Jump to content

Wybuchł silnik po 50 000km


Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Żeby AC zadziałało nie musi być kontakt z innym pojazdem. Np AC obejmuje akt wandalizmu, żywioły (zalanie, pożar, zawalone drzewo, itp). Ja z AC robiłem rozwalona szybę przez kamień którym dostałem na

Dzień dobry, Jestem (teraz już znacznie mniej) szczęśliwym posiadaczem Subaru Forester XT MY2013 z 2014 roku. Mój samochodzik ma dokładnie 50 000km przebiegu i był idealnie zgodnie z zaleceniami

I w ten oto sposób udało się bezproblemowo przejść od wydatków w wysokości 40K na zakup silnika do zakupu piwa w Norwegii 

Posted Images

2 godziny temu, markos007 napisał:

:blink:

 

ta informacja już pozwala zapomnieć o zakupie 2.0 DIT

ciekawe ile taki remont może kosztować poza ASO w przypadku podobnej awarii.

 

Ja bym się zdecydował poszukać drugiego silnika.

to może dlatego zaczynają kraść FXT:-(

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, GREGG napisał:

 

To zwykły Norweg musiałby zarabiać 500.000 zł miesięcznie - bo z tego co słyszałem, piwo u nich w knajpie wychodzi pod 50 zeta...

Zalezy jaka knajpa. Sa i po 20-30  zeta

Edited by Gregorius
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, markos007 napisał:

ta informacja już pozwala zapomnieć o zakupie 2.0 DIT

A dla mnie ta informacja pozwala zapomnieć jedynie o współpracy z ASO, skoro nowy silnik (z małym przebiegiem) można kupić prawie 6x taniej niż naprawa w ASO.

I nadal uważam FXT za super auto które ciężko zastąpić innym..B)Nie żałuję że go kupiłem i kupiłbym go znowu..

No chyba że ktoś wskaże markę której samochody nigdy nikomu nie uległy awarii..

Chętnie ją poznam...:book:

I szczerze współczuję koledze że trafiło to akurat na niego a nie np. na któregoś z wysokich przedstawiciel SIP  lub ASO wtedy zapewne problem byłby rozwiązany szybko, sprawnie i "bezkosztowo.."

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Dzik44 napisał:

nowy silnik (z małym przebiegiem) można kupić prawie 6x taniej niż naprawa w ASO

 

Ktoś napisał sobie, że silnik ma 20 tys. przebiegu, a może ma 200 tys.? Jest to tanie rozwiązanie, ale trochę kupowanie kota w worku 

Link to post
Share on other sites

Biorac pod uwagę cenę z allegro, to opcja zakupu i montazu poza aso może być rozsądną alternatywą. 

A drogę przez SIP bedzie TF obserwować 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

skoro nowy silnik (z małym przebiegiem) można kupić prawie 6x taniej niż naprawa w ASO.

Nie chcę nikomu nic zrzucać, ale jak sprawdzisz że silnik nie pochodzi z kradzionego auta? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

(...)

No chyba że ktoś wskaże markę której samochody nigdy nikomu nie uległy awarii..

Chętnie ją poznam...:book:

(...)

No może trochę nie na miejscu w obecnej sytuacji, ale... Subaru Forester XT SG. Czyli model z tym najbardziej awaryjnym silnikiem z plasteliny co to uszczelki robili z kartonu.

Prawie 6 lat, ponad 130000km (ogółem już pod 240k się zbliża), w tym jazda w terenie i okazjonalnie na torze. Nigdy mnie nie zawiodło, zawsze dojeżdżałem do celu i z powrotem. Co nie znaczy, że się nie psuło... tyle że wszystkie potencjalne awarie sygnalizowało wcześniej i można było z wyprzedzeniem planować naprawy.

Współczuję awarii, i to na dodatek tak spektakularnej :( UPG to przy tym pikuś. Chyba nie było wcześniej takiego przypadku na forum, a kilka osób ze słusznymi przebiegami 2.0 DIT się znajdzie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Dzik44 napisał:

A dla mnie ta informacja pozwala zapomnieć jedynie o współpracy z ASO, skoro nowy silnik (z małym przebiegiem) można kupić prawie 6x taniej niż naprawa w ASO.

