Jump to content

Forester SF 1998 170 4eat


OdimRegis
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem tutaj nowy, odbieram swoją Subarke za 2 tygodnie. Szukam w międzyczasie instalacji gazowej do tego modelu. Szukałem na forum i w sumie nie znalazłem odpowiedź co będzie najlepsze do tego auta. Chcę zrobić raz a dobrze, nie interesują mnie rozwiązania po taniości. Proponują mi w Energy gas polska KME NEVO  - Wtrysk Gazu IV generacja - system składający się z podzespołów Producentów liczących się na rynku LPG. Komputer KME Nevo, reduktor AC250,
wtryskiwacze YETI PLUS, wielozawór Tomasetto, filtry LPG - Mimar. System, w kompletacji opracowanej przez Energy Gaz Polska, wybierany jest przez Klientów ze względu
na profesjonalną integrację  z systemem zasilania samochodu oraz na rozsądną cenę. Oferujemy: 2 lata gwarancji, zapas wydajnościowy instalacji do 250KM,
zbiornik do 55L montowany jest w cenie, koszt to 3000 ZŁ

 

To jest ok? 

Link to comment
Share on other sites

Prościej spytać na LPG-Forum. Sama instalacja nie brzmi źle, powinna wystarczyć. Z tym ich zapasem to bym tak nie szalał, instalacja jest raczej pod bezpieczne max 200-210km. W fabrycznym forku wystarczy aż nadto. 

Link to comment
Share on other sites

Energy gas Polska są o nich różne opinie. Zapytaj na w/w forum, tam jest mapa warsztatów. Znajdziesz kogoś na pewno w swojej okolicy. A o graty się nie martw, dobry monter zaproponuje Ci dwa zestawy, pewnie opcje tańsza i droższa. I zdemontuje kolektor do nawiertów.

Tylko nie daj sobie wcisnąć jakiejś włoskiej instalacji (np BRC). W razie awarii listwa wtryskowa jest prawie 2 razy droższa.

 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, BrakRegulacjiCzegokolwiek to samo zło. Sterowniki optimy są ok ale potem może być problem ze znalezieniem kogoś kompetentnego do regulacji. Nie mam zdania o tych wtryskiwaczach, trzeba będzie wspomnieć o potencjalnym remapie by gazownik wziął pod uwagę ciśnienia reduktora pod wtryskiwacze. Najbardziej obawiałbym się o reduktor- niby ok, ogarnia tam 250km ale przy aucie z turbo w dodatku subaru- które ma o wiele większe zapotrzebowanie na paliwo sprawdziłbym dwa razy zachowania wtryskiwaczy pod obciążeniem. Gdybym montował to u siebie, to poszedłbym w KME Gold GT czy Turbo ale to trzeba obgadać najlepiej na forum- "założyciel-gazownik" zapewne wybierze to co jest dla niego wygodniejsze i cenowo tańsze. Taka ich rola- według większych warsztatów LPG w Polsce większość twierdziła, że mój zestaw niema prawa jeździć i go nie wystroje, obecnie zrobiłem ponad 4000km... także "fachowe" zdanie nie zawsze jest takie miarodajne.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobne auto. Do ostatniej modrnizacji mialem:

- komp stag 4 qbasic

- reduktor magic ject compact

- wtryski barracuba 130 (50KM, odpowiednik twoich yeti) stanowczo odradzono mi hany niebieskie 60KM. Podobno padaja jak muchy

 

Taka instalacja wyrobila do powiedzmy 210KM.

 

Teraz podlubalem na 250KM i musialem zmienic:

 

- redyktor magic jet power

- oba elektrozawory na faro 8

- wszystkie przewody z 6mm na faro 8

- dodatkowy filtr stanu lotnego (teraz mam dwa)

 

I to uciagnie podobno do 300KM. (Po podlaniu pb na najwyzszych obrotach) Ale nie bede mial mozliwosci sprawdzic bo nie planuje mocniej go "wyciskac" niz te 250 :)

 

stroiciele polecaja kompa staga qboxa bo agresywnie steruje wtryskami i mozna troche wiecej z nich wycisnac. Drugi plus ze staga ogarnie ci praktycznie KAZDY gazownik. A przynajmniej sprawdzi jak byc cos padlo tfu tfu.

 

Podstawa dobrej instalacji jest odpowoedni zaklad ! Ja jechalem z mazur do Mlawy robic swojego i nie zaluje. Wyjecie kolektora dolotowego to podstawa. Kazdy ktory ci powie ze  zrobi bez wyjmowania to od razu mu podziekuj.

