Jump to content

EyESight nie zadziałał...


yarthecat
 Share

Recommended Posts

Nie potrafię wyrazić słowami  jak bardzo współczuję kierowcy i rodzinie ofiary.

Info z - ostatniej chwili https://gazetawroclawska.pl/tragiczny-wypadek-na-legnickiej-nie-zyje-mezczyzna-jadacy-na-hulajnodze/ar/c1-14417063

 

Do napisania tutaj postu skłania mnie jednak aspekt techniczny - czy EyeSight miał w takiej sytuacji szansę zadziałać i wyhamować auto, bo jak widać było w niego wyposażone? 

 

5d7a05531389e_p.jpg?1568278039

Jeśli post nie w tym dziale czy niewłaściwy to proszę się go usunąć.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli auto jechało 50-70km/h (nie znam okolicy, nie wiem jaka tam jest prędkość) to przy szybko (~20km/h) poruszającej się hulajnodze która jechała pewnie prostopadle do kierunku jazdy, pewnie nie zdążyła się znaleźć w polu widzenia kamery odpowiednio wcześnie, lub mogła też być w ogóle niewidoczna jeśli jechała w 'grupie' pieszych.... Przykra spara :(

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, yarthecat napisał:

Do napisania tutaj postu skłania mnie jednak aspekt techniczny - czy EyeSight miał w takiej sytuacji szansę zadziałać i wyhamować auto, bo jak widać było w niego wyposażone? 

Nie miał, bo kamery w tej generacji mają bodaj 35° kąt widzenia i łapią głównie to co jest przed maską, a nie w narożniku w chwili uderzenia czy zupełnie z boku chwilę przed kolizją. Przy takiej sytuacji musiałby mieć bliżej 100°.  

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, marhof napisał:

Jeśli auto jechało 50-70km/h

 

legnicka we wro ma zielona fale ustawione pod 70 i znakomita wiekszosc kierowcow tyle jedzie (a nie kodeksowe 50)

to piekielnie niebezpieczny odcinek ze wzgledu na przejscie do centrum handlowego

 

tapatalked

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

legnicka we wro ma zielona fale ustawione pod 70 i znakomita wiekszosc kierowcow tyle jedzie (a nie kodeksowe 50)

to piekielnie niebezpieczny odcinek ze wzgledu na przejscie do centrum handlowego

 

tapatalked

Spodziewam się ze przed przejściem stało dużo ludzi (przystanek tramwajowy jest obok), wiec hulajnoga wyleciała mu spomiędzy nich. Szczerze - debilny tytuł tematu. Niczym z onetu.

Link to comment
Share on other sites

U nas to dopiero początek śmiertelnych wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych, w Europie licznik już "bije" od dawna, bo i rozpowszechniły się tam wcześniej. Niestety. Rowerzysta jest "większy", często w kasku i na ścieżce, poza tym rowerzyści funkcjonują już długo w ruchu i są zwykle rozważniejsi, a kierowcy bardziej na nich wyczuleni. Hulajnogi przyspieszają jak z procy i często wyskakują z pomiędzy pieszych na chodniku, a widoczne są beznadziejnie. Tu widać, gdzie było uderzenie - kierowca bez szans, "systemy" też...

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Spodziewam się ze przed przejściem stało dużo ludzi (przystanek tramwajowy jest obok), wiec hulajnoga wyleciała mu spomiędzy nich. Szczerze - debilny tytuł tematu. Niczym z onetu.
Tytuł taki, bo takie (drugie) pytanie na twarz od razu po zdarzeniu dostałem, że takie systemy i nic - i wyszło Onetowo debilnie
Link to comment
Share on other sites

"Według świadków młody mężczyzna na hulajnodze wjechał na ulicę przy czerwonym świetle, w tym czasie subaru jechało w stronę centrum z dość sporą prędkością."

Przy wtargnieciu na jezdnię bezpośrednio przed pojazd nie można byłoby oczekiwać, że system za nas wyhamuje samochód przed przeszkodą. Aczkolwiek widać ślady hamowania (zdjecie nr 24 artykułu), więc może system zadziałał, ale już za późno. Nie zmienia to faktu, że sytuacja stała się tragiczna w skutkach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te ślady hamowania to już chyba po uderzeniu powstały bo na zdjęciu nie widać przejścia dla pieszych. Jeśli do zderzenia doszło na przejściu to po samym wypadku dopiero nastąpiło hamowanie.

Wysłane z mojego I4113 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Kambol napisał:

Rowerzysta jest "większy", często w kasku i na ścieżce, poza tym rowerzyści funkcjonują już długo w ruchu i są zwykle rozważniejsi, a kierowcy bardziej na nich wyczuleni.

 

Czy widzieliście kiedykolwiek, żeby jadący hulajnogą zasygnalizował manewr który będzie wykonywał ?

Tzn, czy wyciągnął rękę ? Ja nigdy nie widziałem.

Dlatego, że hulajnoga to dziecięca zabawka, i żeby jechać trzeba trzymać "kierownicę" cały czas oburącz.

