Skocz do zawartości

Outback diesel 2011r. czy to panewki słychać?


wilkxt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od około miesiąca posiadam outbacka w dieslu z 2011r z przebiegiem 200tys, niepokój mnie praca silnika bo coś w nim "stuka", najbardziej jest to słyszalne jak puszczam gaz w granicach 2 tys obrotów. Czy ten dzwięk to mogą być padniete panewki? Załaczam dwa filmiki, wewnatrz i przy silnku. Trzech mechaników słuchało i jeden stwierdził, że może panewki, a może wtrysk, dwóch nie wiedziało co.

https://drive.google.com/open?id=1miGki1JkSkA3z4v_Xgs4xwTfjWRKPwOD

https://drive.google.com/open?id=1c3XH5_1gRqWBHhZTJoOa23aw_xzJJDwk

Edytowane przez wilkxt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od razu zaznaczam, że nie widziałem załączników które dołączyłeś.
200k kms to "pokaźny" przebieg dla dzisiejszych diesli..blablabla.
Sprawdź czy masz historię przeglądów! Czy był wzorowo serwisowany!. Jedź do dealera i poproś o akcje naprawczą subaru odnośnie bloków silnika 2.0D.
Reasumując powinni wymienić Ci blok na nowy. Ty płacisz tylko za nowy olej i płyny.
Jakieś (2-3000zl) Tyle Ja płaciłem.
Ja już mam 60tys km z nowym blokiem.

Tylko a ASO wymiana i gwarancja dwa lata!

Powodzenia


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kumir napisał:


Jakieś (2-3000zl) Tyle Ja płaciłem.
Ja już mam 60tys km z nowym blokiem.

Tylko a ASO wymiana i gwarancja dwa lata!
 

A kiedy to robileś? Auto już było po gwarancji?

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że by to zrobili po gwarancji.

Moje do około 170tyś  było serwisowane w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy to robileś? Auto już było po gwarancji?
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że by to zrobili po gwarancji.
Moje do około 170tyś  było serwisowane w ASO.
Auto jak ma 210tyś ( mój j wymieniali blok) to chyba już jest po gwarancji!

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
chyba akcję wymiany hamulca ręcznego..
Zwał jak Zwał. ...oczywiście nie jest to "akcja wymiany bloka" bo Subaru nie przyznaje się do wtopy. Ale nie o tym tę wątek.

My wymieniono, jak setki lub tysiąc innych użytkowników diesli... i dobrze o tym Pan wie

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

chyba akcję wymiany hamulca ręcznego..

Oczekuje, aby osoba Andrzej Koper odnosiła się z szacunkiem do innych użytkowników forum. Bezczelne, chamskie i pozbawione sensu odpowiedzi raczej dobrego wizerunku nie budują.

Mówimy tu o wadach samochody, których usunięcie kosztuje kilkanaście tysięcy i dla większości ludzi jest to zawrotna kwota. Trochę szacunku Panie Koper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc z tą akcja wymiany bloku silnika to do delera czy ASO uderzać?

Ktoś słuchał tych nagrań bo może to coś innego niż panewki? Jak wcisnę sprzęgło to trochę dzwięk sie zmienia, ale sprzegło i dwumasa była wymieniana poł roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, SOLO napisał:

Oczekuje, aby osoba Andrzej Koper odnosiła się z szacunkiem do innych użytkowników forum. Bezczelne, chamskie i pozbawione sensu odpowiedzi raczej dobrego wizerunku nie budują.

Mówimy tu o wadach samochody, których usunięcie kosztuje kilkanaście tysięcy i dla większości ludzi jest to zawrotna kwota. Trochę szacunku Panie Koper.

 

Aktualnie prowadzonych jest kilka akcji : wymiana hamulca ręcznego i to może dotyczyć OBK MY11 , akcja wymiany czujnika stopu , akcja wym. poduszek , akcja wymiany wiązki pompy i akcja wym. sprężyn zaworowych . Dotyczy to różnych modeli Subaru z różnych lat a użytkownicy dostają listowne powiadomienia...

23 godziny temu, kumir napisał:

Jedź do dealera i poproś o akcje naprawczą subaru odnośnie bloków silnika 2.0D.

 

nie ma i nigdy nie było takiej akcji . Istnieje możliwość wystąpienia o tzw. gest handlowy ale obwarowane jest to kilkoma warunkami . Silnik trzeba rozebrać w ASO , zgrać oprogramowanie , zrobić zdjęcia i przesłać do SiP i czekać na odpowiedz z JP . Czasem przyznają naprawę , czasem np. z braku przeglądów w ASO , braku DPF , czy przekręceniu silnika ( jest w programie ) odmawiają. Takie zgłoszenia , ze względu na upływ czasu (dotyczyły głównie aut z lat 2008/9/10 ) , przebieg , brak serwisów w ASO czy inne przyczyny np. wtryski,  są od kilku lat sporadyczne....

W dniu 31.08.2019 o 17:59, wilkxt napisał:

Od około miesiąca posiadam outbacka w dieslu z 2011r z przebiegiem 200tys, niepokój mnie praca silnika bo coś w nim "stuka"

 

proponuje skontaktować się z kimś kto się na tym zna i tam podjechać , żeby ustalił , Na forum proszę nie oczekiwać właściwej diagnozy..

