Jump to content
Leśna

Filtr cząstek stałych

Recommended Posts

Witam! Takie pytanie - zapchany filtr cząstek stałych, auto na gwarancji. Czy może być tak że gwarancja tego nie obejmuje? Ewentualnie czy AC ogarnie wymianę? Jeśli nie, to jaki koszt w 5 letnim Foresterze i kto się tym zajmuje? Z góry dzięki za odpowiedź!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwarancja nie obejmuje, to część eksploatacyjna.

AC też nie obejmuje, chyba że nieznany sprawca ci ukradnie/zniszczy DPF.

Wymiana np. w ASO. Ja w zeszłym roku zapłaciłem 5,5k pln, ale to jakaś promocja na DPF'y była, teraz chyba 8k pln.

 

k.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tansza jest   regeneracja

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... 
Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Na grzyba więc ta gwarancja? Jest to droga część samochodu i nie ma prawa po 4,5 roku i 100 000 km wziąć i się "zapchać". Inny diesel przejechane ponad 600 000 km, kilkanaście lat, dopiero po takim czasie dpf do wymiany. To samo AC - po co je płacę??? Widać najlepiej samochód rozbić po 3 latach, albo wyciąć DPF. Full ekologia! Produkujmy samochody, których nie opłaca się naprawiać. Wycinajmy urządzenia które zapewnieją choć trochę czystsze powietrze. 8 tys. to pół roku leasingu nowego auta. Wielki sens naprawiać stare... Umrzemy w tym smrodzie i ilości części samochodowych :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją drogą - z czego wynika "zapchanie się" tego filtra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kolei:

22 minuty temu, Leśna napisał:

Na grzyba więc ta gwarancja?

 

Pozwól że użyje analogii butów: Gwarancja daje ci pewność, że jak buty się rozkleją przed upływem gwarancji to zostaną sklejone bez ponoszenia kosztów przez ciebie. Gwarancja nie obejmuje jednak zdarcia podeszwy w wyniku intensywnego używania.

 

24 minuty temu, Leśna napisał:

Jest to droga część samochodu i nie ma prawa po 4,5 roku i 100 000 km wziąć i się "zapchać". Inny diesel przejechane ponad 600 000 km, kilkanaście lat, dopiero po takim czasie dpf do wymiany

 

600kkm? To chyba nie DPF był ale FAP (funkcja ta sama, konstrukcja diametralnie różna).

U mnie, mimo idealnych warunków pracy (dużo tras, częste wymiany oleju, dobrej jakości paliwo) zapchał się po 145kkm. Kupując auto z DPF bylem tego świadomy.

 

27 minut temu, Leśna napisał:

To samo AC - po co je płacę??? 

 

Cytując definicję:

"Autocasco, auto-casco, AC – dobrowolne ubezpieczenie pojazdów mechanicznych (np. samochodów, motocykli) od zdarzeń losowych. Celem ubezpieczenia jest ochrona pojazdu wraz z jego wyposażeniem w zakresie utraty, zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży."

 

AC nie chroni przed zepsuciem/zużyciem się.

 

28 minut temu, Leśna napisał:

Swoją drogą - z czego wynika "zapchanie się" tego filtra?

.

Używanie auta na krótkich trasach, w mieście . No i paliwo słabej jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Tankuje na Orlenie, więc chyba nienajgorzej. W mieście też raczej mało jazdy. A j może jazda z małą ilością paliwa mieć znaczenie? Tzn na rezerwie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

tansza jest   regeneracja

 

 

Kogoś możesz polecić? Południe Polski

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Nargond napisał:

Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... 
Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd 

Gdzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazda ekologiczna, to największy zabójca dpfa i  koła dwumasowego

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że to nie to samo ale.... Koledze ostatnio w fordzie benzyniaku zapalił się check a że samochód na gwarancji jeszcze. No to pojechał do ASO, okazuje się że cos z katalizatorem. Umówili go n gwarancyjną wymianę. Samochód ma ok 150 tys przejechane. Uznali to jakaś wada materiałowa.

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm... Tankuje na Orlenie, więc chyba nienajgorzej. W mieście też raczej mało jazdy. A j może jazda z małą ilością paliwa mieć znaczenie? Tzn na rezerwie?
Najtaniej jest "wypłukanie" czy "pranie" tego starego DPFa!.
Ja robiłem ale w 3miescie za 700zl.

Tylko najlepiej! Najpierw niech ktoś Ci poda ile masz sadzy i ile popiołu w tym DPFie.
To jest podstawa do dalszych kroków. Wymiana na nowy DPF może nic nie dać ( na dłuższą metę), tylko kasę wydasz!.
Ja mam podłączony pod OBD2 czytnik i odbieram na bieżąco dane do TorquePro ( taki program na androidzie) i wiem ile mam zapchany, kiedy się robi "Czyszczenie" i takie tam inne parametry. Polecam!.

Reasumując najpierw podaj ile ? Ile sadzy? Ile popiołu?
I nie ma znaczenie ile km, ile lat ma samochód! Niech Ci nie wmawiają (Serwis to lubi) : że żywotność DPF to ileś tam kilometrów... Ja mam prawie 260k i ten sam DPF od nowości.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radiolog napisał:

jazda ekologiczna, to największy zabójca dpfa i  koła dwumasowego

Cześć!

