Jump to content
Andrzej Rosenkiewicz

Wyciszenie wnętrza XV II. Zrób to sam.

Recommended Posts

Nie martw się, inne auta wiele lepiej nie mają, nawet niemiecki Auto Świat wytyka brak wygłuszeń w autach dla ludu i podpiera się tu zdjęciami pokazującymi praktycznie gołe blachy. Redukcja masy i kosztów rządzi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dłuższej jeździe autem na autostradzie mogę z czystym sumieniem powtórzyć że warto to zrobić.  Wyciszenie sprawdza się doskonale. Może jeszcze zrobię nadkola.. 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, aflinta napisał:

Nie martw się, inne auta wiele lepiej nie mają, nawet niemiecki Auto Świat wytyka brak wygłuszeń w autach dla ludu i podpiera się tu zdjęciami pokazującymi praktycznie gołe blachy. Redukcja masy i kosztów rządzi! 

 

Ale siejesz dezinformację... Wiem, taka praca, ale jednak wypadałoby mieć odrobinę choć przyzwoitości... Jak to się dzieje, że pominąłeś tak istotną kwestię jak grubość blach? Auta dla ludu nie są robione z blach grubości takiej jak w puszkach do (bezalkoholowego) cydru IKEA :krecka_dostal: Dla wyciszenia to sprawa kluczowa.

  • Haha 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Skodziarz napisał:

Auta dla ludu nie są robione z blach grubości takiej jak w puszkach do (bezalkoholowego) cydru IKEA :krecka_dostal: Dla wyciszenia to sprawa kluczowa.

Daj mi tę puszkę, a ją wyciszę :P

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Daj mi tę puszkę, a ją wyciszę :P

 

Ignoruj @Skodziarz. Nie warto sobie zaprzątać uwagi jego, w większości, bzdurnymi wpisami.

 

Kawał dobrej roboty. Ja się jej nie podejmę, bo chyba się przyzwyczaiłem do "głośności" XV i wcale mi nie przeszkadza, a wręcz podoba ;)

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super.. .szanuję każdy rodzaj poprawy fabryki... gratuluję :-)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, bmbm napisał:

Ja się jej nie podejmę, bo chyba się przyzwyczaiłem do "głośności" XV i wcale mi nie przeszkadza, a wręcz podoba ;)

Zostaw to sobie na później. Jak auto Ci się znudzi, to go wycisz. Wrażenia z jazdy będą nowe. 

A tak na poważnie, to mogę pomóc jeśli ktoś jest z okolic Trójmiasta. 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Skodziarz napisał:

. Jak to się dzieje, że pominąłeś tak istotną kwestię jak grubość blach

Nie znam się na grubości blach w autach, ale jeżeli masz jakieś wiarygodne porównania to chętnie poczytam. Nie interesują mnie domniemania i niczym nie poparte opinie. 

15 godzin temu, Skodziarz napisał:

Ale siejesz dezinformację... Wiem, taka praca, ale jednak wypadałoby mieć odrobinę choć przyzwoitości..

Nie masz zupełnie pojęcia o tym czym się w pracy zajmuję, zachowaj więc te opinie dla siebie. Kupiłeś nieodpowiednie dla siebie auto, jesteś sfrustrowany i dajesz temu upust na forum przez zwykłe trolowanie. Daj więc temu spokój albo pozwolę sobie ukrócić Twoje cierpienia tutaj. EOT.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Daj mi tę puszkę, a ją wyciszę :P

 

Dziękuję za propozycję, nie trzeba :ok:

Mam wyciszone auto, w stosunku do twojego wyciszenia jeszcze przednie nadkola, gródź i silnik (ostatnio na ulicy przejechał koło mnie XV 1.6 - silnik pracował, wydaje mi się, ciszej, być może nie potrzeba tak bardzo?) - jeździ się przyzwoicie, choć szyb czy uszczelek się łatwo/na stałe (są jakieś smarowidła do uszczelek, ale trzeba często powtarzać) wyciszyć nie da :hi:- one hałasują powyżej 120 km/h, ale całokształt, jeśli nie ma silnego wiatru, akceptowalny :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie znam się na grubości blach w autach, ale jeżeli masz jakieś wiarygodne porównania to chętnie poczytam. Nie interesują mnie domniemania i niczym nie poparte opinie. 

 

Raczysz żartować? Oczywiste jest, że Subaru (przynajmniej XV) ma ultracienkie blachy i nikt z tym nie dyskutuje... poza tobą :wacko:

 

Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie masz zupełnie pojęcia o tym czym się w pracy zajmuję, zachowaj więc te opinie dla siebie.

 

 

Owszem, nie mam, ale powszechnie wiadomo, że pracujesz w SIP. A czytając w jak pokrętny sposób próbujesz ratować dobre imię marki, jak jesteś niekonsekwentny w osądach i opiniach widać, że traktujesz to jako misję.

 

Godzinę temu, aflinta napisał:

Kupiłeś nieodpowiednie dla siebie auto, jesteś sfrustrowany i dajesz temu upust na forum przez zwykłe trolowanie. Daj więc temu spokój albo pozwolę sobie ukrócić Twoje cierpienia tutaj. EOT.

