Skocz do zawartości

Forester XT MY2013 - Wybuchł silnik po 50 000km


Marcin Maciąg

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Szczegóły techniczne tej sprawy znajdziecie Państwo w wątku:

https://forum.subaru.pl/topic/106260-wybuchł-silnik-po-50-000km/

 

W odniesieniu do tamtego wątku mam do Państwa następujące prośby i pytania:

 

Proszę w moim imieniu zapytać producenta samochodów Subaru:

 

  • Czy to jest akceptowalne, że w tak utrzymanym samochodzie wybucha silnik po przejechaniu 50 000km?
  • Czy w przypadku, kiedy po tak małym przebiegu silnik ulega (prawie) całkowitemu zniszczeniu, zaoferowany gest uważacie Państwo za adekwatny?
  • Czy to oznacza, że kupując nowe Subaru muszę liczyć się z tym, że jego silnik ulegnie samozniszczeniu po 50 000km i zostanę z niczym (tudzież z tzw. „short-block”iem - który wg ASO stanowi ok. 25% niezbędnych nakładów ocenionych na ok. 40 000zł)?
  • W jaki sposób zapatrujecie się na odpowiedzi na te pytania w świetle tego, że w silnikach zostały ujawnione wady, jak na przykład wadliwe sprężyny zaworów (mogące prowadzić właśnie do takiego zniszczenia silnika)?

 

Te same pytania kieruję do Państwa - jako do importera, jednak rozumiem, że macie inną perspektywę, bo wy importujecie te samochody, a nie je produkujecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

bardzo  mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji.

Odnosząc się do Pańskich pytań :

2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał:

Czy to jest akceptowalne, że w tak utrzymanym samochodzie wybucha silnik po przejechaniu 50 000km?

Nie.

2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał:

Czy w przypadku, kiedy po tak małym przebiegu silnik ulega (prawie) całkowitemu zniszczeniu, zaoferowany gest uważacie Państwo za adekwatny?

Nie mogę tego ocenić. Przewidywany koszt naprawy jest stricte szacunkowy - bez rozebrania silnika nie da się zdefiniować faktycznego zakresu naprawy. Decyzję podejmę po weryfikacji uszkodzeń przez ASO i konsultacji z DT

 

2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał:

Czy to oznacza, że kupując nowe Subaru muszę liczyć się z tym, że jego silnik ulegnie samozniszczeniu po 50 000km i zostanę z niczym (tudzież z tzw. „short-block”iem - który wg ASO stanowi ok. 25% niezbędnych nakładów ocenionych na ok. 40 000zł)?

Nie.

2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał:

W jaki sposób zapatrujecie się na odpowiedzi na te pytania w świetle tego, że w silnikach zostały ujawnione wady, jak na przykład wadliwe sprężyny zaworów (mogące prowadzić właśnie do takiego zniszczenia silnika)?

(Po konsultacji z DT) - cytowany problem nie dotyczy Pańskiego samochodu ( silnika ).

 

Dalsze informacje będą przekazane Panu bezpośrednio już po weryfikacji uszkodzeń ( przez ASO lub DT ).

 

Mam nadzieję, że zaistniały problem uda się relatywnie szybko rozwiązać.

 

Pozdrowienia

  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Czy mogę przekazać do ASO prośbę o wykonanie pełnej diagnostyki licząc na to, że udzielicie mi Państwo racjonalnego wsparcia? Czy przekazaliście Państwo sami takie zlecenie?

 

Do tej pory wstrzymałem ją, gdyż nie chciałem ponieść dodatkowego nieuzasadnionego kosztu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, Marcin Maciąg napisał:

Dzień dobry,

 

Szczegółowa wycena została przesłana z ASO do Państwa. Czy miliście już okazję się z nią zapoznać?

Proszę o cierpliwość. Aktualnie zarząd SIP jest w Japonii, sugeruję uzbroić się w cierpliwość do końca przyszłego tygodnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Chciałbym opisać również swój przypadek związany z silnikiem w Foresterze. Jadąc trasą szybkiego ruchu, przy wyprzedzaniu, z pod maski poszedł dym, samochód stracił moc. Po zatrzymaniu się na poboczu okazało się, że cały silnik zalał się olejem, który również się podpalił. Niestety, otrzymałem informację, że pękł blok silnika. Auto z roku 2013, kupione w Polskim salonie, serwisowane tylko i wyłącznie w ASO, pełna książka serwisowa. Przebieg to około 86 tysięcy. Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę liczyć na pomoc z Państwa strony oraz wskazanie dalszej drogi??

Pozdrawiam,
Mateusz Kulczycki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 14.10.2019 o 13:02, rexx13 napisał:

Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę liczyć na pomoc z Państwa strony oraz wskazanie dalszej drogi?

Przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji.

 

Sugeruję, aby samochód odstawić do ASO z pełną dokumentacją.

ASO po weryfikacji poinformuje DT , które podejmie decyzję.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2019 o 11:36, Dyrekcja napisał:

Przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji.

 

Sugeruję, aby samochód odstawić do ASO z pełną dokumentacją.

ASO po weryfikacji poinformuje DT , które podejmie decyzję.

 

Pozdrowienia

Dziękuje za informację. Jak tylko załatwie transport, podstawię samochód do autoryzowanego serwisu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
W dniu 21.02.2020 o 23:22, Matthew1990 napisał:

Ktoś wie jak zakończyła się sytuacja z autem Pana Marcina Maciąga lub Mateusza Kulczyckiego ? Pewnie wszyscy użytkownicy FXT są ciekawi.

Myślę, że skoro p. Marcin i p. Mateusz nie wypowiadają się w tym temacie, to znaczy, że są usatysfakcjonowani podejściem DT i samej Dyrekcji. Proszę pamiętać, że tych przypadków nie należy uogólniać, ponieważ awarie silników 2.0DIT nie są normą, a po drugie, ważnym czynnikiem jest eksploatacja i odpowiedni serwis (czytaj ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...