Skocz do zawartości

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.


Andrzej Rosenkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, moominko napisał:

Jedna z osób spotkanych na plejadach właśnie w ten sposób nocowała (na XV ofc, gdzieś mam zdjęcia nawet). I w ten magiczny sposób wiem, że żonie się spodobało "bo na ziemi się nie śpi, więc tak nie ciągnnie" ;) 

https://photos.app.goo.gl/K5JrqR6WLTPvc5Qp8

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limitem jest nośność dynamiczna, musiałbyś na prawdę wielki dachowiec wrzucić by ją przekroczył. Problemem jest jakość dachowców, by nie żałować zakupu rozważać należy opcje od 8k PLN w górę. Limitem jest też długość podłogi, która zmiesci się na dach XV i pozwoli na otwarcie klapy i nie będzie gryzła się z eyesight. Skłaniałbym się jednak na namiot ze sztywną skorupą w stylu i-kamper (opory powietrza)
By całkiem nie na temat było - wyciszyłem auto w uznanym warsztacie (brak zdolności manualnych). Zrobiłem wszystko oprócz grodzi silnika i poprawa jest zasadnicza, zwłaszcza w temacie głośności boksa na dachu. Wciąż szumią lusterka i podwozie, ale halas spadl o prawie 3db i jest to szczególnie odczuwalne na autostradzie. Poprawił się zdecydowanie odbiór audio. To są bardzo subiektywne odczucia, obecnie poziom hałasu na autostradzie porównywalny jest do superba, w ruchu miejskim jest nawet ciszej, choć szum, chyba lusterek, cały czas słychać. Każdemu, kto chciałby wyciszyć auto, polecam wpierw przejechać się wyciszonym, by ocenił czy robi różnicę i czy warto wydać kilka tysięcy na subiektywne wrażenia. Żona nie zauważyła różnicy, dopóki nie przejechała się corollą, która przed operacją była cichsza, a już nie jest.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Skodziarz napisał:

Czy to aby przypadkiem nie przekracza nośności dachu? Zależy jeszcze, kto tam nocuje i co robi :) 

Z tego co pamiętam można 80kg jakoś, ale z drugiej strony dach ma wytrzymać dachowanie, więc może realnie jest więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, yarthecat napisał:

By całkiem nie na temat było - wyciszyłem auto w uznanym warsztacie (brak zdolności manualnych). Zrobiłem wszystko oprócz grodzi silnika i poprawa jest zasadnicza

Gdzie robiłeś jeśli można spytać?

Domyślam się, że we Wrocławiu a sam rozważam zlecenie takiej operacji i ciekaw jestem szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Blixten napisał:

Do 120 km/h da się wytrzymać, a powyżej tej prędkości jest tak głośno, że nie ma znaczenia czy jedzie się 140, czy 160 km/h :biglol:

@Blixten - z boxem na dachu wolno tylko do 120 km/h, zapewne panowie od projektowania świnki wzięli to pod uwagę - robi się głośno - acha - znaczy przekroczyłem 120 km/h :) 

A już na poważnie - swego czasu woziłem na dachu kantówki, któe z racji bycia kantówkami nie są specjalnie opływowe. Nawet 60km/h stwarzało problem rozmowy z moją lepszą połową bez uwagi, że dlaczego podnoszę na nią głos :) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, nohol napisał:

problem rozmowy z moją lepszą połową bez uwagi, że dlaczego podnoszę na nią głos :) 

Manżelka oczywiście swoją uwagę artykułowała na niepodniesionym poziomie głosu i ją słyszałeś? Propagacja fal dźwiękowych to fascynująca dziedzina! :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Szürkebarát napisał:

Manżelka oczywiście swoją uwagę artykułowała na niepodniesionym poziomie głosu i ją słyszałeś? Propagacja fal dźwiękowych to fascynująca dziedzina! :biglol:

Oczywiście później jej podniesionym tonem docierało do mnie, że ZNÓW (sic!) jej nie słucham ;) Ehhh.... ta głośność Świnek :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, nohol napisał:

docierało do mnie, że ZNÓW (sic!) jej nie słucham

:offtopic:Zanim się zorientujesz to dojrzejesz do tego wieku, w którym kobiety słabiej słyszą niskie dźwięki a mężczyźni słabiej słyszą wysokie dźwięki. Podobno dzięki temu stare małżeństwa nie rozpadają się...

  • Super! 1
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2020 o 17:45, Szürkebarát napisał:

:offtopic:Zanim się zorientujesz to dojrzejesz do tego wieku, w którym kobiety słabiej słyszą niskie dźwięki a mężczyźni słabiej słyszą wysokie dźwięki. Podobno dzięki temu stare małżeństwa nie rozpadają się...

