loki13 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Witam wszystkich na forum, na wstępie dwa zdania o mnie, jakoś subaru zawsze kojarzyło mi się ze sportowym autem, fajną zabawą i znowu jakoś tak wyszło ze sobie kupiłem :) no i tyle fajnego. kupiłem Imprezę z 2007 roku z silnikiem 1,5 107 km, przebieg, mały bo ok 120 tys km. wierzę że oryginalny, auto salonowe PL, jeden właściciel (w zasadzie dwóch ale obaj o tym samym nazwisku, ojciec dał auto córce). auto jeździ słabo ale nie spodziewałem się cudów po tym silniku, przeraziła mnie jednak kwestia spalania. najniższy wynik to 11 l/100 przy ultra oszczędnej jeździe, żona osiąga minimum 14l, auto zrobiło przez rok 6 tys km trafiło do mechanika z opisem jak powyżej i padło na przepywomierz bo faktycznie obroty trochę za nisko schodziły. kupiłem używany za jakieś 200 zł i komputer podał spalanie 8l, pomyślałem że będzie ok, ale niestety, kilka dni i coś znowu się pokrzaczyło i spalanie poszło znowu w górę. możecie polecić kogoś z Torunia kto obejrzy auto i podpowie co zrobić? mogę znowu przepływomierz wymienić ale to raczej efekt a nie przyczyna niestety. z góry dzięki za podpowiedzi Łukasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Sonda lambda sprawdzona? Zawory były kiedyś regulowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki13 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 W środę umówiłem się na kolejną diagnozę w firmie która niby robili boxery i wie o co chodzi, podobno może być problem ze świecami podobno jedna z nich jest trudno dostępna i mało kto je wymienia. mam auto od roku tj od 4 tys km. ja tego nie robałem w książce też nic takiego nie widziałem. sonde kazałem już sprawdzić razem ze świecami i przewodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki13 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 firma to Edencar w Toruniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 10 godzin temu, loki13 napisał: w firmie która niby robili boxery i wie o co chodzi, To, że robili boxery o niczym nie świadczy. Typ silnika (boxer, rzędowy, w układzie V) nie ma żadnego związku z prawidłowością a raczej nieprawidłowością składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Tym steruje "komputer" na podstawie wskazań czujników, wprowadzonej "mapy" i algorytmów. Powinieneś poszukać "kumatego" mechanika samochodowego, który zna logikę działania sterowników subaru i potrafi przeanalizować "logi" sporządzone np. w aplikacji https://www.romraider.com/ i dopiero na tej podstawie ustalać przyczynę wysokiego spalania. Jednak znalezienie takiego speca graniczy z cudem o czym dowiedziałem się z własnego doświadczenia po 2-letnich próbach ustalenia przyczyny bolączek mojego auta. Na marginesie dodam, że korzystałem z usług 2 polecanych i uznawanych na the forum autoryzowanych serwisów Subaru z prawie żadnym skutkiem poza odczuwalnie finansowym dla mojej kieszeni . Jedyną trafną sugestię (bo trudno to w tych warunkach nazwać diagnozą) co do możliwej przyczyny problemów z autem uzyskałem z forum na podstawie analizy moich amatorskich logów. Nie była to pomoc polskiego kolegi ale udziela się tutaj kilku pasjonatów, którzy jak się wydaje dysponują wiedzą pozwalającą na trafną analizę logów. Może będziesz miał szczęście i któryś z nich zainteresuje się twoim problemem zanim "wymienisz" połowę auta. Pozdrawiam, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki13 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 mało budująca informacja niestety musze coś z tym zrobić bo spaliny mam poza normami i przeglądu nie zrobię, auto siedzi w warsztacie, zobaczymy co wymodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki13 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 niestety wizyta bez efektów. komputer bez błędów widzą że dawka jest podawana za duza, sonda niby działa. ale widać że dawka za duza jest podawana. albo więc sonda jest strzelona a nie pokazuje błędu albo coś jeszcze innego. czy od inego modelu do tej imprezy będzie pasowała sąda? to jest impreza III z 2017 roku 1.5 107 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Kilka lat temu z powodu podwyzszonego spalania kupiem do Forestera XT nowy nieorginalny przeplywomierz. Po wymianie auto jechalo, ale kazde wcisniecie gazu powodowalo kleby czarnego dymu z wydechu. Bledow zadnych, ale po kilkunastu kilometrach zalozylem stary przeplywomierz a ten oddalem sprzedawcy. Potem kupilem nowy orginalny i na tym problem sie skonczyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Odepnij sondę, samochód powinien jeździć bez niej, ale walić błędami. Zobaczysz jak wtedy się kształtuje spalanie.Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się