Skocz do zawartości

Piekarnik w bagażniku, 65 stopni nad tłumikiem


Henryk82

Rekomendowane odpowiedzi

Po ustaleniu padniętego czujnika spalania stukowego (już zamówiony i w drodze) dziś wracając do domu po testach alternatora odkryłem podczas wyjmowania kartonu z starymi alternatorami że jest bardzo ciepły a podłoga w bagażniku bardzo gorąca nad tłumikiem . Co może być tego przyczyną ?

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić z latarką czy ma dziurę i wygląda bardzo zdrowo jak na 5 lat a gdyby była dziura to by tydzień temu nie przeszedł przeglądu. To odpada. Obawiam się 2 rzeczy 

1) dochodzi do spalania stkowego (ale bym to usłyszał raczej) bo mam padnięty na amen czujnik

2) za uboga mieszanka lpg i dochodzi do dopalania paliwa w tłumiku

w sobotę podjadę do gazownika na kontrole mapy gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak ułomny nie jestem aby nie macać i sprawdzać palcami tam gdzie wzrok nie sięga. Osłona z gładkiej blachy bez śladów rdzy na niej  trzyma się solidnie i nie wyczuwałem dziur na paznokciach macając opuszkami tłumika. Dziś jak przestanie padać to zdejmę go z mocowania i odchylę bardziej od osłony bo nie mam długich palców na tyle by sprawdzić centralnie na środku. jedynie śruby mocujące osłonę są zardzewiałe i mocowania  przyspawane tłumika też naszły rdzą pozostałe elementy bez korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre kombinowanie, tłumik się nagrzewa do tego stopnia że topi się zderzak jeżeli jest za blisko końcówki.

Komorowy tłumik stwarza jakiś tam opór dla gorących spalin więc się nagrzewa, miałem tak że po straceniu osłon, pomimo przelotu 3 cale podłoga była mocno ciepła pod całym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie stukowca check zanikł i chyba w podświadomości jak by lepiej :mrgreen:

Po odczepieniu tłumika z gum amortyzujących  miałem swobodny dostęp do całej osłony i do górnej części tłumika i nie zaobserwowałem żadnych dziur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak podejrzewałem , po wczorajszej wizycie u gazownika okazało się że mieszanka była za uboga w niskich partiach a że ostatnio przez remont głównej ulicy dojazdowej do Łodzi od strony Tomaszowa zwiększyli częstotliwość pociągów to dłużej stałem na przejeździe niż jechałem do pracy.  Czy mogło mi wypalić tłumika lub go zapchać ? Bo pomimo fabrycznej osłony w postaci blachy dokręcanej do podwozia temperatura blachy bagażnika dochodzi do 65 stopni i aż mata wygłuszającą robi się lekko płynna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...