 

 

Zdziwię cię, ale z auta obecnie jestem całkiem zadowolony :) 

Zarzucasz mi trollowanie i mi grozisz - tak jest najprościej :toobad: Problemem twoim i kilku innych osób na forum jest to, że nie macie szerszego spojrzenia, zamknęliście się w Subarowym rezerwacie i zwyczajnie zawęziliście horyzonty :(

 

edit: Kto wymyślił, że moderatora nie można dodać do ignorowanych? Bym sobie ciebie dodał do listy jako piątego i byłoby spokojniej :ok:

Edited by Skodziarz
  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o zawezone horyzonty i brak konsekwencji w osadach/opiniach to po ostatniej kompromitacji w sprawie systemow wspomagajcych raczej bym nie wyskakiwal z takimi tekstami. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Skodziarz napisał:

Raczysz żartować? Oczywiste jest, że Subaru (przynajmniej XV) ma ultracienkie blachy i nikt z tym nie dyskutuje... poza tobą :wacko:

W sądzie takie argumenty puszcza się ze ściekiem, dlatego podaj jakieś wyniki pomiarów - najlepiej porównując z jakimś innym podobnym autem - wtedy wszystko będzie jasne. Naprawdę jestem ciekaw jak duże są to różnice.

 

2 godziny temu, Skodziarz napisał:

Owszem, nie mam, ale powszechnie wiadomo, że pracujesz w SIP.

Powszechnie to znaczy gdzie? Znowu prezentujesz jakieś urojenia bez jakichkolwiek dowodów. Co więcej sam napisałeś, że nie wiesz. Skoro nie wiesz to po co zmyślasz?

 

2 godziny temu, Skodziarz napisał:

A czytając w jak pokrętny sposób próbujesz ratować dobre imię marki, jak jesteś niekonsekwentny w osądach i opiniach widać, że traktujesz to jako misję.

Czytając jak pokrętnie próbujesz dowieść swoich tez, też mam przekonanie o jakiejś misji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu wątku, zrobiłem podobnie w XV1. Teraz czaję się z dachem... może po Twoim opisie się ośmielę ;)

 

Tylko uwaga: usuwajcie fabryczne wygłuszenie. Nie jest tego dużo, najczęściej to takie placki czegoś, co przypomina wyschnięte łajno. Ma porowatą strukturę więc mata nie przyklei się do niego i zwykle jeszcze jest popękane i rozwarstwione...

 

Polecam też uwadze przednie błotniki i ew. podszybie od strony silnika. Choć największe zyski są na drzwiach, klapie bagażnika i podłodze bagażnika z nadkolami.

  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Knurek1111 napisał:

 

Polecam też uwadze przednie błotniki i ew. podszybie od strony silnika. Choć największe zyski są na drzwiach, klapie

Jak znajdę natchnienie, to zrobię nadkola i błotniki. Sprawdzę też podszybie bo o tym miejscu nie myślałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Jak znajdę natchnienie, to zrobię nadkola i błotniki. Sprawdzę też podszybie bo o tym miejscu nie myślałem. 

 

Po częściowym demontażu przedniego nadkola, naklejasz kawałek maty pomiędzy koło a drzwi (żeby zlikwidować rezonans). I do tego możesz nakleić ’coś’ pomiędzy słupek A a błotnik. W moim przypadku ’coś’ = pasek pianki z zamkniętymi komórkami. Szerokość ok. 3cm, wysokość 5-10cm żeby równo przylegał do błotnika.

Wbrew pozorom to dość łatwa operacja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

@Knurek1111 Czy ta pianka na pewno nie chłonie wody? Trochę się tego obawiałem i nie dawałem jej w ryzykowne miejsca. 

 

Jeśli pianka ma zamknięte komórki to nie chłonie wody.

Dodatkowo zostawiłem wolne miejsce poniżej dolnego zawiasu drzwi żeby umożliwić przepływ powietrza.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.09.2019 o 22:08, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Po dłuższej jeździe autem na autostradzie mogę z czystym sumieniem powtórzyć że warto to zrobić.  Wyciszenie sprawdza się doskonale.

Gratuluję, wygląda naprawdę fachowo :thumbup:

Z czystej ciekawości zapytam, czy te strucle fabryczne głośniki wymieniłeś na coś lepszego?

 

Ja jak bym się zdecydował na wyciszenie to od razu bym te strucle wymienił. Podejrzewam, że najtańsze głośniki z jakiegokolwiek elektro-marketu grałyby o niebo lepiej.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez dodatkowego wygłuszenia, w XV (podobnie jak w większości subaru) grają nie głośniki a całe drzwi (a dokładnie buczą).

Poczekałbym z decyzją o zmianie do wygłuszenia drzwi właśnie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, ovi napisał:

Z czystej ciekawości zapytam, czy te strucle fabryczne głośniki wymieniłeś na coś lepszego?

Jeszcze nie wymieniłem, chociaż teraz grają przyzwoicie. Zamówiłem specjalne maty montowane za głośniki i powinno być jeszcze lepiej. Powoli szukam nowych głośników  w rozsądnej cenie. Z przodu w drzwiach r.6x9", z tyłu chyba 165mm. Są też wysokotonowe pod szybą. Nie wiem, czy je w ogóle ruszać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2019 o 22:02, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Jak znajdę natchnienie, to zrobię nadkola i błotniki. Sprawdzę też podszybie bo o tym miejscu nie myślałem. 

przede wszystkim duży szacun za odwagę. jestem świeżym użytkownikiem XV i rzeczywiście hałas jest mocno słyszalny.

zastanawiałeś się, czy nie wyciszyć też podłogi? tamtędy zapewne też sporo hałasu "wchodzi" do wnętrza.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, nohol napisał:

zastanawiałeś się, czy nie wyciszyć też podłogi? tamtędy zapewne też sporo hałasu "wchodzi" do wnętrza.

Myślałem o tym. Doszedłem do wniosku, że jestem na to za słaby. Tym bardziej że efekt, jaki teraz uzyskałem jest więcej niż zadowalający. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...