fidel25 Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 (edited) Witam, Wczoraj po roku czasu odebrałem Forestera z warsztatu. Była robiona całą blacharka, lakier, zawieszenie, itd. itp. Przejechałem kilkanaście kilometrów i zostawiłem auto na parkingu. Po powrocie i odpaleniu nie zgasła już kontrolka ciśnienia oleju. Wróciłem na holu do warsztatu. Mechanik sprawdził czujnik, jutro ma mieć maszynkę do sprawdzenia ciśnienia, ale wygląda na to że faktycznie go brak. Sugeruje dobieranie się do pompy oleju. W trakcie prac, które robili zdejmowali miskę olejową i ją piaskowali i lakierowali. Potem wymiana filtr i oleju. Zanim oddali mi samochód przejechali ok. 100km i wszystko było ok. Jak go wczoraj odebrałem również. Silnik chodzi elegancko żadnych objawów nie było ani rok temu, ani po odebraniu auta. Zastanawiam się czy nie mogli ruszyć czegoś typu smok, jakiś oring w misce olejowej? Ktoś coś? Jakieś sugestie ? Czy rzucanie się od razu na pompę oleju to nie za szybko ? Może warto zajrzeć z powrotem do miski? Na schemacie rzucił mi się w oczy oring nr 31. Z tego wiem to sam smok ruszany nie był. Edited September 10, 2019 by fidel25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krecik Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 pewnie zle oczyszczona miska po piaskowaniu, masz wszedzie ten pył - pewnie już zabity silnik. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 10, 2019 Author Share Posted September 10, 2019 pewnie zle oczyszczona miska po piaskowaniu, masz wszedzie ten pył - pewnie już zabity silnik. O to raczej ich nie podejrzewam. Firma ktora zajmuje sie renowacja aut. Poza tym zabity silnki to kolejna rzecz ktora moze sie wydarzyc gdyby bylo jak mowisz. Skad natomiast teraz nagly brak cisnienia oleju? Raczej sie zastanawiam co mogli zle zlozyc w misce??? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 10, 2019 Author Share Posted September 10, 2019 UPDATE po rozmowie z mechanikiem:Miska sprawdzona, smok, oringi itd rowniez. Wymieniony filtr ponownie. Cisnienia dalej brak. Nastepny krok to chyba jednak pompa.Dziwny zbieg okolicznosci... niech to szl**Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 To nie zbieg okoliczności ani oring 31 Sprawdźcie te ciśnienie najpierw Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 10, 2019 Author Share Posted September 10, 2019 To nie zbieg okoliczności ani oring 31 Sprawdźcie te ciśnienie najpierw Tez mam odczucie, ze to nie zbieg okolicznosci. Tylko co? Jutro bedzie sprawdzane cisnienie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 Jestem ciekaw po co robili 100 km pow wymianie oleju... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 Jestem ciekaw po co robili 100 km pow wymianie oleju... Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu. Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 7 minut temu, fidel25 napisał: Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu. Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To zmienia postać rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 UPDATE: Po pomiarach ciśnienia brak. W trakcie pomiarów silnik pracował cicho i bez żadnego kłopotu. Następny krok dobranie się do pompy oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 UPDATE: wszystko wskazuje na to ze szlag trafil zaworek upuszczajacy cisnienie. Po wyjeciu pompy byl w pozycji otwartej i ciezko go bylo ruszyc. Sama pompa porozkreceniu wyglada ok. Nowa pompa i przy okazji kompletny rozrzad juz w drodze. Miejmy nadzieje ze to zalatwi tematWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 Ostatni UPDATE w temacie: Forek odebrany. Wymiana pompy oleju rozwiązała problem. Padł zaworek. Przy okazji wymiana kompletnego rozrządu z pompa wody. Silnik chodzi elegancko. Czas pokaże co i jak.Temat do zamknięcia!Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 Oby jak naj mniej takich "przygod" Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted September 20, 2019 Author Share Posted September 20, 2019 2 godziny temu, klev napisał: Oby jak naj mniej takich "przygod" też mam nadzieje ze to juz koniec ;-) teraz pora troche podelektować się jazdą! Dziwnie, ale przyjemnie po ponad roku znowu wsiąść do Forka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now