I nadal uważam FXT za super auto które ciężko zastąpić innym..B)Nie żałuję że go kupiłem i kupiłbym go znowu..

też uważam, że jest to super auto tylko jeśli remont w ASO kosztuje 40k, to pytanie za ile to można zrobić w nieASO. Jeśli za połowę tej kwoty to i tak jest to dużo (w porównaniu do remontu np. 2.5).

Druga sprawa to tak jak wspomniałeś, nie widać aby był wysyp takich awarii dlatego po prostu ktoś miał pecha i na 10000 szt silników może się trafić jednak sztuka odbiegająca jakością

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, kokos napisał:

Dyrekcja już się wypowiedziała

W tej sytuacji należy uznać że Dyrekcja SIP podeszła (na obecnym etapie problemu) do tematu jak należy i póki co chwała im za to..

Czekamy z ciekawością na diagnozę i  rozwój wypadków.

Edited by Dzik44
Link to post
Share on other sites

Jak już kilku Forumowiczów sugerowało, ja bym wstawił używany silnik i sprzedał, ewentualnie sprzedał w stanie obecnym. Ładowanie 30k jest dla mnie absurdem. Ewentualnie remont poza ASO.

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.09.2019 o 08:40, Woszkowaty napisał:

Rozumiem, że to część mechaniczna, która ma prawo się zepsuć, ale to nie jest marka Tata. 

U nas może nie, ale za oceanem to taka nasza Dacia.

Link to post
Share on other sites

Teoretyczne pytanie.

Czy jest możliwość wstawić używany FB25?

Czy obecna skrzynia by pasowała?

Jeśli nie to silnik + skrzynia?

Taki zestaw około 6k PLN.

Jakie ewidentne przeszkody uniemożliwiające taką operację?

Było by wolniej ale jeszcze do zaakceptowania.

Link to post
Share on other sites

Ponieważ wiadro pomyj zawsze łatwiej rozlać niż uprzątnąć ...z niecierpliwością czekamy na aktualizację od autora tematu (po wykonanej ekspertyzie i określeniu stanowiska SIP).

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2019 o 09:10, RoadRunner napisał:

U nas może nie, ale za oceanem to taka nasza Dacia.

Mam dacie od 7 lat , w tym czasie na forum rozsypał się jeden silnik bo gość nie wymienił paska rozrządu i  doszło do kolizji zaworu tłok a olej wymieniał jak mu sie przypomniało , 

Mam też subaru od 3 lat i w tym czasie było 4-5 rozsypanych silników fa20 na które właściciel chuchał i dmuchał przy 10 razy mniejszym wolumenie sprzedaży 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Karenz napisał:

Mam też subaru od 3 lat i w tym czasie było 4-5 rozsypanych silników fa20 na które właściciel chuchał i dmuchał przy 10 razy mniejszym wolumenie sprzedaży 

Wszytko pięknie, tylko parametry i osiągi a co za tym idzie obciążenia tych silników "ciut" się różnią nie sądzisz..?

A co za tym idzie możliwość awarii i usterek tych silników też jest zupełnie inna.

No ale zawsze możesz sprzedać Forka i zostać tylko przy bezawaryjnej Daci..:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

Godzinę temu, Karenz napisał:

Mam dacie od 7 lat , w tym czasie na forum rozsypał się jeden silnik

Nasze forum wyświetla aktualnie 33402 użytkowników i 2794643 postów.

Niech tylko 1/3 użytkowników będzie aktywnych, czyli ponad 10 tysięcy...

Dla porównania, jeśli mówisz o forum http://www.daciaklub.pl, to ma 5167 użytkowników i 326834 postów B)

To chyba też może być przyczyną mniejszej ilości raportowanych problemów.

Zresztą wychodzi na korzyść Subaru - ponad 6 razy więcej użytkowników i ponad 8 razy więcej postów, a tylko 5 razy więcej awarii. :P

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

tak tak odwracajcie kota ogonem 

Sprzedaż subaru za cały 2018: 1990 szt

Sprzedaż daci za sam 2019 do dziś: 23 591 szt

 

Gdzie te dacie są katowane na uberach  dostawach jedzenia czy ochronie a tutaj gość łoży grubą kase na eksploatacje i blok pęka ledwo po dotarciu przecież to jakaś patologia.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...