miki_mi2 Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 HEj Objawy : Drgania całego nadwozia podczas jazdy, jakby mega nie wyważone koła. Drgania nie pojawiają się za każdym razem gdy jadę. Czasem jadę normalnie a czasem nie mogę przekroczyć 50 kmh tak rzuca autem. Wcześniej miałem krzywą felgę i myślałem, że to jest powodem drgań. Koła zmienione, wyważone, dokręcone itp. Problem się zmniejszył ale nie ustał. Luzów na kołach (piasty ) nie ma. Czy to może być ? Wał - krzyżaki? Przeguby - półosie ? Mam spory luz na gumach dyfra z tyłu lecz to raczej nie będzie powodem drgań? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 45 minut temu, miki_mi2 napisał: Mam spory luz na gumach dyfra z tyłu lecz to raczej nie będzie powodem drgań? Każde luźne mocowanie podstawowych elementów napędowych może być przyczyną wpadania auta w wibracje - szczególnie przy tak niskich prędkościach jak 50km/h. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
limesiak Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Było sporo wątków na ten temat, chociażby jak ten: W moim przypadku drgania z powodu umierających krzyżaków na wale występowały w zakresie 20-40km/h. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 to tak. jeśli masz reduktor użyj go u zobacz czy wibracje przy tej samej prędkości są takie same: tylne gumy jeśli są mocno wybite to będzie wykrzywiać dyfer a co za tym idzie scentruje się osiowość wału napędowego może to powodować wibracje. podpora wału może być uszkodzona sprawdzić krzyżaki luzy w zawieszeniu luzy na skrzyni poduszki łożyska skrzyni. uszkodzone półosie przeguby tył przód. jeśli podpory dyfra są zbudowane z gum hyro i doszło do pęknięcia. to aby sprawdzić czy to uszkodzenie ma wpływ na wibrację proponuje jeśli tuleje są drogie to wymyć je porządnie ankrą i wstrzyknąć klej do szyb. taka tuleja będzie się zachowywać zupełnie inaczej jednak do testów jest jak znalazł. do testów dobrze podnieść jest całe auto i konkretnie je rozbujać to jest jedna z najlepszych metod do sprawdzania 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 krzyżaki będą odczuwalne przy niższych prędkościach wału napędowego, dlatego w maszynach które pracują ciężko w terenie stosuje się inne przełożenia na wale aby wał kręcił się dość szybko:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 10, 2019 Author Share Posted September 10, 2019 Niestety reduktora brak, skrzynka 4eat. Wczoraj jeździłem cały dzień to tu to tam i zero wibracji. Chyba dlatego, że dostał nowy olej i filtry Na weekend włażę pod auto i będę sprawdzał. Dzięki za wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
von Grosheck Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Nie wiem jak bardzo duże są te wibracje ale ja miałem przypadek (OBK IV 3.6) że wibracje były generowane przez skrzynię. Po diagnozie okazało się że był przypalony lock up i pakiet 4 biegu. Zawiecha była ok ale z powodu skrzyni potrafiło zatrząść autem niemiłosiernie. Po naprawie skrzyni wszystko się uspokoiło Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 18, 2019 Author Share Posted September 18, 2019 (edited) Jezusie nazarejski jak to ciężko było na samochodzie wybić te tuleje, podejrzewam iż były tam od początku. BTW Zerwane dokumentnie. Męczyłem się ok 3 h. Jeden przecinak złamany. Nie wbiłem już metalowych, nie dało rady. Zamówiłem poli i mam nadzieję, że wibrowanie ustanie. Edited September 18, 2019 by miki_mi2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 7 godzin temu, miki_mi2 napisał: Jezusie nazarejski jak to ciężko było na samochodzie wybić te tuleje, podejrzewam iż były tam od początku. BTW Zerwane dokumentnie. Męczyłem się ok 3 h. Jeden przecinak złamany. Nie wbiłem już metalowych, nie dało rady. Zamówiłem poli i mam nadzieję, że wibrowanie ustanie. Nigdy się tych akurat tulei nie czepiałem, mam doświadczenie tylko z tymi od zawieszenia... ale to nie jest tak, że tuleje są wbijane na prasie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 9 godzin temu, Orear napisał: Nigdy się tych akurat tulei nie czepiałem, mam doświadczenie tylko z tymi od zawieszenia... ale to nie jest tak, że tuleje są wbijane na prasie? Zgodnie ze sztuką powinno się zdemontować całą belkę i na prasie to robić, tak jest najwygodniej ale trzeba sporo nadłożyć. Ja nie miałem ani prasy ani czasu na taką zabawę. Dysponuję fajnym ściągaczem do sworzni lecz ostatecznie nie udało mi się go tam dobrze ułożyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Te tuleje powinno prawdopodobnie wciskać się na prasie, jednak ja w swoim życiu już naciąłem się na tuleje które lepiej jest wbić na stole z czuciem 1,5kg młotkiem, natomiast na prasie tuleja zacznie się klinować w otworze i można narobić sobie bigosu teoretycznie bardziej profesjonalnym sprzętem... W większości prac mechanicznych trzeba mieć wiedzę spryt doświadczenie i trochę sprzętu. Metoda na tego typu tuleje rzeźnicza, wycinamy gumę bierzemy piłę szablastą nacinamy delikatnie blachę która stanowiła zewnętrzną część tulei w 2 miejscach blisko siebie. teraz bierzemy wąski przecinak uderzamy kilka razy w miejsce cięcia i wyrywamy mały plasterek a potem