Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2001 - kombi 2.0 benzyna + gaz - zawieszanie obrotów


Szymon Koronkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

WItam wszystkich wiedzących. 

 

Subaru Legacy 2001 rocznik, silnik benzyna 2.0 + gaz. Świeżo po wymianie świec oraz kabli, cewka sprawna. Wyraźna poprawka pracy silnika, ale są nadal trzy problemy.

 

Zdarza się, że na niskich obrotach gaśnie (tak na benzynie jak i gazie). Po rozgrzaniu silnika się to już nie zdarza.

Przełączając się na gaz na wolnych obrotach pracuje jakby mniej płynnie niż na benzynie.

 

I najbardziej palący problem.


Zdarza się, że obroty się zawieszają. Wygląda to tak, że jedziemy sobie powiedzmy 50 na godzinę mając obroty w okolicach 3 000 wciskamy sprzęgło celem zmiany biegu i zanim go zmienimy obroty stoją. I to NIE JEST efekt taki że one po pewnym czasie opadają tylko stoją tak jakbym cały czas gaz wciskał.

Wiem na pewno, że katalizator jest do wymiany w sensie jest pełny. Czy to może być powodem powyższych objawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to zalatuje brudną przepustnicą (motylek się zawiesza) albo jakimś uszkodzeniem linki gazu (może rdzeń zahacza gdzieś o pancerz).

Lampka Check engine się pali? Tempomat masz?

 

Gaśnięcie na niskich obrotach też może mieć związek z syfem w przepustnicy.

Może też być typowa przypadłość auta z LPG - dogorywająca pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SubaruLPG napisał:

jeśli jest na lince to linka od tempomatu może zwiesić przepustnice o ile takowy występuje. miałem tak w innym samochodzie.

Też o tym myślałem, bo w Legacy tempomat jest realizowany właśnie prze drugą linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tempomatu brak, o przepustnicy ostatnio myślałem i będę zlecał czyszczenie. Wołają 250 zł. Nie wiem czy to dużo, ale jeszcze nigdy niczego mi mechanik nie zawalił więc :) zobaczymy :) lista napraw robi się coraz dłuższa, ale z każdą kolejną auto jeździ coraz lepiej. Powoli je ratuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dość sporo bo przepustnica jest w tych samochodach prosta do wyjęcia. Pamiętaj jednak jedno w mechanice liczy się dokładność i niestety tutaj dużo warsztatów polega... klienci są sami sobie winni wybierają najczęściej gdzie jest taniej.

dlatego czyszczenie dokładne przepustnicy i elementów do niej przylegających może kosztować tyle.

u siebie czyszcząc przepustnice w starszym samochodzie poświęciłem pół dnia.

było szlifowanie polerowanie malowanie elementów które korodowały czyszczenie dokładne silnika krokowego a nie psikanie w jednej pozycji brakeclenarem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...