Jump to content
fidel25

Brak ciśnienia oleju SF 2.0 N/A

Recommended Posts

Witam,

Wczoraj po roku czasu odebrałem Forestera z warsztatu. Była robiona całą blacharka, lakier, zawieszenie, itd. itp.

Przejechałem kilkanaście kilometrów i zostawiłem auto na parkingu. Po powrocie i odpaleniu nie zgasła już kontrolka ciśnienia oleju.

Wróciłem na holu do warsztatu. Mechanik sprawdził czujnik, jutro ma mieć maszynkę do sprawdzenia ciśnienia, ale wygląda na to że faktycznie go brak.

Sugeruje dobieranie się do pompy oleju.

W trakcie prac, które robili zdejmowali miskę olejową i ją piaskowali i lakierowali. Potem wymiana filtr i oleju. Zanim oddali mi samochód przejechali ok. 100km i wszystko było ok. Jak go wczoraj odebrałem również.

Silnik chodzi elegancko żadnych objawów nie było ani rok temu, ani po odebraniu auta. 

Zastanawiam się czy nie mogli ruszyć czegoś typu smok, jakiś oring w misce olejowej? 

Ktoś coś? Jakieś sugestie ? Czy rzucanie się od razu na pompę oleju to nie za szybko ?

Może warto zajrzeć z powrotem do miski? Na schemacie rzucił mi się w oczy oring nr 31. Z tego wiem to sam smok ruszany nie był. 

 

image.thumb.png.c188f65e0eb4687ba3997111ec7c9e33.png

Edited by fidel25

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie zle oczyszczona miska po piaskowaniu, masz wszedzie ten pył - pewnie już zabity silnik.

 

  • Confused 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pewnie zle oczyszczona miska po piaskowaniu, masz wszedzie ten pył - pewnie już zabity silnik.  

 

O to raczej ich nie podejrzewam. Firma ktora zajmuje sie renowacja aut.

Poza tym zabity silnki to kolejna rzecz ktora moze sie wydarzyc gdyby bylo jak mowisz.

 

Skad natomiast teraz nagly brak cisnienia oleju?

Raczej sie zastanawiam co mogli zle zlozyc w misce???

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE po rozmowie z mechanikiem:
Miska sprawdzona, smok, oringi itd rowniez. Wymieniony filtr ponownie. Cisnienia dalej brak. Nastepny krok to chyba jednak pompa.

Dziwny zbieg okolicznosci... niech to szl**


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie zbieg okoliczności ani oring 31 ;) Sprawdźcie te ciśnienie najpierw

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
To nie zbieg okoliczności ani oring 31  Sprawdźcie te ciśnienie najpierw
 
 

Tez mam odczucie, ze to nie zbieg okolicznosci. Tylko co?

Jutro bedzie sprawdzane cisnienie.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw po co robili 100 km pow wymianie oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestem ciekaw po co robili 100 km pow wymianie oleju...


Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu.

Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, fidel25 napisał:

 


Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu.

Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To zmienia postać rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: Po pomiarach ciśnienia brak. W trakcie pomiarów silnik pracował cicho i bez żadnego kłopotu.

Następny krok dobranie się do pompy oleju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: wszystko wskazuje na to ze szlag trafil zaworek upuszczajacy cisnienie. Po wyjeciu pompy byl w pozycji otwartej i ciezko go bylo ruszyc. Sama pompa porozkreceniu wyglada ok. Nowa pompa i przy okazji kompletny rozrzad juz w drodze. Miejmy nadzieje ze to zalatwi temat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni UPDATE w temacie: Forek odebrany. Wymiana pompy oleju rozwiązała problem. Padł zaworek. Przy okazji wymiana kompletnego rozrządu z pompa wody. Silnik chodzi elegancko. Czas pokaże co i jak.

Temat do zamknięcia!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby jak naj mniej takich "przygod"

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, klev napisał:

Oby jak naj mniej takich "przygod"

 

też mam nadzieje ze to juz koniec ;-)

teraz pora troche podelektować się jazdą! Dziwnie, ale przyjemnie po ponad roku znowu wsiąść do Forka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...