Skocz do zawartości

Seryjny WRX 2001 co można z nim zrobić?


JonesB

Rekomendowane odpowiedzi

Ja sie tez wyleczylem z tuningu WRXa, abieram na Sti

 

 

No ja też :P Wiem, że STI to byłby rozsadniejszy wybór od samego początku - tyle, że wyboru nie miałem do tej pory, auto na firmę i musiało byc w miarę ucywilizowane :P

 

Teraz myślę co by tu sobie poprawic - a że się finansowo średnio opłaca to jak widac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak się sunie bokiem i naciska raz gaz raz hamulec, próbując utrzymac się na zakręcie to za którymś razem, pedał robi się twardy (w górnym położeniu) i nie daje się go wcisnac nawet 1cm (nic się nie dzieje auto nie hamuje)

 

No tak ja boki robie tylko na śniegu... więc nie mam tego problemu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian.R, a to nie czasem po prostu brak ciśnienia w serwie?

Wtedy by się to raczej objawiało hamowaniem bez wspomagania-wymagającym nieco więcej siły, ale jednak hamowaniem. W sytuacji o której ja i Sebastian.R piszemy, nie ma szans, żebyś zhamował auto choć trochę. Objaw jest taki jakbyś hamował z ABSem na lodzie, ale bez charakterystycznego terkotania układu hamulcowego. Pedał cały czas odbity na górę.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jest taki jakbyś hamował z ABSem na lodzie, ale bez charakterystycznego terkotania układu hamulcowego. Pedał cały czas odbity na górę.

 

pzdr

Seb@

 

Przerażające ! Często to się zdarza ?!

 

P.S. Przepraszam że tak truje, ale zrobiłem WRXsem 70.000 i nie trafiłem takiego objawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian.R, a to nie czasem po prostu brak ciśnienia w serwie?

Wtedy by się to raczej objawiało hamowaniem bez wspomagania-wymagającym nieco więcej siły, ale jednak hamowaniem. W sytuacji o której ja i Sebastian.R piszemy, nie ma szans, żebyś zhamował auto choć trochę. Objaw jest taki jakbyś hamował z ABSem na lodzie, ale bez charakterystycznego terkotania układu hamulcowego. Pedał cały czas odbity na górę.

 

pzdr

Seb@

 

Dokładnie tak jak piszesz. Na codzień się to nie zdarza, na pojeżdzawkach raz na 100 hamowań, ale to zawsze 2-3 zakręty poza torem jak się przesadzi. No i warunkiem jeszcze jest, że jest to hamowanie jedno po drugim, na jakiejś gęstej sekwencji zakrętów. Ogólnie ten abs działa prawidłowo, tylko potrafi zgłupiec np na małych pętlach w Kielcach.

 

W końcu czymś się musi różnic ten "sportowy" w sti...

 

Ale zwrócę szczególną uwagę następnym razem, czy auto chociaż trochę hamuje... wydawało mi się, że nie...ale za mocno spanikowany byłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Przepraszam że tak truje, ale zrobiłem WRXsem 70.000 i nie trafiłem takiego objawu.

 

Może umiesz lepiej jeździc i nie naciskasz hamulca w takich momentach jak ja :P

No i może inny soft absu masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jest taki jakbyś hamował z ABSem na lodzie, ale bez charakterystycznego terkotania układu hamulcowego. Pedał cały czas odbity na górę.

 

pzdr

Seb@

 

Przerażające ! Często to się zdarza ?!

 

P.S. Przepraszam że tak truje, ale zrobiłem WRXsem 70.000 i nie trafiłem takiego objawu.

 

miałem dokladnie to samo w seacie leonie i po wielu probach wyszlo ze padniety był czujnik ABSu, po wymianie ustało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian.R, a nie naciskasz przypadkiem hamulca parę razy pod rząd bez ujęcia w międzyczasie gazu?

 

Nope. Ale zdarza mi się w zakręcie hamowac czasami. I potem właśnie wariuje abs i raz na ruski rok wariuje kompletnie, blokując przez chwilę pedał.

 

Następnym razem, zamienie się z kimś na 1 okrążenie i zobaczymy.

W sumie nie ma co się za bardzo podniecac, trzeba na STi zbierac :)

Wymiana klocków i płynu pewnie trochę pomoże - powinienem dawac radę hamowac przed zakrętem :P

 

miałem dokladnie to samo w seacie leonie i po wielu probach wyszlo ze padniety był czujnik ABSu, po wymianie ustało

 

Jak się to będzie zdarzało na co dzień to zareklamuje. Teraz ciężko by to było nawet powtórzyc na torze - zależy od wielu czynników które będe rozpracowywał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie dziwne... :roll:

 

Może spróbuj przy najbliższej okazji odłączyć ABS i zobacz, czy efekt się powtórzy.