 

Pozdro

 

20190809_102320.thumb.jpg.01a39c4922d1cd612aae0b77e29c60c4.jpg

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, klev napisał:

Ja mam podobne auto. Do ostatniej modrnizacji mialem:

- komp stag 4 qbasic

- reduktor magic ject compact

- wtryski barracuba 130 (50KM, odpowiednik twoich yeti) stanowczo odradzono mi hany niebieskie 60KM. Podobno padaja jak muchy

 

Taka instalacja wyrobila do powiedzmy 210KM.

 

Teraz podlubalem na 250KM i musialem zmienic:

 

- redyktor magic jet power

- oba elektrozawory na faro 8

- wszystkie przewody z 6mm na faro 8

- dodatkowy filtr stanu lotnego (teraz mam dwa)

 

Co zrobiłeś żeby uzyskać te 250 i jakie są tego koszty? Czy skrzynia 4eat wytrzyma? 

Co zrobiłeś żeby uzyskać te 250 i jakie są tego koszty? Czy skrzynia 4eat wytrzyma? 

 

Kto Ci serwisuje instalacje? Jeździsz do Mławy za każdym razem? 

 

Pozdrawiam 

17 godzin temu, klev napisał:

 

20190809_102320.thumb.jpg.01a39c4922d1cd612aae0b77e29c60c4.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, OdimRegis napisał:

Co zrobiłeś żeby uzyskać te 250 i jakie są tego koszty? Czy skrzynia 4eat wytrzyma? 

 

Kto Ci serwisuje instalacje? Jeździsz do Mławy za każdym razem? 

 

Pozdrawiam 

 

 

obecne mody:

- uppipe przelotowy z GT, bez precata i bez sondy EGR (wykasowany błąd EGR z ECU)

- Downpipe i cały wydech do końca przelotowy 2,5" z kwasówki RMMotors(cały wydech bez żadnego kata - odetkany na maxa)

- turbina TD04l

- pompa paliwa DW200

- wtryski od STI 550cc

- lornetki bez TGV (wykasowany z ECU błąd)

 

Za auto dałem 14,500zł a obecnie kosztował mnie już grubo ponad 30.000.....

 

Czy skrzynia wytrzyma nie mam pojęcia bo ja mam manual (przy 210KM od razu zaczęło się ślizgać sprzęgło, siedzi nowe)

 

Tak, za każdym razem jeżdżę do Mławy (namiar zakładu mogę podać Ci na PW)

 

ps. jest super, ale panewki śnią mi się po nocach hehehehe robię to od 2 lat, końca nie widać, zawsze coś jest do zrobienia, poprawienia, zakombinowania.

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, klev napisał:

 

obecne mody:

- uppipe przelotowy z GT, bez precata i bez sondy EGR (wykasowany błąd EGR z ECU)

- Downpipe i cały wydech do końca przelotowy 2,5" z kwasówki RMMotors(cały wydech bez żadnego kata - odetkany na maxa)

- turbina TD04l

- pompa paliwa DW200

- wtryski od STI 550cc

- lornetki bez TGV (wykasowany z ECU błąd)

 

Za auto dałem 14,500zł a obecnie kosztował mnie już grubo ponad 30.000.....

 

Czy skrzynia wytrzyma nie mam pojęcia bo ja mam manual (przy 210KM od razu zaczęło się ślizgać sprzęgło, siedzi nowe)

 

Tak, za każdym razem jeżdżę do Mławy (namiar zakładu mogę podać Ci na PW)

 

ps. jest super, ale panewki śnią mi się po nocach hehehehe robię to od 2 lat, końca nie widać, zawsze coś jest do zrobienia, poprawienia, zakombinowania.

To ja chyba odpuszczę, wgram tylko nowy soft. 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, OdimRegis napisał:

To ja chyba odpuszczę, wgram tylko nowy soft. 

 

ja na seryjnej TF035 + wydech (najwięcej daje przelotowy Downpipe) ugrałem 0,85 bara i jakieś właśnie ~200KM :) i gazu nie musiałem modyfikować.....

Najfajniejszy i najprostszy mod :)

Link to comment
Share on other sites

a wlaśnie - jak byś chciał "przytanić" to mam redutkor i elektrozawory bo mi zostały po zmianie :) 100% sprawne. Ogarniały ~200KM bez problemu. Wszystko chodziło w moim subaru nie całe 3 lata.

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, klev napisał:

a wlaśnie - jak byś chciał "przytanić" to mam redutkor i elektrozawory bo mi zostały po zmianie :) 100% sprawne. Ogarniały ~200KM bez problemu. Wszystko chodziło w moim subaru nie całe 3 lata.

Jaki reduktor i elektrozawory? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...