 

58 minut temu, SOLO napisał:

Oczekuje, aby osoba Andrzej Koper odnosiła się z szacunkiem do innych użytkowników forum. Bezczelne, chamskie i pozbawione sensu odpowiedzi raczej dobrego wizerunku nie budują.

 

Ja nie oczekuję , aby osoba SOLO , dbając o swój wizerunek ,  orientowała się w prowadzonych przez Subaru akcjach a szczególnie tej o wymianie hamulca ręcznego... :D  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję Pana Andrzeja : "nie ma i nigdy nie było takiej akcji . Istnieje możliwość wystąpienia o tzw. gest handlowy ale obwarowane jest to kilkoma warunkami . Silnik trzeba rozebrać w ASO , zgrać oprogramowanie , zrobić zdjęcia i przesłać do SiP i czekać na odpowiedz z JP . Czasem przyznają naprawę , czasem np. z braku przeglądów w ASO , braku DPF , czy przekręceniu silnika ( jest w programie ) odmawiają. Takie zgłoszenia , ze względu na upływ czasu (dotyczyły głównie aut z lat 2008/9/10 ) , przebieg , brak serwisów w ASO czy inne przyczyny np. wtryski,  są od kilku lat sporadyczne...."

To chciałem napisać.... "gest handlowy" faktycznie tak to brzmiało. Jakie to kulturalne, eleganckie... No coment.

Prawda jest taka że SIP ma ostatnie zdanie i zależy od nich czy zostaniesz zakwalifikowany czy nie do wymiany za prawie free tę blok- niestety takie czasy.



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośny jak diabli! Jest jakiś wyciek oleju? ( masz osłonę pod silnikiem ! Musisz zdjąć i sprawdzić).
Jak masz wyciek ( nawet kropelki) to do ASO!, jak nie... Też do ASO, bo diesel subaru tak nie pracuje!



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
On 9/1/2019 at 7:31 PM, Andrzej Koper said:

 

Aktualnie prowadzonych jest kilka akcji : wymiana hamulca ręcznego i to może dotyczyć OBK MY11 , akcja wymiany czujnika stopu , akcja wym. poduszek , akcja wymiany wiązki pompy i akcja wym. sprężyn zaworowych . Dotyczy to różnych modeli Subaru z różnych lat a użytkownicy dostają listowne powiadomienia...

 

nie ma i nigdy nie było takiej akcji . Istnieje możliwość wystąpienia o tzw. gest handlowy ale obwarowane jest to kilkoma warunkami . Silnik trzeba rozebrać w ASO , zgrać oprogramowanie , zrobić zdjęcia i przesłać do SiP i czekać na odpowiedz z JP . Czasem przyznają naprawę , czasem np. z braku przeglądów w ASO , braku DPF , czy przekręceniu silnika ( jest w programie ) odmawiają. Takie zgłoszenia , ze względu na upływ czasu (dotyczyły głównie aut z lat 2008/9/10 ) , przebieg , brak serwisów w ASO czy inne przyczyny np. wtryski,  są od kilku lat sporadyczne....

 

proponuje skontaktować się z kimś kto się na tym zna i tam podjechać , żeby ustalił , Na forum proszę nie oczekiwać właściwej diagnozy..

 

 

Ja nie oczekuję , aby osoba SOLO , dbając o swój wizerunek ,  orientowała się w prowadzonych przez Subaru akcjach a szczególnie tej o wymianie hamulca ręcznego... :D  

 

 

 

Panie Andrzeju wracam do Pana posta dotyczącego wymiany sprężyn zaworów w silnikach Subaru  - jakie są objawy wadliwych sprężyn?

Czy to może być przyczoną takiego stanu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, limesiak said:

https://www.subaru.pl/akcja.html

 

Tylko jak go wciągnąć w kampanię w Polsce kiedy przyjechał/przypłynął do naszego kraju?

 

Zastanawiam się czy stuki w mojej Legacy to nie efekt tej wady fabrycznej.

Jak to sprawdzić, jakie są objawy uszkodzonych sprężyn?

Czy po VIN-ie US można zweryfikować auto pod kątem tych sprężyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2019 o 20:17, balbin napisał:

Panie Andrzeju wracam do Pana posta dotyczącego wymiany sprężyn zaworów w silnikach Subaru  - jakie są objawy wadliwych sprężyn?

 

Jak do tej pory nie spotkaliśmy się w trakcie wymiany z takim przypadkiem. Podobno w innym ASO jedna sprężyna zaworowa była pęknięta ale odkryli to przy wymianie , właściciel nie zgłaszał problemów. Akcja dotyczy wyłącznie silników 2.0! Niektóre mają ponad 100 tys. przebiegu. Być może takie przypadki się zdarzają i są jakieś skutki ale ja o tym nic nie wiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, balbin napisał:

Czy po VIN-ie US można zweryfikować auto pod kątem tych sprężyn?

 

Spróbuj na stronach US? Ale skoro Pan Andrzej napisał, że dotyczy tylko 2,0 to powinno rozwiać twe wątpliwości, musisz zdjąć te pokrywy, koszt niewielki 2x55 PLN o ile w ogóle trzeba je zmienić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...