Skocz do zawartości

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.


Andrzej Rosenkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Skodziarz napisał:

 

Ale, że trzeba rozebrać siłownik? Masz jakiś link do takiego cuda może? Byłbym wdzięczny.

Zima idzie... Poprzedniej zimy (pierwszej po wyciszeniu) czasem musiałem przy mrozach klapę ręcznie do samej góry dopchnąć. Tyle dobrego, że nie opadała samoczynnie.

Każdej następnej zimy będzie tylko gorzej, więc jak jest prosty patent na zabezpieczenie się, to warto skorzystać :ok:

Wpisz w Allegro Automatyczne otwieranie bagażnika Sprężyna 19x32mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2019 o 08:19, Snuff napisał:

(...)

btw. ciekaw jestem do jakich rozmiarów ta "epidemia wyciszania DIY" się rozrośnie :D

 

Po pierwszej trasie w XV zapragnąłem dołączyć do "zakażonych". Materiał zamówiony. Jakieś resztki po poprzednich autach już wykleiłem w podłodze bagażnika.

 

Wyciszał ktoś z Was dach z szyberdachem? Najbardziej hałas z góry się niesie, z drugiej strony największa pracochłonność z podsufitką, a boję się, że w środkowej części nad kieszenią szyby i tak się nie zmieszczę z pianką. Ze swojej stajni wiem, że to samo auto z szyberdachem jest dużo głośniejsze o pełnego. Do niedawna miałem dwa obk-i różniące się tym szczegółem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nohol napisał:

Mam pytanie odnośnie demontażu tylnej kanapy - czy ktoś z Was wie, które śrubki i nakrętki odkręcać? Od strony bagażnika w zasadzie widać, ale od strony kabiny nie za bardzo...

Pod tylnym siedziskiem są dwa zatrzaski. Od strony przednich foteli. 

Edytowane przez Andrzej Rosenkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dzisiaj zrobiłem zakupy: 

- zestaw ściągaczy do tapicerki firmy NEO 

- maty bytulowe  StP Aero 2,3mm w zestawie z rolką dociskową

- Samoprzylepna pianka wodoodporna, wygłuszająca gumowa kauczukowa K6s firmy Bitmat 

 

Dzięki za Wasze podpowiedzi :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Blixten napisał:

 Dzisiaj zrobiłem zakupy: 

- zestaw ściągaczy do tapicerki firmy NEO 

- maty bytulowe  StP Aero 2,3mm w zestawie z rolką dociskową

- Samoprzylepna pianka wodoodporna, wygłuszająca gumowa kauczukowa K6s firmy Bitmat 

 

Dzięki za Wasze podpowiedzi :D

 

 

Ja zrealizowałem pkt.1-szy: ściągacze NEO :biglol:

Na bagażnik+klapa pójdzie StP Gold + Aero, pianka K6s...pytanie tylko kiedy? Cały czas walczę ze sobą czy teraz czy poczekać do lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że niedługo Panowie będziecie się mogli zająć tym profesjonalnie ;) Jednak Subaru czegoś tam uczy kierowce m.in jak wygłuszać samochody...:biglol:

 

Jestem ciekaw kiedy ktoś z @Dyrekcja wejdzie w ten wątek i zobaczy że jakikolwiek brak wygłuszenia w tych autach to problem. A przecież można go tak łatwo rozwiązać oferując dodatkowe wygłuszenie już w salonie. I kupujący byłby zadowolony z cichego auta i salon zarobiłby na dodatkowej usłudze.... 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karas, znowu stanę w obronie, że nie tylko Subaru brakuje oczekiwanego wygłuszenia, dotyczy to wielu marek. Parę dni temu wracając taksówką trafił mi się nowy Prius. Rozmawialaśmy miło całą drogę,  ale przy większej prędkości  taksówkarz mówił głośniej, a ja musiałem sie nachylać żeby usłyszeć co mówi. Prius to fajne auto, ale szum z tyłu był większy niż w XV. 

 

.... a z usługi wyciszenia w ASO (podejrzewam, że niektóre ASO taką możliwość oferują) ja osobiście bym nie skorzystał. 

Dzięki wskazówkom i pomocy forumowiczów można to naprawdę zrobić samemu - z przyjemnością i pewnością, że efekt będzie lepszy niż w serwisie czy innym warsztacie.   

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blixten napisał:

.... a z usługi wyciszenia w ASO (podejrzewam, że niektóre ASO taką możliwość oferują) ja osobiście bym nie skorzystał. 

Dzięki wskazówkom i pomocy forumowiczów można to naprawdę zrobić samemu - z przyjemnością i pewnością, że efekt będzie lepszy niż w serwisie czy innym warsztacie.   

 oczywiście że można zrobić samodzielnie i nie wykluczone że tak jak napisałeś będzie lepiej niż w jakimkolwiek serwisie ale nie każdemu się chce, nie każdy ma czas czy smykałkę majsterkowicza.