całość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Żeby te metalowe tam wcisnąć czy wbić to nie ma bata, że się uda z belką na aucie. Poliuretan wchodzi tam jak nóż w masło Natomiast samo bicie/drgania nieco się zmniejszyły lecz nie ustały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Panowie u mnie w OBK ze słusznym przebiegiem 333kkm pojawia się drganie w przedziale prędkości 80-100km/h, dobiegające tak się wydaje z okolicy wału. Tylne tuleje dyfra były oberwane, ale wymiana ich w niczym nie pomogła. Podpora wału na oko wygląda OK, względnie mały luz poprzeczny. Do wymiany mam jeszcze poduchy pod silnikiem, ale wątpię żeby to one powodowały to drżenie w tym przedziale prędkości. Jakieś sugestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matios16 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Przeguby wewnetrzne sprawdź, czy mają luz wzdłuż osi obrotu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 6 godzin temu, matios16 napisał: Przeguby wewnetrzne sprawdź, czy mają luz wzdłuż osi obrotu. Miałem w innym samochodzie problem z wewnętrznymi przegubami i tam drżenie pojawiało się prawie natychmiast i znacznie narastało przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Teraz w OBK drżenie pojawia się dokładnie pomiędzy 80-100km/h, jest takie samo niezależnie od tego jak mocno jest wciśnięty pedał gazu, odjęcie całkowite gazu w tym przedziale prędkości powoduje zanik drżenia i mam wrażenie, że to drżenie jest wyczuwalne gdzieś od połowy samochodu do tyłu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raci Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 U mnie źle wyważony wał powodował drgania w przedziale 100-120kmh, ale problem pojawił się po wymianie wału, który posypał się przez jazdę z padniętymi tulejami dyfra.W każdym razie, może odpadł ci któryś ciężarek wyważający dyfer (gdzieś przy poszukiwaniach rozwiązania problemu trafiłem na takie przypadki), a przez luźny dyfer drgania nie niosły się na budę?Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Moje doświadczenia są takie że jeśli mamy bicia na wale to przy wybitych mocowaniach dyfra podpory wibracje mogą być mniejsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 11 godzin temu, SubaruLPG napisał: Moje doświadczenia są takie że jeśli mamy bicia na wale to przy wybitych mocowaniach dyfra podpory wibracje mogą być mniejsze. podporę dyfra, masz na myśli tą podporę 41310? U mnie te tylne tuleje 41326A wyglądały źle, to je wymieniłem, te przednie aż tak źle nie wyglądają, ale może faktycznie jeszcze je wymienię i zobaczymy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Sytuacja może być odwrotna jeśli tuleje będą trzymać dobrze tylny dyfer to siedząc na tylnej kanapie wibracje mogą być większe... jakie masz luzy na wale półosiach dyfrze itd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAFAZER79 Posted September 26, 2020 Share Posted September 26, 2020 W dniu 2.08.2020 o 22:46, lutek34 napisał: Panowie u mnie w OBK ze słusznym przebiegiem 333kkm pojawia się drganie w przedziale prędkości 80-100km/h, dobiegające tak się wydaje z okolicy wału. Tylne tuleje dyfra były oberwane, ale wymiana ich w niczym nie pomogła. Podpora wału na oko wygląda OK, względnie mały luz poprzeczny. Do wymiany mam jeszcze poduchy pod silnikiem, ale wątpię żeby to one powodowały to drżenie w tym przedziale prędkości. Jakieś sugestie? U mnie jest to samo w tym samym przedziale prędkości. Przebieg znacznie mniejszy bo 90tys. Mój mechanik tak naprawił mi wał ze trzeba było go wyrzucić. Po założeniu grugiego "używanego" objaw jest podobny:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted September 26, 2020 Share Posted September 26, 2020 7 minut temu, RAFAZER79 napisał: Po założeniu grugiego "używanego" objaw jest podobny:( wymieniłem wał od diesela, z rzekomo 180kkm i jest spokój, żadnego bicia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Korsak Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 (edited) Witam. Dołączę się do tematu tylko z pytankiem jak rozebrać wał w obk III 2004r h6. Chodzi mi o wymianę podpory i nigdzie tam nie widzę żadnej śruby czy zabezpieczenia żeby go rozdzielić. Dodam, że również zmagam się z wibracjami. Wymieniłem nawet tylny dyferencjał, gumy podtrzymujące go i jedną półoś bo już i tam był luz. Ostatnio włożyłem kamerę nakierowaną na podporę i widzę że wpada w wibracje tylko nie wiem jak wał rozdzielić, żeby ją wymienić. Edited November 13, 2020 by Paweł Korsak Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 takich rzeczy to tylko na rosyjskich forach trzeba szukać o ile jesteś pewien że wał od diesela nie podejdzie do Ciebie. https://www.drive2.ru/l/7588464/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Odpowiedzialność za wibracje odczuwalne w okolicach wału napędowego/skrzyni biegów najczęściej ponoszą przeguby wewnętrzne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 W dniu 18.09.2019 o 14:57, miki_mi2 napisał: Zamówiłem poli i mam nadzieję, że wibrowanie ustanie. Zmartwię Cię. Poliuretany są sztywne i tym samym ograniczając tłumienie wibracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now