Rower jest pojazdem przystosowanym do transportu osób dorosłych.

Rower jest pojazdem zwrotnym, którym można wykonywać dosyć szybkie i stabilne zwroty.

Można jechać nie trzymając kierownicy i będzie stabilnie.

Na hulajnodze nie jest to do wykonania.

Jak dla mnie to hulajnogi elektryczne powinny być zakazane.

 

ps.

Chyba potrzebny jest nowy  temat o hulajnogach ?

 

Edited by rombu
Link to comment
Share on other sites

 

21 godzin temu, aflinta napisał:

Nie miał, bo kamery w tej generacji mają bodaj 35° kąt widzenia i łapią głównie to co jest przed maską, a nie w narożniku w chwili uderzenia czy zupełnie z boku chwilę przed kolizją.

 

A nowa generacja jakie ma parametry?

 

Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy?

 

 

Na marginesie, wtargnięcie boczne bezpośrednio przed pojazd to problem dość trudny do rozwiązania, bo jak rozróżniać sytuacje normalne np. hulajnoga dojeżdża do przejścia by się zatrzymać od anormalnych np. hulajnoga dojeżdża do przejścia i nie zatrzymując się wjeżdża bezpośrednio przed pojazd.

 

Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską.

 

 

 

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, subleo napisał:

A nowa generacja jakie ma parametry?

Nie wiem czy się różni pod tym względem, nigdzie takich informacji nie znalazłem. 

 

7 minut temu, subleo napisał:

Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy?

Nie. Zresztą np. w Austrii jest to nielegalne?

11 minut temu, subleo napisał:

Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską.

Na tym filmie to nie była reakcja systemu tylko człowieka.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, aflinta napisał:

Na tym filmie to nie była reakcja systemu tylko człowieka.

No i sytuacja o wiele łatwiejsza do przewidzenia, ja normalnie jak mijam autobus ruszający z przystanku to noga w gotowości do hamowania.

 

A w tematowej sytuacji system nie miał prawa zadziałać (uderzenie bokiem, szybko jadący na hulajnodze pewnie nawet nie znalazł się w polu widzenia kamer, a przynajmniej nie na tyle, aby system mogł sprawnie zadziałać - ale to tylko moje dywagacje, tu pewnie bardziej do @Dyrekcja)

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, subleo napisał:

Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy?

 

Coś  jest nagrywane, ale bardziej kilka sekund niż kilka minut (pewnie zależy og generacji systemu), na okoliczność postępowania sądowego można te dane wydobyć, jeśli doszło do uruchomienia awaryjnego hamowania.

 

Cytat

Eyesight records data when the Pre-Collision Braking System is operated.
- camera image
- distance from vehicle in front
- speed
- steering wheel turn angle
- lateral movement
- accelerator and brake pedal status
- Select lever position
- odometer reading
- data regarding ABS, VDC, and TC functions

SUBARU and 3rd parties contracted by SUBARU can pull the data, as can anyone with a legally enforceable request.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, subleo napisał:

 

 

A nowa generacja jakie ma parametry?

 

Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy?

 

 

Na marginesie, wtargnięcie boczne bezpośrednio przed pojazd to problem dość trudny do rozwiązania, bo jak rozróżniać sytuacje normalne np. hulajnoga dojeżdża do przejścia by się zatrzymać od anormalnych np. hulajnoga dojeżdża do przejścia i nie zatrzymując się wjeżdża bezpośrednio przed pojazd.

 

Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską.

 

 

 

Volvo ma ale działa tylko i wyłącznie na pojazdy w tym akurat przypadku hamował kierowca.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.09.2019 o 16:09, Kambol napisał:

Chyba tylko w modelach z USA.

 

W mojej instrukcji obsługi auta jest napisane, że system ES nagrywa ostatnie chwile przed kolizją.

Levorg MY17 z salonu PL.

Nie wiem tylko co jest musi się stać aby dane dostały zachowane (uruchomienie poduszek?).

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Bernard napisał:

 

W mojej instrukcji obsługi auta jest napisane, że system ES nagrywa ostatnie chwile przed kolizją.

Levorg MY17 z salonu PL.

Nie wiem tylko co jest musi się stać aby dane dostały zachowane (uruchomienie poduszek?).

Sorry za czarny humor w tym wątku, ale szkoda ze ES nie ma w STI. Być może niektórzy właściciele byliby zainteresowani:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Moim zdaniem, czym więcej będzie tych wspomagaczy, tym więcej będzie wypadków. Na obecnym poziomie technologii, informatyki, zapewnienie 100 % bezpieczeństwa jest NIEMOŻLIWE. Może za 10 - 20 lat. Pod warunkiem, że system się nie zawiesi, akurat nie będzie sobie przeładowywał RAM... Niestety, część kierowców wierzy w nieograniczone możliwości nowo zakupionego cuda już dziś (ufajmy reklamom)i się rozluźnia. Brak skupienia na drodze będzie owocował.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...