Jump to content
Andrzej Rosenkiewicz

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.

Recommended Posts

15 godzin temu, Snuff napisał:

Brawo TY ! :superhero:

Proszę więcej fotek, może też się wezmę za to. Głośniki dopasowałeś ?

 

Z chęcią dodam fotki i parę własnych uwag, ale pionierem akcji jest @Andrzej Rosenkiewicz i potwierdzam, że jego opis kolejnych czynności jest wyczerpujący. 

Głośniki na razie jedynie zwymiarowałem i zamontowałem na swoje miejsce. Do tej pory mam wyciszoną klapę bagażnika, i 3 drzwi oprócz prawych tylnych. 

Kiepsko u mnie z czasem, mogę poświęcić tylko wieczory i tylko te kiedy nie padam na .... dlatego moje tempo jest takie wolne. 

 

Co ciekawe, nie mając całego kompletu drzwi, już teraz czuję różnicę w dźwięku przed i po. Teraz bas schodzi o wiele niżej, jest miękki, ale wciąż brakuje mi wyraźnej i czystej góry. Z decyzją czy wymieniać, na pewno poczekam do chwili aż wyciszę całe auto. Do tego czasu może uda mi się zorientować jakie są możliwości dobrania czegoś rozsądnego na rynku - nie wiem czy będzie to zabawa w dobieranie głośników z dystansami z MDFu, a może pójście w tym kierunku: 

https://subaruonlineparts.com/mobile/subaru-crosstrek-audio-upgrade-p-4511.html - tutaj znowu podziękowania dla Andrzeja, który udostępnił link. 

 

Pamiętam, że w 2018 roku wśród oryginalnych akcesoriów do XV dostępny był wzmacniacz MOSFET, ale nie wiedzieć czemu jakoś dziwnie 'znikłbył' z naszego katalogu, i nie wiedzieć czemu na Subaru UK jest dostępny: 

https://www.subaru.co.uk/product/11501/sound-upgrade-system  

 

Więc pytam się 'why' :unsure:

 

 

P.S. W Polsce dostępny jest tylko zestaw głośników wysokotonowych H6318FJ000, może jednak warto od tego zacząć, skoro jest gwarancja, że pasują ?

 

 

 

Edited by Blixten
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Blixten napisał:

...dostępny był wzmacniacz MOSFET, ale nie wiedzieć czemu...

 

U zachodnich sąsiadów też jest dostępny:

 

2019-11-11_230136.jpg

 

 

W  polskiej broszurze akcesoriów jest nadal:

https://subaru.pl/docs/accessories/19MY_XV_akcesoria.pdf pozycja nr 70.

Edited by ovi
Link do polskiej listy akcesoriów.
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.11.2019 o 20:04, Blixten napisał:

a może pójście w tym kierunku: 

Ten zestaw  Rockford Fosgate. wydaje się być rozsądnym i rozwiązaniem. Lepsze głośniki + procesor który je napędzi.  Na pewno będzie grało lepiej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomniała mi się historia @ketivv, który bez oglądania się na koszty gruntownie wyciszył całego XVa, wpakował dobre audio, po czym je wywalił bo doszedł do wniosku, że w tym samochodzie to chyba nie ma sensu... ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego całkiem niedrogi zestaw (345 USD) wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem, sali koncertowej z tego nie będzie ale odczuwalna poprawa niewielkim nakładem sił i środków. W ISie zastosowałem podobną ścieżkę, wymiana głośników z przodu (na Focale, polecam) + procesor dźwięku podpięty pomiędzy ori radiem a głośnikami. Efekt więcej niż zadowalający, bez subów w bagażniku i innej rzeźby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciszenie XV przed upgradem Car Audio ma jak najbardziej sens. W przeciwnym razie bedzie to brzmialo jak dobre radio w blaszanym garazu. Sygnalowo nawet oryginalna stacja brzmi niezle, problemem sa jednak puste drzwi, kiepskie glosniki i brak wzmacniacza. W zupelnosci wystarczy dolozony wzmacniacz i dobre glosniki. Pakowanie "hajendowych" rozwiazan do XV - nie ma sensu. Calosc brzmi dobrze, dopoki auto nie jedzie.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2019 o 07:43, Knurek1111 napisał:

Przypomniała mi się historia @ketivv, który bez oglądania się na koszty gruntownie wyciszył całego XVa, wpakował dobre audio, po czym je wywalił bo doszedł do wniosku, że w tym samochodzie to chyba nie ma sensu... ;) 

 

in total za dużo rzeczy się nazbierało, XV "jedynkę" mimo wszytko wspominam dobrze koncepcja, wygląd, funkcjonalność tego auta byłby dla mnie niemalże idealne, kolor ach ten Desert Khaki ;)

 

W dniu 13.11.2019 o 10:22, Christoph napisał:

Pakowanie "hajendowych" rozwiazan do XV - nie ma sensu. Calosc brzmi dobrze, dopoki auto nie jedzie.

