Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Witam! Takie pytanie - zapchany filtr cząstek stałych, auto na gwarancji. Czy może być tak że gwarancja tego nie obejmuje? Ewentualnie czy AC ogarnie wymianę? Jeśli nie, to jaki koszt w 5 letnim Foresterze i kto się tym zajmuje? Z góry dzięki za odpowiedź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Gwarancja nie obejmuje, to część eksploatacyjna. AC też nie obejmuje, chyba że nieznany sprawca ci ukradnie/zniszczy DPF. Wymiana np. w ASO. Ja w zeszłym roku zapłaciłem 5,5k pln, ale to jakaś promocja na DPF'y była, teraz chyba 8k pln. k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 tansza jest regeneracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Hmm... Na grzyba więc ta gwarancja? Jest to droga część samochodu i nie ma prawa po 4,5 roku i 100 000 km wziąć i się "zapchać". Inny diesel przejechane ponad 600 000 km, kilkanaście lat, dopiero po takim czasie dpf do wymiany. To samo AC - po co je płacę??? Widać najlepiej samochód rozbić po 3 latach, albo wyciąć DPF. Full ekologia! Produkujmy samochody, których nie opłaca się naprawiać. Wycinajmy urządzenia które zapewnieją choć trochę czystsze powietrze. 8 tys. to pół roku leasingu nowego auta. Wielki sens naprawiać stare... Umrzemy w tym smrodzie i ilości części samochodowych :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Swoją drogą - z czego wynika "zapchanie się" tego filtra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Po kolei: 22 minuty temu, Leśna napisał: Na grzyba więc ta gwarancja? Pozwól że użyje analogii butów: Gwarancja daje ci pewność, że jak buty się rozkleją przed upływem gwarancji to zostaną sklejone bez ponoszenia kosztów przez ciebie. Gwarancja nie obejmuje jednak zdarcia podeszwy w wyniku intensywnego używania. 24 minuty temu, Leśna napisał: Jest to droga część samochodu i nie ma prawa po 4,5 roku i 100 000 km wziąć i się "zapchać". Inny diesel przejechane ponad 600 000 km, kilkanaście lat, dopiero po takim czasie dpf do wymiany 600kkm? To chyba nie DPF był ale FAP (funkcja ta sama, konstrukcja diametralnie różna). U mnie, mimo idealnych warunków pracy (dużo tras, częste wymiany oleju, dobrej jakości paliwo) zapchał się po 145kkm. Kupując auto z DPF bylem tego świadomy. 27 minut temu, Leśna napisał: To samo AC - po co je płacę??? Cytując definicję: "Autocasco, auto-casco, AC – dobrowolne ubezpieczenie pojazdów mechanicznych (np. samochodów, motocykli) od zdarzeń losowych. Celem ubezpieczenia jest ochrona pojazdu wraz z jego wyposażeniem w zakresie utraty, zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży." AC nie chroni przed zepsuciem/zużyciem się. 28 minut temu, Leśna napisał: Swoją drogą - z czego wynika "zapchanie się" tego filtra? . Używanie auta na krótkich trasach, w mieście . No i paliwo słabej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Hmmm... Tankuje na Orlenie, więc chyba nienajgorzej. W mieście też raczej mało jazdy. A j może jazda z małą ilością paliwa mieć znaczenie? Tzn na rezerwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Karas napisał: tansza jest regeneracja Kogoś możesz polecić? Południe Polski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśna Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Nargond napisał: Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd Gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 jazda ekologiczna, to największy zabójca dpfa i koła dwumasowego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Wiem że to nie to samo ale.... Koledze ostatnio w fordzie benzyniaku zapalił się check a że samochód na gwarancji jeszcze. No to pojechał do ASO, okazuje się że cos z katalizatorem. Umówili go n gwarancyjną wymianę. Samochód ma ok 150 tys przejechane. Uznali to jakaś wada materiałowa. Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Hmmm... Tankuje na Orlenie, więc chyba nienajgorzej. W mieście też raczej mało jazdy. A j może jazda z małą ilością paliwa mieć znaczenie? Tzn na rezerwie? Najtaniej jest "wypłukanie" czy "pranie" tego starego DPFa!.Ja robiłem ale w 3miescie za 700zl.Tylko najlepiej! Najpierw niech ktoś Ci poda ile masz sadzy i ile popiołu w tym DPFie.To jest podstawa do dalszych kroków. Wymiana na nowy DPF może nic nie dać ( na dłuższą metę), tylko kasę wydasz!. Ja mam podłączony pod OBD2 czytnik i odbieram na bieżąco dane do TorquePro ( taki program na androidzie) i wiem ile mam zapchany, kiedy się robi "Czyszczenie" i takie tam inne parametry. Polecam!.Reasumując najpierw podaj ile ? Ile sadzy? Ile popiołu? I nie ma znaczenie ile km, ile lat ma samochód! Niech Ci nie wmawiają (Serwis to lubi) : że żywotność DPF to ileś tam kilometrów... Ja mam prawie 260k i ten sam DPF od nowości. