Skocz do zawartości

Ubytek oleju, wzrost płynu chłodniczego


Osama Pejn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam subaru outback 3.0 245km H6 Awd, LPG, 2005r, 119000 przebiegu (miłe) wersja USA.

Niecałe 2 tygodnie temu wymieniany był olej (vavoline 5w30). Zwracam się z zapytaniem co mogło się stać i co mogło się uszkodzić.

Wracałem od znajomych wieczorem (5km trasa) poczułem swąd jakby coś się przypaliło, temperatura w normie, po dojechaniu do domu otworzyłem maskę a tam stan płynu chłodniczego podniósł się pod sam korek, co skutkowało wyciekaniem płynu chłodniczego, zostawiłem samochód na płaskim terenie i następnego dnia rano wziąłem się za „sprawdzanie”. Płyn chłodniczy nadal był prawie pod samym korkiem, sprawdziłem również bagnet od oleju (wyżej pisałem ze był niedawno wymieniany) i niestety olej spadł poniżej minimum. Odpaliłem samochód na pare minut, wentylatory sprawne, jak zaczął się rozgrzewać i gdy naciskałem gaz to tak jakby ciśnienie wzrastało i podnosiło stan płynu chłodniczego w efekcie płyn wylewał się przez korek.

i tutaj zwracam się o pomoc, czy ktoś miał podobna sytuacje? Już słyszałem opinie ze to może być uszczelka pod głowica, jednak ze przy uszczelce to chyba olej powinien być wymieszany z płynem chłodniczym co skutkowałoby za dużym poziomem oleju na bagnecie.

Do mechanika będę miał możliwość udać się dopiero za dwa tygodnie, samochód stoi, nie odpalany.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi,

pozdrawiam

Edytowane przez Osama Pejn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Grooby78 napisał:

Prawdopodobnie jest to uszczelka pod głowicą. Może być tak, iż dmucha w kierunku układu chłodzenia i dlatego wzrasta Ci ciśnienie i wyrzuca płyn. 

Czy wiesz może w jaki sposób zdiagnozować uszczelkę? Myśle żeby kupić ten test do płynu chłodniczego ( nie wiem jak to się dokładnie nazywa ). Tylko ze wymaga to uruchomienia silnika, w tym wypadku jeżeli olej w silniku mam poniżej minimum czy jest to bezpieczne uruchamiać samochód do wykonania tego testu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w silniku może być trochę mniej bądź trochę więcej niż producent przewiduje jest tam zapas bezpieczeństwa.

płyn chłodniczy może wywalać górą gdy nie będzie właściwego obiegu płynu chłodniczego np zapcha się nagrzewnica chłodnica pompa wody niepompuje płynu wtedy wzrośnie ciśnienie w układzie.

Test UPG może być niemiarodajny przy LPG oraz gdy EGR jest chłodzony cieczą wtedy usterka instalacji czy EGR da wynik pozytywny natomiast głowica silnika może być cała

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...