 

 

 

 

(z tym, ze jak odłączysz ABS to ryzykujesz, że już nie będziesz miał ochoty tego gówna uruchamiać ponownie! :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie dziwne... :roll:

 

Może spróbuj przy najbliższej okazji odłączyć ABS i zobacz, czy efekt się powtórzy.

 

 

 

 

(z tym, ze jak odłączysz ABS to ryzykujesz, że już nie będziesz miał ochoty tego gówna uruchamiać ponownie! :mrgreen: )

 

I tak właśnie zrobię, jak tylko Carfit dostaczy mi re070 :P Szkoda mi było codziennych opon ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będziesz miał ochoty tego gówna uruchamiać

Przy zgodzie co do treści, prosiłbym by na technicznym to ubierać w bardziej wykwintną mowę, to forum dzieci również czytają :twisted:

 

Tia... potem na konsoli wykorzystują nasze sugestie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Tyle różnych opinii na temat hamulców. Niektórzy jeszcze polecają tarcze Turbogroove EBC i klocki Red Stuff ceramic. Skąd ja mam teraz wiedzieć, który komplet kupić?

 

Ja jeżdżę na takim zestawie i jest gites :) Przez pierwsze 300/400m trzeba uważać a później normalnie hamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie wydechu 2,5-3" przelot od turbo do końca - około 2tys

Pompa Paliwa 400zł

Remap Ecutek - 3tys

Zostaje ci 3 tys (za to możesz trochę poprawić zawieszenie albo hamulce), czyli możesz włożyć zawieszenie D2 lub możesz zmienić tarcze hamulcowe na większe (patrz mati ale wymagane felgi 17") + np. Kayaby AGX.

Mniej więcej w 8tys powinieneś się wyrobić.

 

Jeżeli sam remap to 3400zł jeżeli w pakiecie jak zestaw 2 to faktycznie jest taniej pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam remap to 3400zł jeżeli w pakiecie jak zestaw 2 to faktycznie jest taniej pzdr

Maniek, mam pytanie, czy wygrywacie sam gotowy program, czy stoicie każde auto indywidualnie np. na podstawie wyników z AFR (ewentualnie na hamowni obciążeniowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam remap to 3400zł jeżeli w pakiecie jak zestaw 2 to faktycznie jest taniej pzdr

Maniek, mam pytanie, czy wygrywacie sam gotowy program, czy stoicie każde auto indywidualnie np. na podstawie wyników z AFR (ewentualnie na hamowni obciążeniowej)

 

Wgrywamy "tylko" mape ale każda mapa jest robiona pod konkretne auto indywidualnie

mapa powstaje na etapie nagrania tzw Loga w czasie rzeczywistym + sonda szerokopasmowa AFR.Następnie według tego nagrania powstaje tzw surowa mapa która jest indywidualnie obrabiana aż osiągnie się optymalną wartość oczywiscie ku zadowolenia klienta i maxymalnego bezpieczeństwa (czasami trzeba kilkanaście wgrań). Rzadko korzystamy z hamowni obciążeniowej bardzo dobra jest hamownia Road Dyno (software) którą mamy również w pakiecie Ecuteka błąd pomiaru względem Maha LPS3000 wynosi ok ~ 3% pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie bede zakładał osobnego tematu tylko dalej pisał w tym.

 

Szykując sie na remap auto dostało przelotowy wydech i nową pompe paliwa Walbro. Mam teraz 2 projekty na auto w zalezności co doradzicie:)

 

1. Typowy dla WRX-a czyli :

-wydech przelot

-pompa

-remap

-mocniejsze sprzegło

 

moc 265-270 KM/360Nm

 

2. I troche drozszy w realizacji...

-wydech

-pompa

-wieksze turbo

-IC od STI (np od 07 ?)

-wtryski

-mocniejsze sprzegło

-wkład do skrzyni RA

-remap

 

Moc...????

 

I teraz pytania :

 

1.Ile mozna wycisnac w miare bezpiecznie z tego silnika bez wymiany bebechów?

2.Co mi da w projekcie 1. wiekszy IC ?

3.Czy IC od STI np. 07 (od Carfita) bezproblemowo podejdzie od mnie

4.Na ile mocy wystarcza seryjne wtryski?

5.W zależności ile max. wytrzyma silnik jaka turbina bedzie dobra a jaka najlepsza?

 

Nie ma to byc kawiorowe rozwiazanie a ekonomiczne i w miare bezproblemowe :)

 

Szkoda że nie ma działu projekty i rezultaty :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zależy co to znaczy bezpiecznie. Według producenta - 218KM. Według większości doświadczeń - 270-280KM.

2. Nic albo prawie nic, troszkę niższe temperatury w dolocie i większe bezpieczeństwo.

3. Nie wiem na pewno ale pewnie nie.

4. Na tyle ile seryjne turbo.

5. Seryjna albo vf34.

 

Jeżeli ma być ekonomiczne i bezproblemowe to zrób zestaw 1 plus to co już pisałem o zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...