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, radiolog napisał: jazda ekologiczna, to największy zabójca dpfa i koła dwumasowego Cześć! Nie powielaj poproszę wiedzy rodem z magla. Napisane na forum jest dużo na ten temat. Zdrówka, Luke 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 14 godzin temu, Leśna napisał: 17 godzin temu, Nargond napisał: Płukanka kosztuje około 1k pln - z wymianą... Wymiana wkładu około 1,8k pln... + uszczelki itp itd Gdzie? Poznań Płukankę z wymianą uszczelek zrobiłem dokładnie za 700 PLN -> mechanik który montował i demontował filtr mówił że bardziej opłaca się wymiana wkładu - logiczniejsza i wtedy koszt to około 1,8 - wiedza z początku lipca :-) 11 godzin temu, kumir napisał: a mam podłączony pod OBD2 czytnik i odbieram na bieżąco dane do TorquePro ( taki program na androidzie) i wiem ile mam zapchany, kiedy się robi "Czyszczenie" i takie tam inne parametry. Polecam!. NIe wiem czy ma to sens czy nie ale mechanik mówił że ten współczynnik ASH z Torqu na nic się ma do rzeczywistości - on ponoć bierze tą wartość z ilości wypaleń DPF'a -> ale ja tutaj się nie znam! i nie wiem czy to Prawda ! powtarzam tylko to co usłyszałem...niech się wypowie ktoś mądrzejszy.... Notabene i tak korzystam z tego programu w tym samym celu :-) 11 godzin temu, kumir napisał: Ja mam prawie 260k i ten sam DPF od nowości. Ja płukankę profilaktycznie zrobiłem przy 170... uznałem że raz na jakiś czas można a nawet wypada to zrobić - Sam filtr jest od nowości ten sam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 W Norwegii DPF jest objety gwarancja producenta. W Polsce problemem jest generalnie niska jakosc paliwa, bez wzgledu na jego zrodlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Godzinę temu, Gregorius napisał: W Polsce problemem jest generalnie niska jakosc paliwa, bez wzgledu na jego zrodlo. Tutaj chyba się zgodzę - jak tylko nie doleję czegoś do paliwa to słyszę wtryskiwacze...nie ważne czy paliwo zwykłe czy premium... A kwestia DPF to nie tylko paliwo tylko jeszcze olej - musi też spełniać odpowiednie normy....ale to są już chyba dywagacje na inny temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Godzinę temu, Nargond napisał: Tutaj chyba się zgodzę - jak tylko nie doleję czegoś do paliwa to słyszę wtryskiwacze...nie ważne czy paliwo zwykłe czy premium... A kwestia DPF to nie tylko paliwo tylko jeszcze olej - musi też spełniać odpowiednie normy....ale to są już chyba dywagacje na inny temat ? W Norwegii jezdzilem dwoma Subaru 2.0 D (Forester i OBK) glownie na krotkich dystansach do 3-4 km i nie mialem zadnego problemu z filtrem. Raz mialem problem po przejechaniu dlugiej trasy i zatankowani na Orlenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 2 minuty temu, Gregorius napisał: W Norwegii jezdzilem dwoma Subaru 2.0 D (Forester i OBK) glownie na krotkich dystansach do 3-4 km i nie mialem zadnego problemu z filtrem. Raz mialem problem po przejechaniu dlugiej trasy i zatankowani na Orlenie... Moje płukanie filtra to był tylko mój wymysł (z jakiś 8n czegoś tam wynik powstał 4n czegoś tam po myciu) więc filtr nie był zapchany...ale chciałem to zrobić więc to zrobiłem...z innych rzeczy które oddam do czyszczenia bez konieczności to będzie EGR i chyba przepływka ... ale to będę ustalać na bieżąco z mechanikiem :-) Od roku mam tego forka - pierwsze jego jazdy to były właśnie 3-4km do pracy dzienna łączna 6-8 km :-) i też bez problemów z DPF'e - raz wywaliła mi kontrolka ale tylko na chwilę jak stałem w korku....sama się zapaliła i w tym samym korku zgasła.... Nie wiem jak mu szło wypalanie i co ile km - nie śledzę tego aż tak..ale za to dulation miałem poniżej 1.5% po przejechaniu 10k km - teraz mam 5k km od wymiany oleju na serwisowy Castrol i Dulation mam już na poziomie 1,8-2,0% -> więc coś z tymi olejami też jest (wcześniej zalałem coś co polecał mi jeden mechanik purple coś tam)... Ale myślę że w przypadku DPF dużo zależy od wielu zmiennych jak jeździmy na jakich biegach co lejemy do baku i jaki olej...potem są zmienne jak obciążenia silnika pokonywane trasy / miasta itp itd... Ja uznałem że nie mam zamiaru ciągle o tym myśleć - raz na jakiś czas odpalam torque i sprawdzam co i jak się tam ma....i tylko się irytuje jak włącza się wypalanie DPF - no żeś zawsze jak chcę kogoś wyprzedzić i potrzebuję trochę tej mocy ;-) Ogólnie jak to wszyscy mówią - póki nic się nie dzieje nie ruszać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się