Skocz do zawartości

2.5 XT typowe bolączki


Karenz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako nowy właściciel forestera 2.5 xt z 05r  

Zadałem sobie trud  przeczytania dużej ilości tematów o tym silniku niestety większość miała słabą merytoryczną treść dlatego zakładam ten temat jako podsumowanie. Bardzo bym też chciał uniknąć płowych gadek w stulu " u mnie działa ".

Wiedzą którą tu prezentują w większości pochodzi z forum dlatego może być słabej jakości.

 

Uszczelka pod głowicą - pęka głównie ze starości oraz wysokiej temperatury , jedyna co można robić to diagnozować co2 w płynie chłodniczym co wymianę oleju

pękające tłoki - zła dawka paliwowa / zła konstrukcja / nie wyregulowane zawory ,  profilaktyka brak 

Smok olejowy - zła konstrukcja (u mnie już wymieniony) 

Panewka- Zbyt wysoka temperatura względem lepkości oleju , stosować oleje w40/w50  zmniejszyć interwał wymiany , rozgrzewać olej , kontrolować temp oleju i stan oleju 

 

 

Coś jeszcze ? dlaczego w ogóle panewka która jest elementem czysto mechanicyzm tak często ulega skrajnemu zużyciu? wszystko wina oleju i kierowcy czy to jakaś wada konstrukcyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój łyka olej, około 3 litry na 6 tyś. Co daje 0.5 litra na tysiaczka.
Z tego co wiem, to jest to właśnie typowa wada tego silnika.
Dodam, że mam zrobione prawie 200 tyś.
Olej regularnie co 10 tyś.
Pełen syntetyk 5W40.
Wszelkie wycieki opanowane.
Jakiś pomysł oprócz kosztownej wymiany pierścieni ?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Raczyslaw napisał:

Wcześniej miałem astrę 1,6, to praktycznie bez dolewek jeździłem.
A propos rdzy, to tak, jest z tym problem. Wybieram się niedługo na reparaturke ;)

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

Witam wszystkich . Byłem zdecydowany kupować forka , dlatego się zarejestrowałem na waszym forum . Niestety po zagłębieniu się w wasze wpisy na temat rdzy w tych samochodach czuję żeby jednak tego nie robić ... Czy możecie napisać czy temat rudej w III generacji został poprawiony , czy to kwestia czasu po którym pojawi się problem ? Czytałem tematy dotyczące rdzewienia kielichów i progów i moje pytanie brzmi - czy coś się poprawiło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Raczyslaw napisał:

Ze względu na rdzę ,nie rezygnował bym z przyjemności jazdy Subarku :)

Oj prawda. Gdy kupiliśmy Subaraka z @niezrównowaŻona ponad rok temu - wiadomo, radocha nieziemska, banan na mordzie.
Ale po tym czasie muszę przyznać, że:

1. Jest to moje pierwsze auto, którym kocham jeździć dla samej jazdy. To trochę jak z motorem: Gdzie jedziesz? A pojeździć sobie :D
2. Ile razy wsiadam do innych aut, a nawyki z Subiego pozostają, to... Matko! Jak te auta nie potrafią jeździć! Jak się w nich nie czuje trasy, jak się im koła odrywają od nawierzchni, jakie są strasznie niebezpieczne! :biglol:
 

30 minut temu, ryba wodna napisał:

czuję żeby jednak tego nie robić

SUBARU TO ZŁO! NIE RÓB TEGO!!! :thumbup:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie byłem zdecydowany. 230 koni, sporo pali, bagażnik mały. Pierwsze dni jakoś tak średnio. Ale im dłużej jeżdżę, tym bardzie lubię moje Subarku. Szczególnie jak się zjedzie z asfaltu, to 4 łapy dają radę ;)
Juz myślę o kolejnym, tym razem chyba to nowe cudo Levorg, jako wygadne auto na autostradowe przeloty :)

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Karenz napisał:

Jako nowy właściciel forestera 2.5 xt z 05r  

Zadałem sobie trud  przeczytania dużej ilości tematów o tym silniku niestety większość miała słabą merytoryczną treść dlatego zakładam ten temat jako podsumowanie. Bardzo bym też chciał uniknąć płowych gadek w stulu " u mnie działa ".

Wiedzą którą tu prezentują w większości pochodzi z forum dlatego może być słabej jakości.

