Skocz do zawartości

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.


Andrzej Rosenkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.09.2019 o 11:45, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Jeszcze nie wymieniłem, chociaż teraz grają przyzwoicie.

 

Średnica po wyciszeniu gra całkiem przyzwoicie, zgadzam się. Głównym problemem jest, że czasem dudnią nieprzyjemnie - wszystko zależy od rodzaju muzyki. 

 

W dniu 17.09.2019 o 11:45, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Są też wysokotonowe pod szybą. Nie wiem, czy je w ogóle ruszać. 

 

Te wydają się grać całkowicie wystarczająco - nie syczą, uzupełniają scenę... Z uwagi na umiejscowienie zawsze będzie trochę wąsko, w mojej opinii gra niewarta świeczki :ok:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Myślałem o tym. Doszedłem do wniosku, że jestem na to za słaby. Tym bardziej że efekt, jaki teraz uzyskałem jest więcej niż zadowalający. 

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

Edytowane przez nohol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, nohol napisał:

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

 

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Później wnęka koła bo tam łatwo się dostać.

A będąc już dobrze zmotywowanym można startować do nadkoli oraz pozostałych miejsc wymagających patroszenia samochodu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Knurek1111 napisał:

 

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Później wnęka koła bo tam łatwo się dostać.

A będąc już dobrze zmotywowanym można startować do nadkoli oraz pozostałych miejsc wymagających patroszenia samochodu.

Decyzja podjęta - zamówiony surowiec, motywację buduję :) 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Warto przynajmniej matą. Jeśli do tego zamienisz styropian na koło dojazdowe, to nic nie zostanie. 

 

Pomimo styropianu wnęka brzęczy. Zresztą cały XV przed wygłuszeniem brzęczy / buczy!

W innych subaru, które tak się składa miały koło zapasowe (które powinno usztywniać drgające blachy), wnęka była bardzo wdzięcznym tematem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Knurek1111 napisał:

Na motywujący trening najlepsza jest tylna klapa. Pozamykanie przynajmniej części otworów w blasze oraz naklejenie pianki na tapicerkę. Wystarczy... ;)

Dla mnie XV II jest lepiej wyciszony od pierwszej generacji.... ale może to tylko subiektywne odczucie. Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał:

Dla mnie XV II jest lepiej wyciszony od pierwszej generacji.... ale może to tylko subiektywne odczucie. Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

 

Drzwi tylne i przednie wykleiłem matą butylową po poszyciu zewnętrznym + pianką po tapicerce.

Fachowcy od audio wyklejają matą po poszyciu wewnętrznym, 'zamykając' drzwi. Nie mam do tego przekonania bo tracisz dostęp do środka drzwi i przyrost masy jest większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Czyli tylne drzwi zakleić tylko na wierzchu blachę i nie męczyć się ze środkiem jak w drzwiach?

W środku też zrób. Jak daleko rękę włożysz :thumbup:.  Niewiele materiału i czasu na to poświęcisz, a warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Podziel się szczegółami... szczególnie o ile podniosła się podłoga.

Kupiłem koło dojazdowe na allecośtam. Do środka koła wrzuciłem wyposażenie. Podniosło to podłogę o jakieś 3cm. Da się z tym żyć bez problemu. W US mają koło w standardzie i do tego dwa profile ze styroduru wyrównujące poziom podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2019 o 17:00, owad napisał:

Ja wyciszylem wnękę ze styropianem matą 3mm + 6mm pianka. I dało radę.

Największą różnice czuje po wyciszeniu klapy bagażnika. Teraz nie do konca mi się sama otwiera...

Mam to samo. Otwiera się, ale wolniej. Można wspomóc podnośniki gazowe specjalnymi sprężynami. Kosz to ok. 20 zł za sztukę. Teraz wyciszyłbym klapę matą StP Aero, która jest lżejsza. 

Edytowane przez Andrzej Rosenkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2019 o 12:06, nohol napisał:

Wydawać by się mogło, że podłoga w porównaniu z dachem to pikuś :) A tu jednak mogą być trudności.

No nic, trzeba zacząć od bagażnika w celach poznawczo-treningowych.

Wyciszenie bagażnika i klapy bagażnika zrobione, niemniej nie testowałem jeszcze. Rzeczywiście nie jest to skomplikowane zbytnio, choć niewprawionej osobie (czytaj: mnie) zajęło to 2 popołudnia. Na dniach sprawdzę efekt. 

Wyciszałem matą StP Gold (na blachy) i pianką 6mm (plastiki od wewnątrz), bo pianka na blachy mogłaby powodować "trzymanie" wilgoci bezpośrednio przy blasze i późniejszą przyspieszoną korozję. 

Tak na marginesie - jak pozdejmowałem plastiki, to aż się obśmiałem jak norka, widząc, ile SUBARU daje fabrycznie wygłuszenia.

 

Dla zainteresowanych, bo były takie pytania wcześniej - na bagażnik i pokrywę bagażnika wyszło mi 4,5 maty StP Gold (75x50cm) i ok. 1,5 m.kw. pianki. Bagażnik robiłem do linii tylnej kanapy.

Edytowane przez nohol
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2019 o 01:19, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Mam to samo. Otwiera się, ale wolniej. Można wspomóc odnośniki gazowe specjalnymi sprężynami. Kosz to ok. 20 zł za sztukę. Teraz wyciszyłbym klapę matą StP Aero, która jest lżejsza. 

 

Co to za sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...