Jump to content
Andrzej Rosenkiewicz

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.

Recommended Posts

W dniu 17.09.2019 o 11:45, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Jeszcze nie wymieniłem, chociaż teraz grają przyzwoicie.

 

Średnica po wyciszeniu gra całkiem przyzwoicie, zgadzam się. Głównym problemem jest, że czasem dudnią nieprzyjemnie - wszystko zależy od rodzaju muzyki. 

 

W dniu 17.09.2019 o 11:45, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Są też wysokotonowe pod szybą. Nie wiem, czy je w ogóle ruszać. 

 

Te wydają się grać całkowicie wystarczająco - nie syczą, uzupełniają scenę... Z uwagi na umiejscowienie zawsze będzie trochę wąsko, w mojej opinii gra niewarta świeczki :ok:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Myślałem o tym. Doszedłem do wniosku, że jestem na to za słaby. Tym bardziej że efekt, jaki teraz uzyskałem jest więcej niż zadowalający. 

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

Edited by nohol
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skodziarz Głośniki na razie odpuszczam. Są na tyle odmienne, że wymagałoby to dorabiania dystansów i zmianę wtyczek kabli. Poczekam, może pojawią się zestawy dedykowane.  

IMG_20190917_203400470.jpg

IMG_20190917_203558799.jpg

IMG_20190917_203622496.jpg

IMG_20190918_180445171.jpg

IMG_20190918_180508838.jpg

IMG_20190918_175245399.jpg

IMG_20190918_175229984.jpg

IMG_20190918_175302511.jpg

IMG_20190918_175427799.jpg

IMG_20190918_180641219.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, nohol napisał:

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

 

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Później wnęka koła bo tam łatwo się dostać.

A będąc już dobrze zmotywowanym można startować do nadkoli oraz pozostałych miejsc wymagających patroszenia samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Knurek1111 napisał:

Później wnęka koła bo tam łatwo się dostać.

Warto wnękę robić skoro i tak cała zakryta jest styropianem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Warto wnękę robić skoro i tak cała zakryta jest styropianem?

Warto przynajmniej matą. Jeśli do tego zamienisz styropian na koło dojazdowe, to nic nie zostanie. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Knurek1111 napisał:

 

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Później wnęka koła bo tam łatwo się dostać.

A będąc już dobrze zmotywowanym można startować do nadkoli oraz pozostałych miejsc wymagających patroszenia samochodu.

Decyzja podjęta - zamówiony surowiec, motywację buduję :) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Warto przynajmniej matą. Jeśli do tego zamienisz styropian na koło dojazdowe, to nic nie zostanie. 

 

Pomimo styropianu wnęka brzęczy. Zresztą cały XV przed wygłuszeniem brzęczy / buczy!

W innych subaru, które tak się składa miały koło zapasowe (które powinno usztywniać drgające blachy), wnęka była bardzo wdzięcznym tematem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Dla mnie XV II jest lepiej wyciszony od pierwszej generacji.... ale może to tylko subiektywne odczucie. Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

zamienisz styropian na koło dojazdowe

Czyżbyś miał koło ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, aflinta napisał:

Dla mnie XV II jest lepiej wyciszony od pierwszej generacji.... ale może to tylko subiektywne odczucie. Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

 

Drzwi tylne i przednie wykleiłem matą butylową po poszyciu zewnętrznym + pianką po tapicerce.

Fachowcy od audio wyklejają matą po poszyciu wewnętrznym, 'zamykając' drzwi. Nie mam do tego przekonania bo tracisz dostęp do środka drzwi i przyrost masy jest większy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, aflinta napisał:

Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

W środku też zrób. Jak daleko rękę włożysz :thumbup:.  Niewiele materiału i czasu na to poświęcisz, a warto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Tak. 

Podziel się szczegółami... szczególnie o ile podniosła się podłoga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyciszylem wnękę ze styropianem matą 3mm + 6mm pianka. I dało radę.

Największą różnice czuje po wyciszeniu klapy bagażnika. Teraz nie do konca mi się sama otwiera...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, aflinta napisał:

Podziel się szczegółami... szczególnie o ile podniosła się podłoga.

Kupiłem koło dojazdowe na allecośtam. Do środka koła wrzuciłem wyposażenie. Podniosło to podłogę o jakieś 3cm. Da się z tym żyć bez problemu. W US mają koło w standardzie i do tego dwa profile ze styroduru wyrównujące poziom podłogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.09.2019 o 17:00, owad napisał:

Ja wyciszylem wnękę ze styropianem matą 3mm + 6mm pianka. I dało radę.

Największą różnice czuje po wyciszeniu klapy bagażnika. Teraz nie do konca mi się sama otwiera...

Mam to samo. Otwiera się, ale wolniej. Można wspomóc podnośniki gazowe specjalnymi sprężynami. Kosz to ok. 20 zł za sztukę. Teraz wyciszyłbym klapę matą StP Aero, która jest lżejsza. 

Edited by Andrzej Rosenkiewicz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.09.2019 o 12:06, nohol napisał:

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

Wyciszenie bagażnika i klapy bagażnika zrobione, niemniej nie testowałem jeszcze. Rzeczywiście nie jest to skomplikowane zbytnio, choć niewprawionej osobie (czytaj: mnie) zajęło to 2 popołudnia. Na dniach sprawdzę efekt. 

Wyciszałem matą StP Gold (na blachy) i pianką 6mm (plastiki od wewnątrz), bo pianka na blachy mogłaby powodować "trzymanie" wilgoci bezpośrednio przy blasze i późniejszą przyspieszoną korozję. 

Tak na marginesie - jak pozdejmowałem plastiki, to aż się obśmiałem jak norka, widząc, ile SUBARU daje fabrycznie wygłuszenia.

 

Dla zainteresowanych, bo były takie pytania wcześniej - na bagażnik i pokrywę bagażnika wyszło mi 4,5 maty StP Gold (75x50cm) i ok. 1,5 m.kw. pianki. Bagażnik robiłem do linii tylnej kanapy.

Edited by nohol
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.09.2019 o 01:19, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Mam to samo. Otwiera się, ale wolniej. Można wspomóc odnośniki gazowe specjalnymi sprężynami. Kosz to ok. 20 zł za sztukę. Teraz wyciszyłbym klapę matą StP Aero, która jest lżejsza. 

 

Co to za sprężyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, owad napisał:

 

Co to za sprężyny?

Nakłada się je na rdzenie siłowników gazowych. Jeszcze nie zamówiłem. Jak zamontuję, to dam znać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błotniki i nadkola zrobione. Mata StP i pianka 10mm. Dość przyjemna robota. Można poznać nowe zakamarki auta. Przy demontażu nadkola nie trzeba ściągać koła. 

IMG_20190925_152257311.jpg

IMG_20190925_152311644.jpg

IMG_20190925_155309387.jpg

IMG_20190925_155305206.jpg

IMG_20190925_165652164.jpg

IMG_20190925_165639830.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadkola przód czy tył auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A blacha nad nadkolami też?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...