halinka Posted August 14 (edited) Witajcie Mam taki problem: Przy wymianie krzyżaka uszkodziłem zwijak taśmy airbag. A więc przestały działać poduszki, klakson, tempomat i kontrola trakcji. Kupiłem używkę na allegro (sam zwijak bez czujnika skrętu kół, pozostawiłem stary), pasowną, przełożyłem ustawiając zwijak na fabryczne znaki z centrowaniem 3.25 obrotu. Airbag, klakson i tempomat powróciły, natomiast nadal po lewej stronie licznika świeci na pomarańczowo kontrola trakcji i nie gaśnie. Jak wprowadzam pojazd w utratę przyczepności to nie ma efektu, (wcześniej ta kontrolka po odpaleniu gasła, natomiast po prawej wyświetlala się taką samą ikonka tylko gasła po powrocie do normalnej jazdy) Proszę o poradę w czym może być problem ?? Czy jest opcja że jak uszkodziłem zwijak (urwałem taśmę) i tak pojeździłem zanim wymieniłem to uwaliłem czujnik skrętu kół ? A może on się rozkalibrował? Z góry dziękuję za odpowedź Edited August 14 by halinka Share this post Link to post Share on other sites
WOJO Posted August 14 Może w stresie nie podpiąłeś wtyczki do czujnika skrętu? Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 14 (edited) Wogole jej nie odpinałem xD Z innej beczki, orientuje się ktoś jak jest skonstruowany taki czujnik położenia kół? (To znaczy czy ma tak samo taśmy i nie należy nim kręcić wiele razy w jedną stronę, i czy jak nim podkręciłem to również go mogłem uszkodzić ? ) Edited August 14 by halinka Share this post Link to post Share on other sites
WOJO Posted August 14 Godzinę temu, halinka napisał: Wogole jej nie odpinałem xD Z innej beczki, orientuje się ktoś jak jest skonstruowany taki czujnik położenia kół? (To znaczy czy ma tak samo taśmy i nie należy nim kręcić wiele razy w jedną stronę, i czy jak nim podkręciłem to również go mogłem uszkodzić ? ) Urwana taśma w zawijaku nie powinna wpływać na trakcję. Może Tobie nie zgasła kontrolka poduszki, a nie trakcji? Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 14 Hmm, w LGT świeci się napis airbag, a kontrolka od trakcji to swoją drogą tak graficznie. Można ją ewentualnie wyłączyć na przycisku.... Muszę jeszcze przejrzeć schemat elektr, może bezpiecznik upalilo Share this post Link to post Share on other sites
Farmer Posted August 15 Jak przekręciłeś taśmę od poduszek to i przekręciłeś czujnik. Trzeba wrócić nim do położenia zero i ewentualnie potem kalibrować kompem. Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 15 Hmm, a jak go ustawić do pozycji zero? Share this post Link to post Share on other sites
WOJO Posted August 15 25 minut temu, halinka napisał: Hmm, a jak go ustawić do pozycji zero? Obracać o 360 (zęby ustalające są różnej wielkości, dlatego co 360, a nie 180) stopni i sprawdzać czy kontrolka zgasła. Liczyć obroty. Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 15 Hmm, czyli muszę podłączyć się pod kompa, i tylko tak jestem w stanie ustawić pozycję zero ? Share this post Link to post Share on other sites
subleo Posted August 15 10 godzin temu, WOJO napisał: Urwana taśma w zawijaku nie powinna wpływać na trakcję. Może Tobie nie zgasła kontrolka poduszki, a nie trakcji? VDC do sterowania potrzebuje m.in. kąt skrętu kierownicy, więc opisany objaw jest jak najbardziej normalny. Bez tego sygnału VDC będzie OFF. Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 15 2 minuty temu, subleo napisał: VDC do sterowania potrzebuje m.in. kąt skrętu kierownicy, więc opisany objaw jest jak najbardziej normalny. Bez tego sygnału VDC będzie OFF. Rozumiem że muszę skalibrować (ustawić na kompie w pozycji zero) czujnik skrętu kół i wtedy będzie ok? Share this post Link to post Share on other sites
subleo Posted August 15 (edited) Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić. Poszukaj na forum, był ten temat omawiany. Tu o tym pisałem: Edited August 15 by subleo Share this post Link to post Share on other sites
WOJO Posted August 15 Godzinę temu, subleo napisał: Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić. Poszukaj na forum, był ten temat omawiany. Tu o tym pisałem: Łezka mi się w oku zakręciła. To już 6 lat, jak poskładany zawijak bezproblemowo służy. Tylko, że ja pod nim nie mam czujnika skrętu. Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 15 3 godziny temu, subleo napisał: Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić. Poszukaj na forum, był ten temat omawiany. Tu o tym pisałem: Zwijak mam ogarnięty i ustawiony poprawnie w pozycji zero, na znakach. Problem mam z tym czujnikiem skrętu który jest przykręcany do zwijaka. Rozumiem, że muszę to rozebrać raz jeszcze i kręcąc tym czujnikiem mając podpięty komputer skalibrować do ustawienia zero i wtedy dopiero skreciń ze zwijakiem również ustawionym na zero czyli na znaki. Share this post Link to post Share on other sites
WOJO Posted August 15 3 godziny temu, halinka napisał: Zwijak mam ogarnięty i ustawiony poprawnie w pozycji zero, na znakach. Problem mam z tym czujnikiem skrętu który jest przykręcany do zwijaka. Rozumiem, że muszę to rozebrać raz jeszcze i kręcąc tym czujnikiem mając podpięty komputer skalibrować do ustawienia zero i wtedy dopiero skreciń ze zwijakiem również ustawionym na zero czyli na znaki. Tak to ma wyglądać. Nie mam pewności, czy jak już komputer zarejestrował błąd czujnika, to takie postępowanie przyniesie oczekiwany skutek, ale jak popróbujesz, to wszyscy się dowiemy... Drugim wyjściem jest podjechanie do ASO i podpięcie pod SSM.... Musiałeś kręcić tym kółeczkiem z ząbkami? Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 15 28 minut temu, WOJO napisał: Tak to ma wyglądać. Nie mam pewności, czy jak już komputer zarejestrował błąd czujnika, to takie postępowanie przyniesie oczekiwany skutek, ale jak popróbujesz, to wszyscy się dowiemy... Drugim wyjściem jest podjechanie do ASO i podpięcie pod SSM.... Musiałeś kręcić tym kółeczkiem z ząbkami? Hmm jak już zakręciłem kierownicą bez krzyżaka, to poleciało po kolei..... Eh Jak ogarnę to dam znać Share this post Link to post Share on other sites
halinka Posted August 19 Hmm, czym, jakim oprogramowaniem polecacie czytać ECU w Legacy ? Dziś podpiąłem TEXA z legal oprogramowaniem i lipa, widzi ECU body, skrzyni i poduszek, nie chce się za chiny połączyć z modelem skrętu kół..... Share this post Link to post Share on other sites