 

Uszczelka pod głowicą - pęka głównie ze starości oraz wysokiej temperatury , jedyna co można robić to diagnozować co2 w płynie chłodniczym co wymianę oleju

pękające tłoki - zła dawka paliwowa / zła konstrukcja / nie wyregulowane zawory ,  profilaktyka brak 

Smok olejowy - zła konstrukcja (u mnie już wymieniony) 

Panewka- Zbyt wysoka temperatura względem lepkości oleju , stosować oleje w40/w50  zmniejszyć interwał wymiany , rozgrzewać olej , kontrolować temp oleju i stan oleju 

 

 

Coś jeszcze ? dlaczego w ogóle panewka która jest elementem czysto mechanicyzm tak często ulega skrajnemu zużyciu? wszystko wina oleju i kierowcy czy to jakaś wada konstrukcyjna?

 

Panewki to raczej domena 2.0 niż 2.5

UPG - profilaktycznie możesz wstawić większą chodnicę, te fabryczne potrafią być jakieś takie małe (w każdym razie w legacy, forka nie miałem).

Tłoki - wymiana na kute załatwia temat, albo profilaktycznie mapa (szczególnie jeśli auto z rynku amerykańskiego)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy mowa o przed czy polifcie. Przedlift ma lepszy silnik i rzadziej cierpi na problem z UPG, tłoki też rzadziej pękają.

Panewki to nie problem 2.5 tylko 2.0.

 

A z innych typowych usterek to rozlatujące się przeguby wycieraczek, pompy powietrza wtórnego i EGRy w poliftach, rdzewiejąca miska oleju, zacierająca się ośka tylnej wycieraczki, blokująca się klamka klapy tylnej (ośka rdzewieje), rdza na nadkolach, tylnej części progów, na łączeniu blach nadkola od strony bagażnika i tylna belka. To takie najbardziej typowe dla Forestera problemy. Poza tym jest kilka innych typowo subarowych problemów jak np. wiskoza, wyrabiające się gumy wybieraka, itd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, frisco napisał:

 

Tłoki - wymiana na kute załatwia temat, albo profilaktycznie mapa (szczególnie jeśli auto z rynku amerykańskiego)

 

 

Te z rynku amerykańskiego bardziej cierpią na pękające tłoki? czym to jest spowodowane?

Zbyt bogata/uboga mieszanka? Coś jest innego niż w wersji europejskiej?

 

Zazwyczaj pęka tylko czwarty tłok, więc to raczej kwestia wady materiałowej/temperatury.

 

 

A wracając do wad forestera, to wg mnie najgorsze to rdza i też zauważalne jest dużo szybsze zatykanie/zniszczenie katalizatorów niż w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maciek323 napisał:

 

Te z rynku amerykańskiego bardziej cierpią na pękające tłoki? czym to jest spowodowane?

Zbyt bogata/uboga mieszanka? Coś jest innego niż w wersji europejskiej?

Mieszanka. Amerykance 2.5T mają mape która ma oszczędzać paliwo, więc nawet pod pełnym butem auto zalewa dość ubogo i czuć zawahania przy przyspieszaniu. Kiedyś się w to wczytywałem na legacygt.com to wyszlo na to, że w mapach na USA Subaru używa pewnych funkcji które na EU i JP są wyłączone. Stąd też wyższa temperatura pracy pod obciążeniem, której tłoki z odlewu nie lubią. Przy normalnej jeździe nie jest to odczuwalne, dopiero przy mocnym przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed lift silnik 310 tyś przebiegu przy 130 robiony robiony remont tłoki oem nowy smok panewki. Silnik niby dmuchany i chuchany założony turbo timer i kontrola doładowania.

Rdza  na razie opanowana nadkola tył  rozebrałem , wszystko pomalowane hameraidem od wew. Od zewnątrz  robiła firma całą podłogę barankiem . Silnik oleju nie bierze (przynajmniej na razie nie odnotowałem)  spalanie na razie mam ok 16l w warszawie.

Edytowane przez Karenz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎09‎-‎15 o 13:09, Raczyslaw napisał:

Mój łyka olej, około 3 litry na 6 tyś. Co daje 0.5 litra na tysiaczka.
Z tego co wiem, to jest to właśnie typowa wada tego silnika.
Dodam, że mam zrobione prawie 200 tyś.
Olej regularnie co 10 tyś.
Pełen syntetyk 5W40.
Wszelkie wycieki opanowane.
Jakiś pomysł oprócz kosztownej wymiany pierścieni ?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

jesteś pewien że to właśnie pierścienie?

