yarthecat Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Nie potrafię wyrazić słowami jak bardzo współczuję kierowcy i rodzinie ofiary. Info z - ostatniej chwili https://gazetawroclawska.pl/tragiczny-wypadek-na-legnickiej-nie-zyje-mezczyzna-jadacy-na-hulajnodze/ar/c1-14417063, Do napisania tutaj postu skłania mnie jednak aspekt techniczny - czy EyeSight miał w takiej sytuacji szansę zadziałać i wyhamować auto, bo jak widać było w niego wyposażone? Jeśli post nie w tym dziale czy niewłaściwy to proszę się go usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 (edytowane) Jeśli auto jechało 50-70km/h (nie znam okolicy, nie wiem jaka tam jest prędkość) to przy szybko (~20km/h) poruszającej się hulajnodze która jechała pewnie prostopadle do kierunku jazdy, pewnie nie zdążyła się znaleźć w polu widzenia kamery odpowiednio wcześnie, lub mogła też być w ogóle niewidoczna jeśli jechała w 'grupie' pieszych.... Przykra spara Edytowane 12 Września 2019 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Godzinę temu, yarthecat napisał: Do napisania tutaj postu skłania mnie jednak aspekt techniczny - czy EyeSight miał w takiej sytuacji szansę zadziałać i wyhamować auto, bo jak widać było w niego wyposażone? Nie miał, bo kamery w tej generacji mają bodaj 35° kąt widzenia i łapią głównie to co jest przed maską, a nie w narożniku w chwili uderzenia czy zupełnie z boku chwilę przed kolizją. Przy takiej sytuacji musiałby mieć bliżej 100°. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 22 minuty temu, marhof napisał: Jeśli auto jechało 50-70km/h legnicka we wro ma zielona fale ustawione pod 70 i znakomita wiekszosc kierowcow tyle jedzie (a nie kodeksowe 50) to piekielnie niebezpieczny odcinek ze wzgledu na przejscie do centrum handlowego tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Co by nie było - koszmar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 7 godzin temu, OBK CVT napisał: legnicka we wro ma zielona fale ustawione pod 70 i znakomita wiekszosc kierowcow tyle jedzie (a nie kodeksowe 50) to piekielnie niebezpieczny odcinek ze wzgledu na przejscie do centrum handlowego tapatalked Spodziewam się ze przed przejściem stało dużo ludzi (przystanek tramwajowy jest obok), wiec hulajnoga wyleciała mu spomiędzy nich. Szczerze - debilny tytuł tematu. Niczym z onetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 (edytowane) U nas to dopiero początek śmiertelnych wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych, w Europie licznik już "bije" od dawna, bo i rozpowszechniły się tam wcześniej. Niestety. Rowerzysta jest "większy", często w kasku i na ścieżce, poza tym rowerzyści funkcjonują już długo w ruchu i są zwykle rozważniejsi, a kierowcy bardziej na nich wyczuleni. Hulajnogi przyspieszają jak z procy i często wyskakują z pomiędzy pieszych na chodniku, a widoczne są beznadziejnie. Tu widać, gdzie było uderzenie - kierowca bez szans, "systemy" też... Edytowane 12 Września 2019 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 12 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Spodziewam się ze przed przejściem stało dużo ludzi (przystanek tramwajowy jest obok), wiec hulajnoga wyleciała mu spomiędzy nich. Szczerze - debilny tytuł tematu. Niczym z onetu. Tytuł taki, bo takie (drugie) pytanie na twarz od razu po zdarzeniu dostałem, że takie systemy i nic - i wyszło Onetowo debilnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeżak Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 "Według świadków młody mężczyzna na hulajnodze wjechał na ulicę przy czerwonym świetle, w tym czasie subaru jechało w stronę centrum z dość sporą prędkością." Przy wtargnieciu na jezdnię bezpośrednio przed pojazd nie można byłoby oczekiwać, że system za nas wyhamuje samochód przed przeszkodą. Aczkolwiek widać ślady hamowania (zdjecie nr 24 artykułu), więc może system zadziałał, ale już za późno. Nie zmienia to faktu, że sytuacja stała się tragiczna w skutkach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KorbaR Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Te ślady hamowania to już chyba po uderzeniu powstały bo na zdjęciu nie widać przejścia dla pieszych. Jeśli do zderzenia doszło na przejściu to po samym wypadku dopiero nastąpiło hamowanie. Wysłane z mojego I4113 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 (edytowane) 12 godzin temu, Kambol napisał: Rowerzysta jest "większy", często w kasku i na ścieżce, poza tym rowerzyści funkcjonują już długo w ruchu i są zwykle rozważniejsi, a kierowcy bardziej na nich wyczuleni. Czy widzieliście kiedykolwiek, żeby jadący hulajnogą zasygnalizował manewr który będzie wykonywał ? Tzn, czy wyciągnął rękę ? Ja nigdy nie widziałem. Dlatego, że hulajnoga to dziecięca zabawka, i żeby jechać trzeba trzymać "kierownicę" cały czas oburącz. Rower jest pojazdem przystosowanym do transportu osób dorosłych. Rower jest pojazdem zwrotnym, którym można wykonywać dosyć szybkie i stabilne zwroty. Można jechać nie trzymając kierownicy i będzie stabilnie. Na hulajnodze nie jest to do wykonania. Jak dla mnie to hulajnogi elektryczne powinny być zakazane. ps. Chyba potrzebny jest nowy temat o hulajnogach ? Edytowane 13 Września 2019 przez rombu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 26 minut temu, rombu napisał: Jak dla mnie to hulajnogi elektryczne powinny być zakazane. Ale... dlaczego? Mam nadzieje, ze podobna odczucia masz o mocnych silnikach, broni palnej oraz marichuanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 (edytowane) 21 godzin temu, aflinta napisał: Nie miał, bo kamery w tej generacji mają bodaj 35° kąt widzenia i łapią głównie to co jest przed maską, a nie w narożniku w chwili uderzenia czy zupełnie z boku chwilę przed kolizją. A nowa generacja jakie ma parametry? Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy? Na marginesie, wtargnięcie boczne bezpośrednio przed pojazd to problem dość trudny do rozwiązania, bo jak rozróżniać sytuacje normalne np. hulajnoga dojeżdża do przejścia by się zatrzymać od anormalnych np. hulajnoga dojeżdża do przejścia i nie zatrzymując się wjeżdża bezpośrednio przed pojazd. Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską. Edytowane 13 Września 2019 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 7 minut temu, subleo napisał: A nowa generacja jakie ma parametry? Nie wiem czy się różni pod tym względem, nigdzie takich informacji nie znalazłem. 7 minut temu, subleo napisał: Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy? Nie. Zresztą np. w Austrii jest to nielegalne? 11 minut temu, subleo napisał: Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską. Na tym filmie to nie była reakcja systemu tylko człowieka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 2 godziny temu, aflinta napisał: Na tym filmie to nie była reakcja systemu tylko człowieka. No i sytuacja o wiele łatwiejsza do przewidzenia, ja normalnie jak mijam autobus ruszający z przystanku to noga w gotowości do hamowania. A w tematowej sytuacji system nie miał prawa zadziałać (uderzenie bokiem, szybko jadący na hulajnodze pewnie nawet nie znalazł się w polu widzenia kamer, a przynajmniej nie na tyle, aby system mogł sprawnie zadziałać - ale to tylko moje dywagacje, tu pewnie bardziej do @Dyrekcja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
srnk Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 4 godziny temu, subleo napisał: Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy? Coś jest nagrywane, ale bardziej kilka sekund niż kilka minut (pewnie zależy og generacji systemu), na okoliczność postępowania sądowego można te dane wydobyć, jeśli doszło do uruchomienia awaryjnego hamowania. Cytat Eyesight records data when the Pre-Collision Braking System is operated.- camera image- distance from vehicle in front- speed- steering wheel turn angle- lateral movement- accelerator and brake pedal status- Select lever position- odometer reading- data regarding ABS, VDC, and TC functionsSUBARU and 3rd parties contracted by SUBARU can pull the data, as can anyone with a legally enforceable request. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Chyba tylko w modelach z USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokio34 Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 7 godzin temu, subleo napisał: A nowa generacja jakie ma parametry? Czy EyeSight nagrywa obraz z kamer np. ostatnie 5 min. ... tak, aby mógł posłużyć jako dowód procesowy? Na marginesie, wtargnięcie boczne bezpośrednio przed pojazd to problem dość trudny do rozwiązania, bo jak rozróżniać sytuacje normalne np. hulajnoga dojeżdża do przejścia by się zatrzymać od anormalnych np. hulajnoga dojeżdża do przejścia i nie zatrzymując się wjeżdża bezpośrednio przed pojazd. Volvo ma od wielu lat system w swoich ciągnikach, ale tam też obiekt musi się pojawić przed maską. Volvo ma ale działa tylko i wyłącznie na pojazdy w tym akurat przypadku hamował kierowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernard Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 W dniu 13.09.2019 o 16:09, Kambol napisał: Chyba tylko w modelach z USA. W mojej instrukcji obsługi auta jest napisane, że system ES nagrywa ostatnie chwile przed kolizją. Levorg MY17 z salonu PL. Nie wiem tylko co jest musi się stać aby dane dostały zachowane (uruchomienie poduszek?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 1 godzinę temu, Bernard napisał: W mojej instrukcji obsługi auta jest napisane, że system ES nagrywa ostatnie chwile przed kolizją. Levorg MY17 z salonu PL. Nie wiem tylko co jest musi się stać aby dane dostały zachowane (uruchomienie poduszek?). Sorry za czarny humor w tym wątku, ale szkoda ze ES nie ma w STI. Być może niektórzy właściciele byliby zainteresowani: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UciekajZaMiasto.pl Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 Co z tym nagrywaniem? Może ktoś zgłębił temat. Wciąż się zastanawiam jak "przejąć" sygnał z kamer lub kamery i wykorzystać do rejestrowania całej trasy jak rejestrator. Pytanie tylko gdzie się wpiąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Moim zdaniem, czym więcej będzie tych wspomagaczy, tym więcej będzie wypadków. Na obecnym poziomie technologii, informatyki, zapewnienie 100 % bezpieczeństwa jest NIEMOŻLIWE. Może za 10 - 20 lat. Pod warunkiem, że system się nie zawiesi, akurat nie będzie sobie przeładowywał RAM... Niestety, część kierowców wierzy w nieograniczone możliwości nowo zakupionego cuda już dziś (ufajmy reklamom)i się rozluźnia. Brak skupienia na drodze będzie owocował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się