Nie powielaj poproszę wiedzy rodem z magla. Napisane na forum jest dużo na ten temat.

 

Zdrówka,

Luke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Leśna napisał:
17 godzin temu, Nargond napisał:

Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... 
Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd 

Gdzie?

Poznań 
Płukankę z wymianą uszczelek zrobiłem dokładnie za 700 PLN -> mechanik który montował i demontował filtr mówił że bardziej opłaca się wymiana wkładu - logiczniejsza i wtedy koszt to około 1,8 - wiedza z początku lipca :-) 
 

 

11 godzin temu, kumir napisał:

a mam podłączony pod OBD2 czytnik i odbieram na bieżąco dane do TorquePro ( taki program na androidzie) i wiem ile mam zapchany, kiedy się robi "Czyszczenie" i takie tam inne parametry. Polecam!.


NIe wiem czy ma to sens czy nie ale mechanik mówił że ten współczynnik ASH z Torqu na nic się ma do rzeczywistości - on ponoć bierze tą wartość z ilości wypaleń DPF'a -> ale ja tutaj się nie znam! i nie wiem czy to Prawda ! powtarzam tylko to co usłyszałem...niech się wypowie ktoś mądrzejszy....
Notabene i tak korzystam z tego programu w tym samym celu :-) 

 

11 godzin temu, kumir napisał:

Ja mam prawie 260k i ten sam DPF od nowości.

Ja płukankę profilaktycznie zrobiłem przy 170... uznałem że raz na jakiś czas można a nawet wypada to zrobić - Sam filtr jest od nowości ten sam... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Norwegii DPF jest objety gwarancja producenta.

W Polsce problemem jest generalnie niska jakosc paliwa, bez wzgledu na jego zrodlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Gregorius napisał:

W Polsce problemem jest generalnie niska jakosc paliwa, bez wzgledu na jego zrodlo.

Tutaj chyba się zgodzę - jak tylko nie doleję czegoś do paliwa to słyszę wtryskiwacze...nie ważne czy paliwo zwykłe czy premium... 
A kwestia DPF to nie tylko paliwo tylko jeszcze olej - musi też spełniać odpowiednie normy....ale to są już chyba dywagacje na inny temat ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Nargond napisał:

Tutaj chyba się zgodzę - jak tylko nie doleję czegoś do paliwa to słyszę wtryskiwacze...nie ważne czy paliwo zwykłe czy premium... 
A kwestia DPF to nie tylko paliwo tylko jeszcze olej - musi też spełniać odpowiednie normy....ale to są już chyba dywagacje na inny temat ? 

W Norwegii jezdzilem dwoma Subaru 2.0 D (Forester i OBK) glownie na krotkich dystansach do 3-4 km i nie mialem zadnego problemu z filtrem. Raz mialem problem po przejechaniu dlugiej trasy i zatankowani na Orlenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Gregorius napisał:

W Norwegii jezdzilem dwoma Subaru 2.0 D (Forester i OBK) glownie na krotkich dystansach do 3-4 km i nie mialem zadnego problemu z filtrem. Raz mialem problem po przejechaniu dlugiej trasy i zatankowani na Orlenie...

Moje płukanie filtra to był tylko mój wymysł (z jakiś 8n czegoś tam wynik powstał 4n czegoś tam po myciu) więc filtr nie był zapchany...ale chciałem to zrobić więc to zrobiłem...z innych rzeczy które oddam do czyszczenia bez konieczności to będzie EGR i chyba przepływka ... ale to będę ustalać na bieżąco z mechanikiem :-) 

 

Od roku mam tego forka - pierwsze jego jazdy to były właśnie 3-4km do pracy dzienna łączna 6-8 km :-) i też bez problemów z DPF'e - raz wywaliła mi kontrolka ale tylko na chwilę jak stałem w korku....sama się zapaliła i w tym samym korku zgasła....
Nie wiem jak mu szło wypalanie i co ile km - nie śledzę tego aż tak..ale za to dulation miałem poniżej 1.5% po przejechaniu 10k km - teraz mam 5k km od wymiany oleju na serwisowy Castrol i Dulation mam już na poziomie 1,8-2,0% -> więc coś z tymi olejami też jest (wcześniej zalałem coś co polecał mi jeden mechanik purple coś tam)...

Ale myślę że w przypadku DPF dużo zależy od wielu zmiennych jak jeździmy na jakich biegach co lejemy do baku i jaki olej...potem są zmienne jak obciążenia silnika pokonywane trasy / miasta itp itd...

Ja uznałem że nie mam zamiaru ciągle o tym myśleć - raz na jakiś czas odpalam torque i sprawdzam co i jak się tam ma....i tylko się irytuje jak włącza się wypalanie DPF - no żeś zawsze jak chcę kogoś wyprzedzić i potrzebuję trochę tej mocy ;-) 

Ogólnie jak to wszyscy mówią - póki nic się nie dzieje nie ruszać :-) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...