 

pomierz ciśnienia na cylindrach, szczególnie na czwartym.

Może być mikro pęknięcie na tłoku i stąd bierze olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien że to właśnie pierścienie?
 
pomierz ciśnienia na cylindrach, szczególnie na czwartym.
Może być mikro pęknięcie na tłoku i stąd bierze olej...
A dwojga złego, pierścienie są bardziej prawdopodobne. Ale porozmawiam o tej ewentualności z mechanikiem. Mam sprawdzony serwis w Gdańsku ;)

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam konstrukcji motoru 2,5XT w posiadanym Foresterze przedliftowym za wadliwą. Rzekłbym nawet, że to bardzo udana konstrukcja na tle dzisiejszej konkurencji :faja: Jak motor ma kilkanaście lat i dobija do przebiegu z 3-ką z przodu, bez otwierania go, czy nawet wyplucia UPG, to wynik zadowalający, eufemistycznie temat ujmując :hi:

 

Wady czy koszty eksploatacji oraz rzeczy które się zużyły przez ten czas, takie same jak w wolnossącym Foresterze z tego samego rocznika. Blacha też nie gorsza niż w rocznikowo podobnych Japończykach. Wszystko kwestia egzemplarza, oraz podejścia i zainteresowania właściciela swoim samochodem :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bolączek/typowych przypadłości:

  • łożysko w dupce skrzyni
  • pompa powietrza wtórnego
  • rozszczelniające się oryginalna chłodnica po ok 10 latach, puszcza na styku aluminium i plastiku
  • rdzewiejące tarcze kotwiczne w tylnym zawieszeniu
  • tylne SLSy (choć przy obecnym wieku aut coraz ciężej znaleźć takie z jeszcze orginalnym zawieszeniem)
  • silnik często wciąga olej (ilość zależna od egzemplarza, u mnie wychodzi obecnie 2L na każde 10000 km, przy 235k km przebiegu)
  • przy jeździe w terenie - często urywają się mocowania stabilizatora na wahaczach przednich
  • czujniki poziomowania ksenonów (zacierające się przeguby kulowe)
  • Rdza: tylne nadkola, wielowarstwowa blacha w kielichach, dolna krawędź tylnej klapy, progi w tylnej części

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marhof napisał:

Z bolączek/typowych przypadłości:

  • łożysko w dupce skrzyni
  • pompa powietrza wtórnego
  • rozszczelniające się oryginalna chłodnica po ok 10 latach, puszcza na styku aluminium i plastiku
  • rdzewiejące tarcze kotwiczne w tylnym zawieszeniu
  • tylne SLSy (choć przy obecnym wieku aut coraz ciężej znaleźć takie z jeszcze orginalnym zawieszeniem)
  • silnik często wciąga olej (ilość zależna od egzemplarza, u mnie wychodzi obecnie 2L na każde 10000 km, przy 235k km przebiegu)
  • przy jeździe w terenie - często urywają się mocowania stabilizatora na wahaczach przednich
  • czujniki poziomowania ksenonów (zacierające się przeguby kulowe)
  • Rdza: tylne nadkola, wielowarstwowa blacha w kielichach, dolna krawędź tylnej klapy, progi w tylnej części

 

 

Warto zauważyć, że większość wspomnianych bolączek dotyczy Forestera bez względu na wersję silnikową, bo przerabiałem je w pancernym SG 2,0 SOHC. Także, że wciąganie oleju u Ciebie na akceptowalnym poziomie, przy tym przebiegu dotyczy silnika po wymianie UPG, z tego co mi świta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter.rybak napisał:

Powitać.

Mój 2.5XT też pobiera 0,5 litra na 1000km. Czy znacie zakład mech. znający się na rzeczy w Kotlinie Kłodzkiej na południe od Wrocławia?

 

Jak zacznie pobierac 0.8l i w gore to wtedy szukaj zakladu. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter.rybak napisał:

Powitać.

Mój 2.5XT też pobiera 0,5 litra na 1000km. Czy znacie zakład mech. znający się na rzeczy w Kotlinie Kłodzkiej na południe od Wrocławia?

 

Na forum gospodarza, czyli SIP polecić można tylko ASO, co jest oczywiste, ale pewnie nie doczytałeś ;) Skorzystaj z rady kolegi powyżej lub odwiedź MTS w Dzierżoniowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...