Jump to content

2.5 XT typowe bolączki


Recommended Posts

6 godzin temu, Runner napisał:

 

Warto zauważyć, że większość wspomnianych bolączek dotyczy Forestera bez względu na wersję silnikową, bo przerabiałem je w pancernym SG 2,0 SOHC. Także, że wciąganie oleju u Ciebie na akceptowalnym poziomie, przy tym przebiegu dotyczy silnika po wymianie UPG, z tego co mi świta? 

 

Tak, UPG to najbardziej typowa bolączka, ale nie chciałem już się powtarzać :) 
Profilaktycznie wymieniłem u siebie przy okazji jak mi puściła chłodnica (~130k km), nie było pewności czy to nie była wina UPG, a testy co2 nie dawały jednoznacznej odpowiedzi - od tamtej pory już śpię spokojniej...  przejechałem kolejne 100 tyś.

 

Co do spalania oleju i ewentualnego remontu z tego powodu - o ile to są jakieś racjnonalne ubytki: trzeba sobie porównać koszt tych dodatkowych paru litrów oleju na rok vs. koszt remontu silnika :D 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, marhof napisał:

 

Co do spalania oleju i ewentualnego remontu z tego powodu - o ile to są jakieś racjnonalne ubytki: trzeba sobie porównać koszt tych dodatkowych paru litrów oleju na rok vs. koszt remontu silnika :D 

 

ja właśnie tak kalkuluję i narazie wychodzi mi , że lepiej kupic bańkę oleju i niech stoi :P

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Artur Wróbel napisał:

ja właśnie tak kalkuluję i narazie wychodzi mi , że lepiej kupic bańkę oleju i niech stoi :P

 

Identycznie kalkuluję i też bańkę oleju wożę ze sobą ;) u mnie co prawda 2.0XT i ok 250 ml na 1 000 km.

Link to post
Share on other sites

Z tym zużyciem oleju to jednak bardzo różnie jest. Mój forek 2.5 XT przebieg 230 tys.km po UPG ale jeszcze przed remontem na dystansie 8095km (Zamość-Gruzja-Zamość, Subariada) zadowolił się 800 ml oleju, a nie miał lekko. Samych dojazdówek było ok 6400km głównie po autostradach i niejednokrotnie w temp powyżej 35 stopni.

 

Link to post
Share on other sites

oleju najwięcej się "spala" podczas krótkich dojazdów, do pracy powiedzmy, zanim silnik się nagrzeje itp. Nic dziwnego ze w trasie spalił mniej :) Norma :) 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
oleju najwięcej się "spala" podczas krótkich dojazdów, do pracy powiedzmy, zanim silnik się nagrzeje itp. Nic dziwnego ze w trasie spalił mniej Norma  
Oleju najwięcej spala, jak się jedzie po autostradzie 160 i więcej ;) oczywiście niemieckiej autostradzie ;)

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...