Jump to content

Outback diesel 2011r. czy to panewki słychać?


Recommended Posts

1 hour ago, limesiak said:

 

Spróbuj na stronach US? Ale skoro Pan Andrzej napisał, że dotyczy tylko 2,0 to powinno rozwiać twe wątpliwości, musisz zdjąć te pokrywy, koszt niewielki 2x55 PLN o ile w ogóle trzeba je zmienić.

 

Pozdrawiam

Masz rację, trzeba zajrzeć. Zajmę się tym w weekend. Mam tylko nadzieję, że w FB25 zdjęcie pokryw, oględziny i ewentualna wymiana nie wymaga wymontowania silnika.

Dam Wam znać.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@wilkxt: I jak naprawa? Udało się zrobić w sensownych pieniądzach czy nadal jeździsz?

 

Przepraszam , że się podpinam pod wątek, ale sam mam identyczne objawy i nie chciałem zakładać nowego.

 

Pogodziłem się z tym, że czeka mnie droga naprawa, ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, że póki samochód jeździ i panewka się nie obróciła, to nie da się naprawić samochodu niższym kosztem. Czy faktycznie wymiana short blocku i cała z tym związana robocizna to jedyna sensowna opcja? Oczywiście zamianę na używkę wykluczam z racji niskiej dostępności i ryzyka trafienia na minę.

 

Jeśli chodzi o szczegóły to niedawno, przy przebiegu ok. 180 tys. wymieniłem sprzęgło z kołem dwumasowym. Sprzęgło się ślizgało i przypalało, a po wyjęciu okazało się dodatkowo, że dwumasa się zblokowała. Natychmiast po ich wymianie (po przejechaniu 5km) zacząłem słyszeć luz na wale - nieszczęsna panewka. Słychać było ją w okolicach 2000 obr./min. przy wciśniętym sprzęgle. Zwróciłem wówczas mechanikowi od razu na to uwagę, a ten potwierdził, że to wał/panewka i że miały prawo nie dawać (na zblokowanej dwumasie) o sobie znać wcześniej.

W każdym razie wiem, że zmierzam do czarnej d... tylko nie wiem kiedy tam trafię. Odkupić auta nikt nie chce. We Freyu (podobnie jak u każdego innego dealera) ze smarszczonym czołem i wyrazami współczucia mi podziękowali, pomimo mojej deklaracji, że jeśli wezmą moje auto w (sensownym) rozliczeniu to biorę nowego OBK'a od nich z placu.

Zatem jeśli ktoś się spotkał z jakimś tańszym i sensownym prewencyjnym (zanim panewka się obróci) zabiegiem, to proszę dajcie znać.

 

OBK MY'12 (wg nr-u VIN), rok produkcji 2011.

Przebieg: 185 tys. km.

Na gest handlowy raczej nie mam co liczyć. Prawie 6 lat od pierwszej rejestracji, serwis regularny w dobrym serwisie Subaru (ale niestety nie ASO), no i brak DPFa.

Edited by wujtom
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, wujtom napisał:

Natychmiast po ich wymianie (po przejechaniu 5km) zacząłem słyszeć luz na wale - nieszczęsna panewka. Słychać było ją w okolicach 2000 obr./min. przy wciśniętym sprzęgle. Zwróciłem wówczas mechanikowi od razu na to uwagę, a ten potwierdził, że to wał/panewka i że miały prawo nie dawać (na zblokowanej dwumasie) o sobie znać wcześniej.

 

Jak dla mnie, jeżeli stukanie pojawia się tylko przy wciśniętym sprzęgle to nie panewka, ale może warto poradzić się innego mechanika?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
Posted (edited)
W dniu 8.10.2019 o 19:53, wujtom napisał:

@wilkxt: I jak naprawa? Udało się zrobić w sensownych pieniądzach czy nadal jeździsz?

Na gest handlowy raczej nie mam co liczyć. Prawie 6 lat od pierwszej rejestracji, serwis regularny w dobrym serwisie Subaru (ale niestety nie ASO), no i brak DPFa.

 

Udało się wymienić shortbloka, auto było serwisowane w ASO, ale nie przez ostatnie dwa lata, jedanak wystarczyły faktury, że olej był wymieniany w odpowiednich okresach. Koszt wymiany w ASO to około 8 tyś (5 tys za robote), reszta to drobne czesci(drogie śruby głowicy i filtr paliwa), płyny, planowanie głowić itp. Liczyłem to u znajomego mechanika, i jak bym kupił nowy wał, panewki + robota to koszt wychodzi podobny.

Edited by wilkxt
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wilkxt napisał:

Udało się wymienić shortbloka

Długo trwał cały proces od odstawienia auta do odebrania?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 8.10.2019 o 19:53, wujtom napisał:

@wilkxt: I jak naprawa? Udało się zrobić w sensownych pieniądzach czy nadal jeździsz?

