Jump to content
piotr_pawel

Które nowe Subaru ma S-awd z centralnym mechanizmem różnicującym

Recommended Posts

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Trochę po piaskowniach jeździłem na ostatnich dwóch zlotach, ES ani razu nie interweniował, co innego na drodze dojazdowej przez krzaki.... :)

Ale pomagał czy przeszkadzał na tej drodze dojazdowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Jaca68 napisał:

Ale pomagał czy przeszkadzał na tej drodze dojazdowej?

Jak krzaki wchodzą w korytarz jazdy to piszczał, ale nie hamował bo dociekałem lekko gaz i system odpuszczał. Można go też wyłączyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli próbował przeszkadzać, nie pomagał, dokładnie to co napisałem. CBDU ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Jaca68 napisał:

Czyli próbował przeszkadzać, nie pomagał, dokładnie to co napisałem. CBDU ;)

Ale co ma wspólnego polna nieuczęszczana droga z krzakami do stromego zaśnieżonego podjazdu?

Najprościej jest zapoznać się z instrukcją do tych systemów, przeczytać jak działają, jakie są ich ograniczenia i używać że zrozumieniem a nie mieć wszystko zawsze na auto i potem narzekać, że przeszkadza. Są warunki do których te systemy się nie nadają i zwyczajnie się je wyłącza. Subaru już kiedyś raz wypuściło Legacy/OBK bez możliwości wyłączenia ESP... szybko to poprawili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, piotr_pawel napisał:

 

ufff.... idziemy w dobrym kierunku :) ale każde S-AWD  nieważne czy to Outback, forester, XV ? 


Z mojego doświadczenia mogę napisać, że nie. Miałem OBK MY15, Forestera MY17 i mam XV MY18.

Ten pierwszy zdecydowanie najgorzej radził sobie z ruszaniem np. na mokrym płaskim skrzyżowaniu przy lekko skręconych kołach. Najpierw mielił przednimi kołami, potem dopiero dołączały się tylne. Do OBK przesiadłem się wprost z dużo mocniejszego Forestera SG XT z manualem czyli klasycznym „prawdziwym” napędem i tam taka sytuacja była nie do pomyślenia.

Co więcej, sprzedałem OBK osobie która jeździła starym modelem OBK z klasycznym automatem (czyli rozwiązaniem jeszcze kilka lat temu uważanym na forum za dużo gorszy napęd od tego jedynie słusznego). 
Po jakimś czasie nowy właściciel zadzwonił do mnie, że wszystko super, jest tylko jedna rzecz, której do tej pory w Subaru nie doświadczył i się zupełnie nie spodziewał. Chodziło o zjawisko opisane powyżej.

Czy w aktualnym roczniku OBK dalej występuje ta niedogodność, musisz sprawdzić. W Foresterze i XV jest lepiej. Być może za sprawą innego softu a być może niższego momentu obrotowego przy niskich obrotach.

 

Poza opisaną sytuacją napęd z CVT naprawdę fajnie się sprawdza w warunkach w których będziesz użytkował samochód.
 

Nie napisałeś, czym jeździłeś wcześniej i jakiej dynamiki oczekujesz. Zwróć uwagę podczas jazdy próbnej - koniecznie w górach,  czy CVT w połączeniu z wolnossącym silnikiem, to rozwiązanie które Ci odpowiada pod względem dynamiki i specyficznej pracy.

Edited by spawalniczy
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites


P.S. Z powyższej trójki OBK wyróżnia się dynamiką, elastycznością i najlepszym zestrojenie silnika i skrzyni. Na tle OBK i Forestera kultura pracy silnika i skrzyni w XV to w mojej ocenie krok wstecz niestety.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, aflinta napisał:

Ale co ma wspólnego polna nieuczęszczana droga z krzakami do stromego zaśnieżonego podjazdu?

Oba są poza asfaltową drogą, czyli w warunkach dla których  jak mniemam nie opracowano ES. I całkowicie zgadzam się z resztą twojego postu. :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, spawalniczy napisał:

Ten pierwszy zdecydowanie najgorzej radził sobie z ruszaniem np. na mokrym płaskim skrzyżowaniu przy lekko skręconych kołach. Najpierw mielił przednimi kołami, potem dopiero dołączały się tylnie.

W MY18 nie zaobserwowalem więc może poprawili soft. Wydaje mi, że była oficjalna wykladnia SIPu dlaczego tak się mogło stać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję film o AWD w Subaru z mojego wątku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...