 

nigdy nie wiesz aż się nie sprawdzisz, są auta gdzie się da i gdzie się nie da przy mniejszych nakładach szeroko rozumianych środków w Skodzie Yeti efekty były o niebo lepsze jak w XV gen.I 

 

powiem tylko tyle do dzisiaj za XV gen.I podążam wzrokiem, uśmiecham się i jest to auto na które miło popatrzeć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doswiadczenie czyni nas madrzejszym. Ja tez sie za XV z sympatia obracam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Christoph napisał:

Doswiadczenie czyni nas madrzejszym. Ja tez sie za XV z sympatia obracam :D

 

A mi się spodobała linia nowego Levorga - ostre linie, wlot turbo .... :drool:

Obiecują nowy silnik z "zaskakująco wysokim momentem", ciekaw jestem też jaki będzie prześwit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla narzekających na hałas w XV:

73533168_432713100976997_470047833835385

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie nie ma nic gorszego niż Oasis :facepalm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny odcinek z serii "Niekonwencjonalne porady car audio wujka Skodziarza" :D

 

Poprzednio było o słuchawkach ANC na długie trasy, teraz coś na miasto, bo zakładanie słuchawek na każdy przejazd to lekka przesada, nawet dla mnie.

Bez żadnych nakładów można za jednym zamachem i obniżyć (zauważalnie - przynajmniej dla mojego niezwykle wyczulonego na hałas słuchu :dance:) poziom hałasu i poprawić brzmienie fabrycznego audio.

Wystarczy.... podnieść siedzenie B) Zrobiłem taki eksperyment kilka dni temu i nie mogę do teraz wyjść z podziwu. Nie dość, że hałas od drogi słychać wyraźnie słabiej (a to on w mieście najbardziej przeszkadza), to jeszcze głośniki wysokotonowe są znacznie lepiej słyszalne, przez co scena robi się pełniejsza (no ten, kto je ustawił tak jak są zasługuje na medal za.... głuchotę :th_dash:).

Jako "bonus" (jak kto lubi), mamy w mieście to, za co tłumy tak lubią dziś SUVy - pozycję jak w dostawczaku - widok maski (a czujników z przodu Subaru poskąpiło!), lepszy ogląd na sytuację i gorszą... widoczność świateł nad skrzyżowaniem :unsure:.

Po 3-4 dniach nawet człowiek do takiej postawy przywyka.

Nie sprawdzi się to w trasie, ponieważ:

- tam główne skrzypce zaczyna grać szum powietrza, a ten będzie słyszalny bardziej, gdyż jesteśmy bliżej dachu i tych cholernych relingów. Do tego mamy "okienko słuchowe" na większą połać szyb, które są cienkie niczym blachy poszycia.

- podłokietnik nagle jest za nisko, więc pozycja robi się niewygodna

Ale po mieście polecam spróbować, można się zdziwić.

 

P.S. Disclaimer - powyższe jest prawdziwe w wyciszonym aucie - nie wiem, jak się będą dźwięki rozchodziły w niewyciszonym. Mamy też różną budowę ciała i to, co dla mnie jest dobre, innemu może się nie spodobać. Nie odpowiadam za ewentualne zawody ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogłaszam konkurs: kto znajdzie większą ilość zaprzeczeń w jednym poście Skodziarza :biglol: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Skodziarz napisał:

Poprzednio było o słuchawkach ANC na długie trasy

Taki serial ostatnio na Netflixie oglądałem - Atypical.

Tam główny bohater też ciągle z bose quietcomfort  na szyi paraduje. Tak mi się skojarzyło. :yahoo:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry serial :ok: Jak mi kiedyś zaczęło wyć łożysko w aucie za granicą tydzień przed powrotem do kraju, to te słuchawki były obowiązkowym wyposażeniem na każdy przejazd :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Skodziarz napisał:

Jak mi kiedyś zaczęło wyć łożysko w aucie za granicą tydzień przed powrotem do kraju

 

Zapewne mowa tu o Skodzie :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...