Skocz do zawartości

Forester XT - spalanie stukowe


grzes124

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.02.2020 o 09:04, Dzik44 napisał:

Ale przeczytaj jeszcze raz (w Twoim temacie..) posty od Piotra.., On tam wymienia parę osób które są specjalistami w tej dziedzinie nie raz robiły testy i badania.

Skoro takie poważne osoby robiły takie poważne testy i badania, to rozumiem, że powiadomiły odpowiednie organa o niespełnianiu norm dla benzyny 95 w Polsce.

Przytaczane osoby są z pewnością dobrze znane Dyrekcji, więc zakładam, że Importer Subaru ma świadomość w tym temacie, jak również na temat wyników badań dotyczącej pracy silnika, jakoby nie pracował poprawnie na benzynie 95.

Jeśli Importer Subaru nie wydał oficjalnych zaleceń (przynajmniej ja nie słyszałem o takich) co do stosowania w silniku DIT montowanego w Forester XT IV generacji, benzyny o min liczbie oktanowej 98, to mam rozumieć, że z premedytacją działa na szkodę swoich klientów?

 

Wczoraj byłem w ASO. Zostawiłem logi, i tak jak myślałem, nie zapowiada się aby ktoś na nie spojrzał.

Otrzymałem informacje, że samochód/silnik pracuje poprawnie, brak zalogowanych błędów w sterowniku silnika.

Okresowe pojawianie się stuków może być normalne dla tego silnika. Czyli idziemy w kierunku TTTM.

 

Przy okazji przymierzyłem się do nowego Forestera.

Na plus:

- wykonanie wnętrza (chociaż ten wielki ekran mnie trochę drażni)

- materiały,

- dużo lepsze siedzenie kierowcy (na innych nie siedziałem), ciekawe jak wypada w długiej trasie

Na minus:

- bryła samochodu (zwłaszcza tył) nie zachwyca

Generalnie mocno na plus w porównaniu do poprzedniej generacji. Ze względu na silnik raczej nie trafi na moją listę.

Edytowane przez grzes124
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jedna ciekawostka zza kulis automotive. Jakiś czas temu (2014-15) do Bardzo Poważnej Firmy (1 Tier ) firmy  zgłosił się Bardzo Poważny Producent samochodów, z topu EU, z prośbą o zaprojektowanie dodatkowej funkcjonalności w zbiorniku paliwa: wykrywanie jego jakości na podstawie kilku cech/czynników. 

Po ludzku - chcieli czujnik jakości paliwa. Miało być to dedykowane do Diesli, chcieli na tej podstawie sterować mapami silnika tak, by nie reagować na wyniki, a przewidywać zachowanie się procesu spalania. Oczywiście na celu było obniżenie zużycia paliwa i produkcji substancji ubocznych pozostałych po procesie, nie tam żadne zwiększenie mocy:)

 

Ergo, można z tego wyciągnąć wniosek, iż producenci są w pełni świadomi problemu, jeżeli już chcieli wydać pieniądze na jego wyeliminowanie.*

Dalej idąc już w spekulacje, może być tak, iż silnik jest zaprojektowany pod jakieś tam normy, i nie jest uwzględniony wystarczająco duży rozrzut jakości, występujący realnie w polu.... a może ta jakość odbiega zbytnio od normy, wszak wszystko ma swój rozrzut.

 

Ciężko stwierdzić czy sposób w który dane auto jest eksploatowane nie powoduje wystąpienia jakichś specyficznych warunków, których A. producent nie przewidział więc wykraczają poza zakładane specyfikacje lub B. Producent pominął gdyż uznał, że nie opłaca się mu tym zająć. W obu przypadkach walka z systemowymi wiatrakami.... może doprowadzić do osiwienia/wyłysienia/gorsze.

 

Pozostając w temacie, wydaje mi się, iż takie przypadki trzeba więc traktować indywidualnie więc zacząłbym od solidnego warsztatu gdzie mają trochę serca do samochodu i klienta.....

 

*W 2015 Temat rozwoju Diesla w EU został drastycznie zahamowany, praktycznie do 0 a nawet do wartości ujemnych (cofanie się w rozwoju) u niektórych producentów. Taka tam, fluktuacja rynku:). Projekt został skasowany.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy duży producent targetuje swoje samochody mogą występować różnicę   np. termostat czy mapy paliwa  dla hiszpani czy Norwegii będą inne. Renault Polska to własność koncernu z  Francji  dlatego specyfikacje i oferta mieliśmy idetyczną. Natomiast czesi/słowacy podpadali pod niemców którzy byli niezależnie od francuzów. W subaru zresztą włosi np mieli fabryczne lpg  a my mamy  pewnie  mamy samochody strojone na rynek szwajcarski . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę temat i.... (odpukać) go zakończę.

 

Od początku tego roku jeżdżę wyłącznie na pb95. Głownie Shell FuelSave.

Ostatni raz w ASO byłem w lutym, o czym pisałem także w tym wątku.

Oficjalnie nic extra z samochodem nie robili, przynajmniej taką dostałem informację.

Jednak właściwie od tego czasu zupełnie brak wcześniej opisywanych dolegliwości.

Autko zbiera się świetnie, silnik pracuje cicho i zero podejrzanych stuków. Oby tak dalej.

 

Może wraz z pojawieniem się pandemii na stacjach skoczyła jakość benzyny, hihi :)

 

Pozdrawiam, Grzesiek

Edytowane przez grzes124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...