 

Przepraszam , że się podpinam pod wątek, ale sam mam identyczne objawy i nie chciałem zakładać nowego.

 

Pogodziłem się z tym, że czeka mnie droga naprawa, ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć, że póki samochód jeździ i panewka się nie obróciła, to nie da się naprawić samochodu niższym kosztem. Czy faktycznie wymiana short blocku i cała z tym związana robocizna to jedyna sensowna opcja? Oczywiście zamianę na używkę wykluczam z racji niskiej dostępności i ryzyka trafienia na minę.

 

Jeśli chodzi o szczegóły to niedawno, przy przebiegu ok. 180 tys. wymieniłem sprzęgło z kołem dwumasowym. Sprzęgło się ślizgało i przypalało, a po wyjęciu okazało się dodatkowo, że dwumasa się zblokowała. Natychmiast po ich wymianie (po przejechaniu 5km) zacząłem słyszeć luz na wale - nieszczęsna panewka. Słychać było ją w okolicach 2000 obr./min. przy wciśniętym sprzęgle. Zwróciłem wówczas mechanikowi od razu na to uwagę, a ten potwierdził, że to wał/panewka i że miały prawo nie dawać (na zblokowanej dwumasie) o sobie znać wcześniej.

W każdym razie wiem, że zmierzam do czarnej d... tylko nie wiem kiedy tam trafię. Odkupić auta nikt nie chce. We Freyu (podobnie jak u każdego innego dealera) ze smarszczonym czołem i wyrazami współczucia mi podziękowali, pomimo mojej deklaracji, że jeśli wezmą moje auto w (sensownym) rozliczeniu to biorę nowego OBK'a od nich z placu.

Zatem jeśli ktoś się spotkał z jakimś tańszym i sensownym prewencyjnym (zanim panewka się obróci) zabiegiem, to proszę dajcie znać.

 

OBK MY'12 (wg nr-u VIN), rok produkcji 2011.

Przebieg: 185 tys. km.

Na gest handlowy raczej nie mam co liczyć. Prawie 6 lat od pierwszej rejestracji, serwis regularny w dobrym serwisie Subaru (ale niestety nie ASO), no i brak DPFa.

A tobie udało się  naprawić w miarę tanim kosztem

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.06.2020 o 07:42, wilkxt napisał:

 Liczyłem to u znajomego mechanika, i jak bym kupił nowy wał, panewki + robota to koszt wychodzi podobny.

 

W ASO dostałeś zmodyfikowany shortblock, pozbawiony wady. Znajomy mechanik założyłbym takie same części jak miałeś wcześniej, bo zmodyfikowane panewki nie są dostępne w sprzedaży. Także nie ma co porównywać roboty z ASO do niezależnego warsztatu. Jest też duża szansa, tak na oko 80%, że Twój stary block nie nadawałby się do naprawy. Prawie wszystkie bloki po uszkodzeniu panewki są popękane i nadają się najwyżej na skup metali kolorowych. Wizyta w ASO była bardzo dobrą decyzją.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 22.06.2020 o 09:48, haczyk napisał:

Długo trwał cały proces od odstawienia auta do odebrania?

Jakoś ponad 2 miesiące 

Link to post
Share on other sites

Z tym stukaniem( dźwięk bardzo podobny jak ten który miałem przy padnieyej panewce) przy 2tys na wcisnietym sprzęgła to ja niekiedy też to słyszę ale raczej powyżej 2,5 tyś, jak sprzęgło nie wcisniete to cisza. Panewki to raczej nie mogą być bo dźwięk niekiedy się nie pojawia, a silnik nowy, przejechanie 15k po wymianie szortbloka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 31.08.2019 o 20:25, kumir napisał:

Witam, od razu zaznaczam, że nie widziałem załączników które dołączyłeś.
200k kms to "pokaźny" przebieg dla dzisiejszych diesli..blablabla.
Sprawdź czy masz historię przeglądów! Czy był wzorowo serwisowany!. Jedź do dealera i poproś o akcje naprawczą subaru odnośnie bloków silnika 2.0D.
Reasumując powinni wymienić Ci blok na nowy. Ty płacisz tylko za nowy olej i płyny.
Jakieś (2-3000zl) Tyle Ja płaciłem.
Ja już mam 60tys km z nowym blokiem.

Tylko a ASO wymiana i gwarancja dwa lata!

Powodzenia


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Gdyby tak to działało to bez wahania bym pojechał z moim MY10! Tylko wskaż gdzie.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Gdyby tak to działało to bez wahania bym pojechał z moim MY10! Tylko wskaż gdzie.
 
Pozdrawiam
Do ASO w swoim mieście. Albo do @Zdanowicza w Gdansku

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...