Marcin Maciąg Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Dzień dobry, Szczegóły techniczne tej sprawy znajdziecie Państwo w wątku: https://forum.subaru.pl/topic/106260-wybuchł-silnik-po-50-000km/ W odniesieniu do tamtego wątku mam do Państwa następujące prośby i pytania: Proszę w moim imieniu zapytać producenta samochodów Subaru: Czy to jest akceptowalne, że w tak utrzymanym samochodzie wybucha silnik po przejechaniu 50 000km? Czy w przypadku, kiedy po tak małym przebiegu silnik ulega (prawie) całkowitemu zniszczeniu, zaoferowany gest uważacie Państwo za adekwatny? Czy to oznacza, że kupując nowe Subaru muszę liczyć się z tym, że jego silnik ulegnie samozniszczeniu po 50 000km i zostanę z niczym (tudzież z tzw. „short-block”iem - który wg ASO stanowi ok. 25% niezbędnych nakładów ocenionych na ok. 40 000zł)? W jaki sposób zapatrujecie się na odpowiedzi na te pytania w świetle tego, że w silnikach zostały ujawnione wady, jak na przykład wadliwe sprężyny zaworów (mogące prowadzić właśnie do takiego zniszczenia silnika)? Te same pytania kieruję do Państwa - jako do importera, jednak rozumiem, że macie inną perspektywę, bo wy importujecie te samochody, a nie je produkujecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted September 4, 2019 Ojciec Założyciel Share Posted September 4, 2019 Dzień dobry, bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Odnosząc się do Pańskich pytań : 2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał: Czy to jest akceptowalne, że w tak utrzymanym samochodzie wybucha silnik po przejechaniu 50 000km? Nie. 2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał: Czy w przypadku, kiedy po tak małym przebiegu silnik ulega (prawie) całkowitemu zniszczeniu, zaoferowany gest uważacie Państwo za adekwatny? Nie mogę tego ocenić. Przewidywany koszt naprawy jest stricte szacunkowy - bez rozebrania silnika nie da się zdefiniować faktycznego zakresu naprawy. Decyzję podejmę po weryfikacji uszkodzeń przez ASO i konsultacji z DT 2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał: Czy to oznacza, że kupując nowe Subaru muszę liczyć się z tym, że jego silnik ulegnie samozniszczeniu po 50 000km i zostanę z niczym (tudzież z tzw. „short-block”iem - który wg ASO stanowi ok. 25% niezbędnych nakładów ocenionych na ok. 40 000zł)? Nie. 2 godziny temu, Marcin Maciąg napisał: W jaki sposób zapatrujecie się na odpowiedzi na te pytania w świetle tego, że w silnikach zostały ujawnione wady, jak na przykład wadliwe sprężyny zaworów (mogące prowadzić właśnie do takiego zniszczenia silnika)? (Po konsultacji z DT) - cytowany problem nie dotyczy Pańskiego samochodu ( silnika ). Dalsze informacje będą przekazane Panu bezpośrednio już po weryfikacji uszkodzeń ( przez ASO lub DT ). Mam nadzieję, że zaistniały problem uda się relatywnie szybko rozwiązać. Pozdrowienia 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Maciąg Posted September 4, 2019 Author Share Posted September 4, 2019 Dziękuję za odpowiedź. Czy mogę przekazać do ASO prośbę o wykonanie pełnej diagnostyki licząc na to, że udzielicie mi Państwo racjonalnego wsparcia? Czy przekazaliście Państwo sami takie zlecenie? Do tej pory wstrzymałem ją, gdyż nie chciałem ponieść dodatkowego nieuzasadnionego kosztu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Maciąg Posted September 4, 2019 Author Share Posted September 4, 2019 Dziękuję raz jeszcze. Po rozmowie z Państwa działem technicznym wysyłam do ASO prośbę o przeprowadzenie pełnej diagnostyki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Maciąg Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 Dzień dobry, Szczegółowa wycena została przesłana z ASO do Państwa. Czy miliście już okazję się z nią zapoznać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 17 minut temu, Marcin Maciąg napisał: Szczegółowa wycena została przesłana z ASO do Państwa. Czy miliście już okazję się z nią zapoznać? proponuje zadzwonić.... będzie szybciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 3 godziny temu, Marcin Maciąg napisał: Dzień dobry, Szczegółowa wycena została przesłana z ASO do Państwa. Czy miliście już okazję się z nią zapoznać? Proszę o cierpliwość. Aktualnie zarząd SIP jest w Japonii, sugeruję uzbroić się w cierpliwość do końca przyszłego tygodnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rexx13 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 Witam, Chciałbym opisać również swój przypadek związany z silnikiem w Foresterze. Jadąc trasą szybkiego ruchu, przy wyprzedzaniu, z pod maski poszedł dym, samochód stracił moc. Po zatrzymaniu się na poboczu okazało się, że cały silnik zalał się olejem, który również się podpalił. Niestety, otrzymałem informację, że pękł blok silnika. Auto z roku 2013, kupione w Polskim salonie, serwisowane tylko i wyłącznie w ASO, pełna książka serwisowa. Przebieg to około 86 tysięcy. Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę liczyć na pomoc z Państwa strony oraz wskazanie dalszej drogi?? Pozdrawiam, Mateusz Kulczycki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted October 16, 2019 Ojciec Założyciel Share Posted October 16, 2019 W dniu 14.10.2019 o 13:02, rexx13 napisał: Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę liczyć na pomoc z Państwa strony oraz wskazanie dalszej drogi? Przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Sugeruję, aby samochód odstawić do ASO z pełną dokumentacją. ASO po weryfikacji poinformuje DT , które podejmie decyzję. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
rexx13 Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 W dniu 16.10.2019 o 11:36, Dyrekcja napisał: Przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Sugeruję, aby samochód odstawić do ASO z pełną dokumentacją. ASO po weryfikacji poinformuje DT , które podejmie decyzję. Pozdrowienia Dziękuje za informację. Jak tylko załatwie transport, podstawię samochód do autoryzowanego serwisu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
radiolog Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Ale zaraz, to ponoć diesle tylko wybuchają, przez co niektóre trolle forumowe z premedytacją chca zdyskredytować wysokoprężną jednostke, teraz pewnie im łyso i capi z otworów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthew1990 Posted February 21, 2020 Share Posted February 21, 2020 (edited) Ktoś wie jak zakończyła się sytuacja z autem Pana Marcina Maciąga lub Mateusza Kulczyckiego ? Pewnie wszyscy użytkownicy FXT są ciekawi. Edited February 21, 2020 by Matthew1990 Link to comment Share on other sites More sharing options...
smigly77 Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 I czy coś wiadomo? Czy klauzula poufności zapadła nad sprawą? Uff prawie kupiłem subaru...Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 W dniu 21.02.2020 o 23:22, Matthew1990 napisał: Ktoś wie jak zakończyła się sytuacja z autem Pana Marcina Maciąga lub Mateusza Kulczyckiego ? Pewnie wszyscy użytkownicy FXT są ciekawi. Myślę, że skoro p. Marcin i p. Mateusz nie wypowiadają się w tym temacie, to znaczy, że są usatysfakcjonowani podejściem DT i samej Dyrekcji. Proszę pamiętać, że tych przypadków nie należy uogólniać, ponieważ awarie silników 2.0DIT nie są normą, a po drugie, ważnym czynnikiem jest eksploatacja i odpowiedni serwis (czytaj ASO). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now