błahy szczegół, np  brak odpowiedniej masy korpusu silnika.

Niestety na odległość nie pomogę. Masz Warsztat renomowany w Sączu specjalizujący się w Subaru- Kto jak nie Oni sobie z tym poradzą.

 

Samochód gdy jest zimny/ciepły ma podobne problemy?

czy dławienie się samochodu zależne jest od położenia pedału gazu/obrotów silnika?

Czy podczas wymiany świec któraś ze świec nie była dziwnie zużyta/ nie miała innej barwy od pozostałej?

kable zapłonowe jakie założyłeś czasem nowe(kiepskiej firmy) potrafią nie działać prawidłowo ale nie szedł bym tropem świecy cewki przewodów bo po przełączeniu na LPG temat powinien się nasilić, pozatym z tego co pisałeś było tam coś robione.

 

Za ten błąd może odpowiadać knock sensor (czujnik spalania stukowego) w subaru czujniki te korodują i od korozji ulegają uszkodzeniu.

 

Edited by SubaruLPG
Link to comment
Share on other sites

Przychalam sie do tego ,co kolega napisał powyzej

Od siebie  dodam ,zeby obejrzec dobrze  kolektor ssacy ,najlepiej jakims srodkiem do badania szczelnosci ,spryskac kolektor w newralgicznych miejscach (uszczelki ,uszczelniacze wtryskow, benzynowych ,uszczelka przepustnicy ,przewody podcisnienia kolektora ) 

Jesli przed instalacja gazową problem występował ,to nie szukałbym problemu w gazie ,tylko w silniku i osprzęcie ukladu PB 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam auto zaraz po odpaleniu  zimny nie pracuje prawidłowo silnik trochę się trzęsie ale jak się za grzeje to zaczyna strasznie szarpać tak że się jechać nie da występuje to na on i na LPG czujnik spalania stylowego był podmieniony czujnik położenia wału też map sensor i silnik krokowy wymieniono cewkę kable świece rozrząd jest ok nie przeskoczył a co do wydechu nie mam pojęcia ale coś chalasuje podczas odpalania może być nieszczelny ale czy nieszczelność przed sondą mogła by spowodować takie problemy, dodam że kable wymieniłem i przewody paliwowe pod maską bo poprzedniego właściciela odwiedziła kuna proszę o jakieś sugestie a za udzielone rady mocno dziękuję jak się uporam z problemem dam znać pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
16 godzin temu, janek1114 napisał:

Witam dziś odebrałem subarke z carfitu chodzi jak noweczka problemem była sonda lambda i jakaś wiązka w silniku wymieniony został też map sensor i gaziarz musiał poustawiać wtryski bo były jakoś miejscami pozamieniane czy coś pozdrawiam

 

A mówiłem że to spece :)

Bezawaryjności

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...