Ha! Wysokich nie słyszę od dawna, 40% utraty słuchu, głównie wysokich tonów. Toś mi bratem. 

Na marginesie - stażu zaobrączkowania to za chwilę nazbiera się na nagrody od prezydenta :)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No więc zdobyłem się na nie wiem co i wygłuszyłem dach. Faktycznie demontaż podsufitki jest dość prosty i szybki, po opuszczeniu jej na zagłówki siedzeń da się pracować.

Dach wyklejony oszczędnie matą butylową i pianką 6mm (nad przednimi siedzeniami, gdzie jest chyba trochę mniej miejsca) oraz 13mm reszta.

 

Efekt? Zrobiło się jakoś przytulniej w środku. Przy wyższych prędkościach zysk jest wyraźniejszy. Wg mnie warto zrobić po drzwiach i bagażniku.

 

Efekt uboczny: zaczął mnie denerwować szum od słupka B ;) Ale na to jest prosta rada. Może wkleję fotki przez weekend.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ściągnięciu panelu z słupka (uwaga na 'pazurki' którymi trzyma się górnego panelu oraz zaczepy którymi wchodzi pod listwy przy progach) widok jest taki:

 

IMG_1374.thumb.JPG.b354f2974f078c8e14d72bfe1532258c.JPG

Interesuje nas ta największa dziura.

 

Materiały (mata butylowa, pianka 5cm, arkusz aluminium):

IMG_1375.thumb.JPG.8e9479aa6910f4944615d3debb49c2be.JPG

 

Lekko ściśniętą piankę umieszczamy tak, żeby dźwięk nie hulał przez słupek z góry na dół. Jeśli brak odpowiednio grubej pianki można użyć gąbki budowlanej z Castoramy ;)

IMG_1376.thumb.JPG.9dac1be8f6c7beda72964300e6ef1f86.JPG

 

Następnie zakrywamy otwór technologiczny, żeby mata lepiej się trzymała:

IMG_1377.thumb.JPG.cb34e3858530ce3c229c6215a167edcb.JPG

 

Naklejamy matę:

IMG_1378.thumb.JPG.c6b8006a58f892d3d7ef750edc41755a.JPG

 

Dla lepszego samopoczucia naklejamy jeszcze kawałek pianki na obudowę słupka:

IMG_1379.thumb.JPG.79f51d621ace2c8f93b1b2037bdc800c.JPG

 

Jak na nieco ponad 30 minut pracy, efekt jest całkiem OK ;)

  • Super! 2
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 28.02.2020 o 20:47, Knurek1111 napisał:

No więc zdobyłem się na nie wiem co i wygłuszyłem dach. Faktycznie demontaż podsufitki jest dość prosty i szybki, po opuszczeniu jej na zagłówki siedzeń da się pracować

@Knurek1111, a czy masz może jakieś zdjęcia z wygłuszenia dachu ?

 

Zastanawiam się czy warto/trzeba demontować szare plastikowe osłony słupków środkowych i tylnych - żeby nie uszkodzić podsufitki przy opuszczaniu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

@Knurek1111, a czy masz może jakieś zdjęcia z wygłuszenia dachu ?

 

Zastanawiam się czy warto/trzeba demontować szare plastikowe osłony słupków środkowych i tylnych - żeby nie uszkodzić podsufitki przy opuszczaniu ? 

 

Nie, nie mam zdjęć.

Zdemontowałem tylko osłony słupków przednich i tylnych, środkowych nie ruszałem. @Andrzej Rosenkiewicz w pierwszym poście pisze, że nie demontował także przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Knurek1111 napisał:

 

Nie, nie mam zdjęć.

Zdemontowałem tylko osłony słupków przednich i tylnych, środkowych nie ruszałem. @Andrzej Rosenkiewicz w pierwszym poście pisze, że nie demontował także przednich.

 

OK, dzięki, ale mam jeszcze pytanie odnośnie słupków środkowych i tylnych - zauważyłem, że dolne czarne osłony słupków przykrywają te górne szare - więc żeby nie uszkodzić trzeba zacząć demontaż od tych dolnych czarnych części ?   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał:

OK, dzięki, ale mam jeszcze pytanie odnośnie słupków środkowych i tylnych - zauważyłem, że dolne czarne osłony słupków przykrywają te górne szare - więc żeby nie uszkodzić trzeba zacząć demontaż od tych dolnych czarnych części ?  

 

W słupkach środkowych ściągasz najpierw dolną część.

W tylnych najpierw górną ;)

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem ostatnimi czasy po szutrówkach. Żwir spod kół obijajacy się o progi to "muzyka" jeszcze bardziej dokuczliwa jak dach przy prędkościach autostradowych.

 

Ponawiam pytanie sprzed kilku stron:

Demontował ktoś podsufitkę z eyesightem i szyberdachem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...