Jump to content
Sign in to follow this  
MARCIN.SLASK

Ciśnienie paliwa a moc samochodu.

Recommended Posts

Dalej Legacy III z silnikiem 2.5l - po wymianie filtr paliwa.

Ciśnienie paliwa za tłumikiem przewodu paliwowego to około 2.2 bar. Bez silnika zapalonego 2 bary, przygazowując to są impulsy do 2.4 bary. Z odłączonym podciśnieniem (zaślepiony kolektor) regulatorem paliwa jest niecałe 3 bary, ale raczej jest gorzej.

Pewnego dnia zatankowałem i po 15-20km zaczęły się dziać złe rzeczy. Rozpędzam się za bramkami i nie mogę wyprzedzić. 135-140km/h i nic więcej. Gaz cisnę w dół i tylko zaczyna temperatura rosnąć. Miałem tak już z 1.5 roku temu i potem wróciło do normy.

Obecnie w mieście nawet sobie radzi, na autostradzie niestety dalej kiepsko. Brakuje mu mocy. Na odcinku 2km rozpędził się od wjazdu (od około 50km/h) do 125-135km/h czyli słabiutko.

Kompresja średnio 14.5.

Świece suche. Na wiosnę wymieniane wraz z kablami, ale wymieniłem i nic.

Błędy: czujnik spalania stukowego (tak ma od 2 lat, czasem go nie widzę), i sonda lambda (wydech w całości nowy (katalizator ma niecały rok, reszta miesiąc)). W dzień zdarzenia było słychać jakby stuki przy obrotach 3200-3500 (powyżej nie wchodził), obecnie w mieście do 4000-4500 zakręci. Temperatura rośnie przy prędkościach autostradowych lub gdy trzeba szybko pod górę wjechać (też autostrada).

Skrzynia to automat.

Jakieś wskazówki?

Serwisant w mojej okolicy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda skończyła żywot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Sonda skończyła żywot.

Z tego co pamiętam to są dwie. Internet twierdzi, że albo 2 takie same, albo każda inna. W zależności od " destination ".

Po czym to poznać jaką wersję mam i która do wymiany?

Błędy: P0328 i P0136

Ciśnienie paliwa nie jest zbyt niskie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisnienie paliwa jest w porzadku, ma byc ok. 3 bar. Sonde mozna sprawdzic komputerem, najprawdopodobniej katalizator sie zapchal i wydech jest zablokowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydech jest świeży. Katalizator ma około roku. Przed wymianą już dwa razy miał takie objawy samochód ze spadkiem mocy. Więc raczej na 99% wykluczam wydech.

To czyli podjechać na komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto tez sprawdzic rozrzad, jesli przestawil sie to nie bedzie mocy. Na wolnych chodzi rowno?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Legacy96 napisał:

Warto tez sprawdzic rozrzad, jesli przestawil sie to nie bedzie mocy. Na wolnych chodzi rowno?

 

Rozrząd robiony 4kkm temu.

Równo chodzi. W mieście daje radę. Może nie przyspiesza jak wcześniej, ale do 70-80km/h to spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trzeba odczytac bledy i sie okaze co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak.

Na wejściu katalizatora lambda 6 przewodowa (chyba szerokopasmowa). Odczyt napięcia: ok. 1.5V (przygazowanie zmienia wartość od 1.2-1.7V ). Lambda za katalizatorem 4 przewodowa, odczyt napięcia 0.33 +/-0.01V (przygazowanie nic nie daje). Po rozgrzaniu dobrze silnika. Sonda 6 przewodowa bez zmian, na 4 przewodowej napięcie poniżej 0.3V.

Po wykasowaniu błędów, pojawił się znowu błąd P0328.

 

Czyżby lambda 4 przewodowa do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MARCIN.SLASK napisał:

Po wykasowaniu błędów, pojawił się znowu błąd P0328.

 

Czyżby lambda 4 przewodowa do wymiany?

https://obdii.pro/en/code/P0328

https://obdii.pro/en/code/P0136

Tak. Zdecydowanie zacznij od wymiany wszystkich sond...

Zostaw w spokoju pierwszą sondę!

Logika coś Ci podpowiada, czy ślepo wierzysz we wróżby?

Widzę, że umiesz się posłużyć multimetrem. Działaj! :)

Procedura diagnostyczna dla P0328:

P0328.thumb.png.7a1a3a732137a6d96b7be602127df7d4.png

 

Procedura diagnostyczna dla P0136:

P0136.thumb.png.69c01439b96b25b5cbbf7beedaba91ef.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, albo sonda do wymiany, albo przerwane kable. To samo jesli chodzi o czjnik spalania stukowego. Jaki przebieg ma auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 31.08.2019 o 16:35, Legacy96 napisał:

Tak, albo sonda do wymiany, albo przerwane kable. To samo jesli chodzi o czjnik spalania stukowego. Jaki przebieg ma auto?

 

Przebieg na liczniku 224kkm. Ile realnie to nie wiem.

 

WOJO wielkie dzięki :D

Nie wiem dlaczego się zasugerowałem ,że lambda ma mieć około 1.5V i uznałem tą za dobrą.

Na koniec byłem pewny sondy i nawet błąd jej przypisałem :/

Nie wiem czy w tygodniu będę miał czas na pomiary, ale zrobię to jak tylko czas pozwoli.

Jeszcze raz dzięki.

 

EDIT 07.09.2019.

Miałem dzisiaj działać popołudniu, ale:

- moc wróciła (nacisnę trochę i przyspiesza, wtedy musiałem więcej),

- inaczej silnik pracuje (nie ma pomruków, tylko jakby sycenie / zasysanie przy większych prędkościach),

- powrócił błąd P0136 (od kiedy kupiłem to tylko te dwa były i się pojawiają, raz jeden, raz oba),

Pomierzę z sondy ile się da.

Edited by MARCIN.SLASK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...