wtw Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Cześć, czy ktoś mi podpowie z czego dochodzą te stuki? Czy to maglownica? Czy może coś innego w układzie kierowniczym? Poniżej zamieszczam link do filmiku, na którym słychać to stukanie. Pojazd to Forester SBD 2011 r. https://drive.google.com/open?id=1-9nIvHS7DWdLnwG3QEZZ2WCOedDRADIj W czwartek odebrałem samochód z warsztatu po wymianie świec żarowych i w trakcie parkowania gdy musiałem gwałtowniej odbić kierownicą usłyszałem ten stuk po raz pierwszy. Jestem przekonany, że wcześniej nic takiego nie było. W sierpniu robiłem przegląd, podczas którego wymieniono m.in. tuleje stabilizatora na przodzie. Wykonałem też okresowe badania techniczne, na których nie wykazano nic niepokojącego. Czy wymiana świec żarowych w SBD (w grę wchodziło rozwiercanie jednej świecy) wiąże się z jakąś ingerencją w układ kierowniczy np. w celu ułatwienia sobie dostępu? Z góry bardzo dziękuję za jakieś podpowiedzi co tak stuka i z czego to może wynikać. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Miałem kiedyś podobne stuki. Okazało się po wejściu pod samochód że to łącznik stabilizatora. Przy skręcie, napinał się i jak przekroczył jakieś tam wychylenie to przeskakiwał i strzelał. I tak 3 razy podczas pełnego skrętu w jedna stronę. Też myślałem że to maglownica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek666 Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Luz i stukanie nie musi pochodzić konkretnie z samej maglownicy, a z końcówki drążka kierowniczego lub samego drążka. Do sprawdzenia na stacji diagnostycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 U mnie jest tylko jedno takie stuknięcie na początku obrotu kierownicą w daną stronę. Kolejne słychać na początku obrotu w przeciwną stronę. Mówię tu o sytuacji gdy samochód stoi w miejscu. Źródłem tych dźwięków raczej nie są elementy zawieszania, gdyż podczas samej jazdy nawet po nierównościach jest cicho. Przeglądam internet i wpadłem jeszcze na krzyżaki kolumny kierowniczej, które mogą się wybijać i łapać luzy. Tak jak pisałem wyżej, jestem przekonany, że wcześniej tych stuków nie było i zastanawiam się czy coś mogło być grzebane przy okazji wymiany świec żarowych. Może coś zostało zbyt lekko skręcone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Pewnie nie zauważyles tego. Mam drugiego diesla i w obu to samo jest. Jeden jest z 15 roku. Tyle że u mnie muszę dużo bardziej energicznie machac kierą żeby to usłyszeć. Mechanik nie mogl nic znalezc, na przegladach też wszystko niby ok.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 10 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Wczoraj byłem u mechanika i panowie również niczego nie stwierdzili. Wrzucili Forka na podnośnik, poszarpali popukali i uważają że to magliwnica powoli łapie luz i że tak się dzieje niestety. Powiedziano mi, że spokojnie mogę z tym jeździć i że nie stwarza to jakiegoś niebezpieczeństwa. Czy to stukanie było wcześniej? Moim zdaniem nie. Jestem wyczulony na punkcie takich rzeczy i sądzę, że bym to zauważył. No ale cóż czasu nie cofnę by się upewnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 2 godziny temu, wtw napisał: Wczoraj byłem u mechanika i panowie również niczego nie stwierdzili. Wrzucili Forka na podnośnik, poszarpali popukali i uważają że to magliwnica powoli łapie luz i że tak się dzieje niestety. Powiedziano mi, że spokojnie mogę z tym jeździć i że nie stwarza to jakiegoś niebezpieczeństwa. Czy to stukanie było wcześniej? Moim zdaniem nie. Jestem wyczulony na punkcie takich rzeczy i sądzę, że bym to zauważył. No ale cóż czasu nie cofnę by się upewnić. Dla pewności sumienia odwiedziłbym inny warsztat przedstawiając/pokazując objawy. Diagnosytka pewnie dużo nie wyniesie a jednak spojrzenie "świeżym" okiem może coś wyłapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 10 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Tylko pytanie kto mi to właściwie zdiagnozuje. Jakoś tak na bazie doświadczeń znajomych mam obawy, że co mechanik to co innego wymyśli. Ostatnimi czasy serwisuje się w Józefowie koło Wawy i tam też byłem z tym problemem. Oni też wymieniali mi świece żarowe. Niby opinie w sieci mają dobre. Mogę pojechać ewentualnie do ASO, ale które w Wawie lub okolicy podejdzie do tematu rozsądnie? Tzn. nie wpadnie na pomysł, że mam np.wymieniać pół zawieszenia i cały układ kierowniczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 19 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2019 Jakiś update? Bo ja dziś jakoś przez przypadek znow na to zwrocilem uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek8925xt Opublikowano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2019 (edytowane) Może Skp i na szarpakach coś wyjdzie albo sprawdzić luz na listwie, mocowania maglownicy ?? Edytowane 21 Grudnia 2019 przez forek8925xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Hop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Sorry, nie zaglądałem tu ostatnio. No mi powiedzieli, że to ta elektryczna maglownica i że to norma że łapie jakiś luz z wiekiem. Niestety nie da się nic tam skręcić czy wyregulować. Tzn. próba zlikwidowania luzu może wiązać się z tym, że kiera przestanie odbijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 No ale tą śrubę chyba można delikatnie poregulować tak żeby nie blokowała kół? Tak mi sie wydaje. Ja bylem na skp i kolejna osoba mowi ze w zawieszeniu wszystko jest ok i ze moze to byc maglownica, ale dziwia sie ze przy 85k km coś juz sie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 U mnie przy około 90 kkm to zauważyłem. Panowie z Józefowa koło Wawy powiedzieli mi że ten typ tak ma i odradzili to regulowanie. Wydaje mi się, że teraz gdy jest chłodniej niż latem, tego stuku nie słychać, albo już się przyzwyczaiłem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Kazali tak jeździc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wtw Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 No tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 W dniu 24.01.2020 o 14:03, owad napisał: No ale tą śrubę chyba można delikatnie poregulować tak żeby nie blokowała kół? Tak mi sie wydaje. Ja bylem na skp i kolejna osoba mowi ze w zawieszeniu wszystko jest ok i ze moze to byc maglownica, ale dziwia sie ze przy 85k km coś juz sie dzieje. czasem luz robi się na listwie po bokach, a w położeniu centralnym niby spoko. Na skp tego nie wykryją, a ujawnia się przy skręcie szczególnie na drobnych nierównościach np. kostce. Wtedy kasowanie śrubą nie ma uzasadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Hej, udało się coś zdiagnozować w temacie? Wydaje mi się, że mam podobnie w Forku 2.0 SH benzyna. Dzięki za info! D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się