Olej czy filtry też możesz wymieniać samemu - łatwa robota odkręcasz 1 śrubę i po kłopocie a jednak ludziska nawet po gwarancji jeżdżą do ASO. Więc uważam że taka usługa powinna być oferowana , podobnie jak usługa dodatkowej konserwacja podwozia bo jej w tych autach praktycznie nie ma.  

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Dlaczego w salonie?! Przecież w fabryce łatwiej to zrobić.

 

Niebardzo. W fabryce najwyżej założą panel na zatrzaskach, który może i będzie coś tłumił ale będzie przy tym się tłukł... (sporo takich paneli było np. w legacu IV). Więc poza zwiększeniem masy efekt będzie dyskusyjny.

Wygłuszanie aftermarketowe jest najefektywniejsze. O ile oczywiście użyje się właściwych materiałów i w miarę dobrze je założy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Trzeba mieć gdzie to zrobić i mieć jak zutylizować stary olej. 

W naszym kraju w większości przypadków utylizacja raczej nie stanowi przeszkody ;)
 

2 godziny temu, Karas napisał:

 oczywiście że można zrobić samodzielnie i nie wykluczone że tak jak napisałeś będzie lepiej niż w jakimkolwiek serwisie ale nie każdemu się chce, nie każdy ma czas czy smykałkę majsterkowicza.

No właśnie, mi by się nie chciało eksperymentować na nowym aucie ;) 

Poza tym zawsze byłem dobry w demontażu, a jak przychodziło do złożenia wszystkiego do kupy, to już było gorzej :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Karas napisał:

oczywiście że można zrobić samodzielnie i nie wykluczone że tak jak napisałeś będzie lepiej niż w jakimkolwiek serwisie ale nie każdemu się chce, nie każdy ma czas czy smykałkę majsterkowicza.

 

Trafiłeś w sedno :puchar:

Postanowiłem znaleźć sobie temat wyciszenia, właśnie dlatego, że ostatnio łapię się na tym, że co raz "mniej mi się chce" i "na nic nie mam czasu". 

 

Miałem kiedyś sympatię, która mówiła +/- tak: "jeśli dochodzę do wniosku, że nie mam na nic czasu, to wynajduję sobie kolejne zajęcie, żeby sobie udowodnić, że ten czas jednak miałam i byłam źle zorganizowana" :blink:

Nasz związek nie miał szans na przetrwanie,  ale te słowa zapamiętałem na całe życie :thumbup:

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2019 o 18:54, Karas napisał:

Więc uważam że taka usługa powinna być oferowana ,

Ależ jest oferowana, nie przez ASO tylko przez firmy car-audio.

Wyciszą, wymienią głośniki, dołożą wzmacniacz i suba. Wedle życzenia klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione materiały dojechały dzisiaj, więc wziąłem się do roboty :dance:

Na rozgrzewkę zacząłem od klapy bagażnika - całość zajęła około godziny czasu, a tak to wyglądało krok po kroku: 

Zdemontowałem plastiki wg kolejności oznaczonej numerami, a przed demontażem 3, warto wcześniej wykręcić spinki zaznaczone strzałką. 

Wewnątrz konstrukcji klapy jest ciasno i sporo bebechów więc udało mi się wykleić matą butylową jedynie rejon tablicy rejestracyjnej. 

Widoczną na przedostatnim zdjęciu fabryczną białą izolację zastąpiłem pianką 6mm.  

Wszystko potem wróciło na swoje miejsce, spinki nie uszkodzone :D

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edytowane przez Blixten
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karas napisał:

słowo klucz : gwarancja

Chłopaki mają nowe auta nie to co my;)

Serio? Utrata gwarancji za demontaż plastików i przyklejenie kilku mat? 

Lex jest na gwarancji, a głośniki + wygłuszenie drzwi zrobiłem i jakoś śpię spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Blixten napisał:

Wewnątrz konstrukcji klapy jest ciasno i sporo bebechów więc udało mi się wykleić matą butylową jedynie rejon tablicy rejestracyjnej.

Naklejałeś matę na zdemontowane plastiki, nie na blachę klapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jaca68 napisał:

Serio? Utrata gwarancji za demontaż plastików i przyklejenie kilku mat? 

Lex jest na gwarancji, a głośniki + wygłuszenie drzwi zrobiłem i jakoś śpię spokojnie.

właściciel z autem może zrobić sobie wszystko i spać spokojnie. Problem natomiast może wystąpić w momencie kiedy auto zaczynie rdzewieć bądź  nastąpi zwarcie w instalacji elektrycznej a gwarant stwierdzi że to przez naklejone na blachę maty a zwarcie przez niefabryczną stacje multimedialna lub głośniki lub niefachowy montaż itp itd. Trzeba mieć świadomość  samodzielnie ingerując w auto. 

Zapytaj się fachowców co Ci to montowali w Lexie jak się zapatrują na taki scenariusz tzn czy w przypadku zwarcia /rdzy biorą na klatę i naprawiają Ci auto w ramach gwarancji którą dali Ci na to co u nich kupiłeś i zamontowałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...