Skocz do zawartości

Seryjny WRX 2001 co można z nim zrobić?


JonesB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Proszac o rade nie spodziewałem sie krytyki :)

 

Napisałem "jak narazie" bo teraz ten etap przerabiam...reszta poźniej. Kolejność modyfikacji jest dla mnie bez znaczenia.

 

A auto wybrałem takie jakie zawsze chciałem mieć. Nie może jezdzić na prostej tylko zawsze bokami musi latać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym turbo i wtryskach usyska sie te 280KM ? Jesli nie to co trzeba zmienić..pierwsze czy drugie? A moze oba?

 

Może 270 może 265 a może 280. Zależy od wielu czynników (np paliwa, temperatury, hamowni itd).

Najpierw kończy się turbo i zaraz potem wtryski, w zasadzie można uznać, że jak zmieniać to razem.

 

Do wysokich 12 moim zdaniem nie ma szans się nawet zbliżyć w "polskich warunkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc - to chyba ostatni element układanki

 

Ale najbardziej skomplikowany i ryzykowny . Zawias i hamulce to prosta sprawa. Kupujesz , zakładasz i jezdzisz jesli wiesz co jest dobre i Cie na to stać.

 

 

 

Jesli zwiekszy sie doładowanie to "drastycznie" spadnie żywotność turbo? Piszesz tak z tego wzgledy czy to juz taka zaleznosc ze jak pada to razem?

 

Gdybym zmienił turbo na vf34 to seryne wtryski wydola a jak nie to jakie zakładać? Jesli bym zmieniał turbo to raczej nie po to zeby przeskakiwac te 280km a po to zeby miec pelne doladowanie w jak najwiekszym zakresie obrotow. I do tego ta turbina bedzie dobra? Pasuje bez oroblemu do WRX-a czy trzeba cos kombinowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieda w karju? nie ma samochodow ? dziurawe drogi?

Pieniadze sa, raczej nie ma samochodow i sa dziadowskie drogi, nie ma sie gdzie scigac.

Normatnie, to do scigania sie na prostej bierze sie V8 i RWD, a nie jakies japonskie wynalazki z dziwnymi napedami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zwiekszy sie doładowanie to "drastycznie" spadnie żywotność turbo? Piszesz tak z tego wzgledy czy to juz taka zaleznosc ze jak pada to razem?

 

Marcinowi chodziło raczej o to, że kończy się wydajność wtrysków i turbo, a nie żywotność, choć ta oczywiście ma stosunek odwrotnie proporcjonalny do zwiększania ciś. doładowania.

 

 

Gdybym zmienił turbo na vf34 to seryne wtryski wydola a jak nie to jakie zakładać? Jesli bym zmieniał turbo to raczej nie po to zeby przeskakiwac te 280km a po to zeby miec pelne doladowanie w jak najwiekszym zakresie obrotow. I do tego ta turbina bedzie dobra? Pasuje bez oroblemu do WRX-a czy trzeba cos kombinowac?

 

Napisałeś wcześniej że to ma być wersja budżetowa, więc zrób jak radzi Marcin, większe turbo to jednak proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym turbo pewnie dalo by sie zejsc do wysokich 12 sekund przy zalozeniu ze kierowca umie zmieniac biegi.

to sem nie da !...

no chyb ze chcesz jeden przejazd zrobic i na lawete :twisted:

Ziomy Ci tu dobrze radza :

- hamulec

- zawias

- VF34

- wtryski min 550

- zegary

- chlodnica oleju z termostatem

- dobra opona 070 :twisted:

- nie-ASO

po drodze przyda sie sprzeglo AP, Exedy ...

a dalej tu juz lista sie nie konczy, albo inaczej lista sie konczy na .... EVO :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym turbo pewnie dalo by sie zejsc do wysokich 12 sekund przy zalozeniu ze kierowca umie zmieniac biegi.

to sem nie da !...

http://www.quicktimeperformance.com/Projects/WeaponX.php

I jezdzilo bardzo dlugo do puki panowie nie zabili silnika strzalem nitro 75KM w czasie strojenia na hamowni.

Jedyne co sie nie zgadza, to to ze teraz sa juz szybsze WRX'y na seryjnym turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK...zrobie jak radzicie

 

wydech

pompa

sprzeglo

remap

 

i do tego zawiecha czyli ALK , stabilizator 22mm (a jaki jest seryjny u mnie? )rozporka i geometria.

 

Sa 2 sprzegla na nie-ASO...ACT i AP. Przy AP napisane jest ze wzmocnione...przy ACT nie.Tak faktycznie jest? W tej chwili jak strzelam ze sprzegla to sie slizga tak jakby docisk byl za slaby.

 

Po zmianie wydechu zwiekszyla mi sie turbo dziura...wczesniej max ladowalo przy ok. 3600 a teraz dobrze ponad 4000. Wyczytałem ze tak jest bez strojenia wiec chyba tak ma byc a moze sie myle i cos jest nie tak?

 

Zastanawia mnie jeszcze sprawa uppipa...wymieniac teraz czy dopiero przed samym remapem? Cos sie moze z silnikiem stac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło ACT też jest mocniejsze niż seria. Nawet sporo mocniejsze. Ale AP jest najlepsze.

Stabilizatory zdecydowanie korzystnie obydwa wymienić.

Co do zwiększonej turbodziury po wymianie wydechu to nie wiem - zazwyczaj miałem przeciwne doświadczenia. Oczywiście strojenie może tu wiele poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny fachowiec ktorego znam odradza wiec watpie zeby cos z tym zrobil a upieral sie raczej nie bede.

 

Pytam dlatego ze nie chce na remap jechac na lawecie tylko na kolach (ok. 200km) a chciałbym juz miec wszystko przygotowane.

 

I jeszcze jedno pytanie...warto zakladac lekkie kolo zamachowe? Cena/ korzysc wuypada dobrze czy raczej marnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...