Skocz do zawartości

Brak ciśnienia oleju SF 2.0 N/A


fidel25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj po roku czasu odebrałem Forestera z warsztatu. Była robiona całą blacharka, lakier, zawieszenie, itd. itp.

Przejechałem kilkanaście kilometrów i zostawiłem auto na parkingu. Po powrocie i odpaleniu nie zgasła już kontrolka ciśnienia oleju.

Wróciłem na holu do warsztatu. Mechanik sprawdził czujnik, jutro ma mieć maszynkę do sprawdzenia ciśnienia, ale wygląda na to że faktycznie go brak.

Sugeruje dobieranie się do pompy oleju.

W trakcie prac, które robili zdejmowali miskę olejową i ją piaskowali i lakierowali. Potem wymiana filtr i oleju. Zanim oddali mi samochód przejechali ok. 100km i wszystko było ok. Jak go wczoraj odebrałem również.

Silnik chodzi elegancko żadnych objawów nie było ani rok temu, ani po odebraniu auta. 

Zastanawiam się czy nie mogli ruszyć czegoś typu smok, jakiś oring w misce olejowej? 

Ktoś coś? Jakieś sugestie ? Czy rzucanie się od razu na pompę oleju to nie za szybko ?

Może warto zajrzeć z powrotem do miski? Na schemacie rzucił mi się w oczy oring nr 31. Z tego wiem to sam smok ruszany nie był. 

 

image.thumb.png.c188f65e0eb4687ba3997111ec7c9e33.png

Edytowane przez fidel25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie zle oczyszczona miska po piaskowaniu, masz wszedzie ten pył - pewnie już zabity silnik.  

 

O to raczej ich nie podejrzewam. Firma ktora zajmuje sie renowacja aut.

Poza tym zabity silnki to kolejna rzecz ktora moze sie wydarzyc gdyby bylo jak mowisz.

 

Skad natomiast teraz nagly brak cisnienia oleju?

Raczej sie zastanawiam co mogli zle zlozyc w misce???

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE po rozmowie z mechanikiem:
Miska sprawdzona, smok, oringi itd rowniez. Wymieniony filtr ponownie. Cisnienia dalej brak. Nastepny krok to chyba jednak pompa.

Dziwny zbieg okolicznosci... niech to szl**


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw po co robili 100 km pow wymianie oleju...


Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu.

Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fidel25 napisał:

 


Auto bylo w innym warsztacie na ustawieniu geometrii, na przegladzie, na jezdzie testowej. Bylo rozebrane do golej budy cale zawieszenie z przodu i z tylu.

Wymiana oleju byla tylko dodatkiem do calej roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To zmienia postać rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE: wszystko wskazuje na to ze szlag trafil zaworek upuszczajacy cisnienie. Po wyjeciu pompy byl w pozycji otwartej i ciezko go bylo ruszyc. Sama pompa porozkreceniu wyglada ok. Nowa pompa i przy okazji kompletny rozrzad juz w drodze. Miejmy nadzieje ze to zalatwi temat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni UPDATE w temacie: Forek odebrany. Wymiana pompy oleju rozwiązała problem. Padł zaworek. Przy okazji wymiana kompletnego rozrządu z pompa wody. Silnik chodzi elegancko. Czas pokaże co i jak.

Temat do zamknięcia!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...